Ga naar inhoud

Snelkoppelingen overbrengen


Aanbevolen berichten

19 uren geleden, Baert Patric zei:

Maar als ik een snelkoppeling wil maken van die sites krijg ik die icoontjes niet, alleen symbool van google chrome. Hoe ik die icoontjes wel kreeg op mijn oude pc weet ik echt niet meer.

Oké, ik snap wat jij wilt.  Ik ga je uitleggen hoe je dat doet in de browser Chrome.

Open de browser Chrome en open dan de website waarvan jij een snelkoppeling met favicon (= eigen icoontje van die website) op je bureaublad wilt maken.

 

Als voorbeeld kies ik nu even voor de website van dit forum: https://www.pc-helpforum.be/

 

Als die website geopend is, dan moet je klikken op de menuknop van Chrome. Dat is de knop met de 3 puntjes boven elkaar. Hij staat rechtsboven.

Er opent een menu. Ga in dat menu met de muispijl naar Opslaan en delen.

Er verschijnt dan een submenu. Klik in dat submenu op Snelkoppeling maken.

Het volgende venstertje zal verschijnen:

 

66190df3eaaca-2024-04-12_12_09_58-Forums

 

Zet geen vinkje voor Openen als venster, maar klik direct op Maken.

 

Daarna zal er nog een ander venstertje verschijnen dat er zo uit ziet:

 

66190eb8b04f7-aan_taakbalk.png

 

Jij wil alleen die snelkoppeling op je bureaublad hebben. Dus jij moet klikken op Nee, bedankt.

 

En daarmee ben je klaar. De snelkoppeling naar dit forum staat op je bureaublad en hij heeft het eigen favicon van PCH:

 

66190f40e36f4-snelkoppeling_met_eigen_fa

 

Herhaal deze handelingen voor de snelkoppelingen naar andere websites die jij op je bureaublad wilt hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.