Ga naar inhoud

Ruimte vrij maken op C schijf

Aanbevolen berichten

Dat is een groot bezwaar. Met slechts 700 MB vrije ruimte kun je Windows niet vernieuwen met behoud van persoonlijke bestanden en programma’s. Daarvoor moet je in ieder geval de iso van Windows 10 binnenhalen en die is enkele GB groot. Voor een goede werking van Windows moet op de C partitie minimaal 10% (en liever nog 15%) vrij blijven. 
Probeer de mappen (back-ups) in de map LCU handmatig te verwijderen. Begin maar met de oudste. Lukt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank weer porrelaar!

Het is gelukt om een groot deel van de mappen te verwijderen. 7 minuten per map, dus ik was wel even bezig.

Maar nu is weer 15,7GB van de 117GB beschikbaar. Dat zal dan genoeg zijn.

Volgende stap is Windows vernieuwen. Ik laat weten als het gedaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De map Windows.old wordt automatisch na 10 dagen verwijderd. In enkele gevallen kan dat 1 of 2 dagen langer duren.

Als je zeker weet dat je computer nu zonder problemen draait, dan kun je de map Windows.old ook zelf eerder verwijderen.

Doe dat wel op de juiste manier. In het volgende artikel worden drie van die juiste manieren beschreven: https://www.pcwebplus.nl/veilig-de-map-windows-old-verwijderen-in-windows-10/

Ik zou kiezen voor een van de twee volgende opties:

1. Windows.old verwijderen via schijfopruiming
  2. Vorige Windows-installatie(s) verwijderen via instellingen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank porrelaar.

Ik wacht het nog even een paar dagen af.

Nog een andere vraag: Er werd me eerder afgeraden om CCleaner te gebruiken om het register op te schonen. Kan ik die beter helemaal niet meer gebruiken? En raad je me aan om iets anders te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.