Ga naar inhoud

Snelkoppelingen overbrengen


Aanbevolen berichten

Passer,

mms kan je met nog iets helpen. Ik heb een nieuwe laptop en ik wil daar op het bureaublad een paar snelkoppelingen van de oude laptop opzettten. Dat lukt mij niet. Zoals te zien worden zij blijkbaar op de usb stick gezet, maar in de nieuwe pc geeft de usb aan dat die map snelkoppelingen (heb zo genoemd) leeg is, ze zijn weg. Terugplaatsen in de oude laptop zijn ze ook weer weg. Een verklaring en een oplossing?

Bedankt

Snelkoppelingen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

('k heb deze vraag van je even afgesplitst, anders gaan we voor beide zaken door mekaar beginnen praten)

 

Even een vergelijking: je hebt in je dorp wegwijzers naar weet ik veel. Nu wil jij zo'n wegwijzer (vg Temse 7 km) namaken en die in een dorp verederop zetten - tja, 9/10 duid die dan fout aan.

(vergelijking loopt natuurlijk een stuk mank)

 

Maar goed: waarom zou jij snelkoppelingen gaan overbrengen als je ze heel makkelijk opnieuw kan aanmaken?

Vertel eerst even: zijn het snelkoppelingen naar bestanden of naar prograamma's of wat ?

 

Want, kijk eens:  2024-04-11_14-54.png.638030d6c3bec5067539fdcbd07e05b4.png

 

en dan ben je waar je wil zijn.  Makkelijker kan haast niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom overbrengen?

Het zijn snelkoppelingen naar websites die ik op bureaublad wil op nieuwe pc. Op oude pc heb ik de icoontjes van mijn bv. mijn bank, europabank, en bv. ook een icoontje van telenet . Maar als ik een snelkoppeling wil maken van die sites krijg ik die icoontjes niet, alleen symbool van google chrome. Hoe ik die icoontjes wel kreeg op mijn oude pc weet ik echt niet meer. Dus ik probeer die snelkoppelingen via een usb stick over te brengen, maar dit lukt niet. Na de usb in de nieuwe laptop tee hebben gestoken is dat mapje op de stick leeg. Onbegrijpelijk. zou och moeten lukken?

 

mvg

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Baert Patric zei:

Waarom overbrengen?

omdat je zei 'ik wil daar op het bureaublad een paar snelkoppelingen van de oude laptop opzettten' - maar blijkbaar verstond ik je fout.

 

Je wil dus snelkoppelingen naar een site? 

Klik dan op nr 3 (nieuw - zie plaatje hierboven) en vul daar dan de site in: 2024-04-11_17-11.png.280b58a613ad3c1a4303a55723f2e486.png

KLik dan op volgende en je kan de naam ervan gaan aangeven/bepalen - op die manier heb je naar het forum een snelkoppeling op je bureaublad.

Zo kan je het ook voor andere sites doen...

(en als je bij die snelkoppelingen naar Eigenschappen gaat, kan je zelf ook het icoontje ervoor gaan wijzigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de website van de website dat je wilt hebben op je bureaublad., verklein je browser(de twee kleine venstertjes) klik op het slotje en sleep naar je bureaublad.

(nadien kan je de naam en het icoontje (bij eigenschappen aanpassen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.