Ga naar inhoud

muziek van platenspeler komt niet binnen via usb


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik ben helemaal niet vertrouwd met deze apparaten, maar uit de handleiding maak ik uit dat de USB aansluiting direct een MP3 formaat aanlevert, dus niet zomaar te bewerken met audacity (correct me if i am wrong)

Nog een tip; Fat (ex Fat), USB wordt niet altijd herkent door andere toestellen, en moet het oude FAT32 indeling hebben.

Besluit : eerst opnemen op USB stick, en daarna bewerken op PC.

Ik kan misschien helemaal verkeerd zijn in mijn redenering, maar ik denk dat dat die FAT 32 een obstakel is om rechtstreeks op PC te bewerken.

 

USB mp3 speler en recorder

Naast platenspeler en Bluetooth speaker is de RP162 ook nog eens een mp3 speler en recorder. Zet een playlist op een USB stick en steek de stick in de USB aansluiting van de platenspeler. De interne mp3 speler zorgt ervoor dat jouw playlist uit de speakers komt. Wil je je platen graag digitaliseren? Ook dat kan! Met een op de USB aangesloten USB stick digitaliseerd je je platen eenvoudig en snel zodat je ze ook onderweg met je mee kunt nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, opnemen op een USB met FAT32 zou dus gewoon moeten lukken. Maar dat is niet zo. Ik heb deze platenspeler speciaal gekocht, omdat er ook 78 toeren platen op af te spelen zijn. Afspelen lukt ook wel., Maar het gaat maat om één 78 toeren plaat die ik graag op wil nemen voor mijn man. Hij heeft die muziek 70 jaar geleden gehoord toen hij als jongen als bordenwasser op Zuid-Afrika voer. Nu heb ik eindelijk die muziek kunnen achterhalen en die wil ik graag op een USB zetten en eventueel bewerken en op een CD branden. Via Spotify kan ik die muziek ook wel luisteren maar niet opnemen. En mijn man kan daar absoluut niet mee omgaan. Dus met een cd kan dat waarschijnlijk wel. Dat is op een paar knopjes drukken en dat lukt hem nog wel. Maar ik houd jullie op de hoogte. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Ik probeer het wel. Meestal heb ik het geluid van mijn laptop uit staan. Werkt het programma dan wel? Of moet ik het geluid juist aanzetten. De muziek moet natuurlijk wel ergens binnenkomen. Maar ik zoek het wel uit. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, of het geluid dat je hoort zacht of luid staat maakt niet uit.

Het lijkt mij wel verstandig om in elk geval ièts te horen. Zodat u weet wat het begin en het einde is.

 

Of u moet veel eerder beginnen en veel later eindigen en het dan bijknippen met Mp3DirectCut.

Is trouwens ook een bijzonder handig en gratis programma. Ik gebruik het iedere dag om gedeelten van podcasts af te knippen die ik al gehoord heb. Zo val ik de keer daarna precies op de juiste plek in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.

18 uren geleden, Leono zei:

of het geluid dat je hoort zacht of luid staat maakt niet uit.

Dat moet ik tegenspreken. Uit ondervinding weet ik dat het opnameniveau afhankelijk is van de volumeregeling in Windows! Weliswaar kan je het meestal bijregelen in de gebruikte opnamesoftware, maar als het geluid te stil staat, krijg je een heel slechte opname (zie verder).

 

2.

audacity.thumb.png.a0d340ba2553ae68fa23b2cb1dcff5a6.png


Je hebt Audacity op je PC. Om geluid op te nemen hoef je helemaal geen andere software te installeren, daar dient dat programma o.a. voor. Je zal wel het ingangssignaal moeten kiezen.
Ik heb Audacity niet op mijn PC, maar klik eens op de knop Audio-instelling (1). Waarschijnlijk kan je daar de bron kiezen. Staat er  'Stereomix', kies dàt dan. Staat het er niet tussen, geef dan eens de mogelijkheden die je wél ziet, Stereomix wordt soms uitgeschakeld bij Windows-updates.

 

Om de beste kwaliteit van een opname te bekomen, regel je het volume zo hoog mogelijk, maar ook niet té hoog. Kijk daarbij naar de aanduiding van de metertjes (2) - normaal gezien het bovenste - en verplaats het blokje (3) naar links of rechts, tot het niveau net niet tot 0 komt. (Eventueel kan je dit ook combineren met de volumeregeling van Windows).

 

En zoals Leono al opmerkte: schakel de systeemgeluiden uit in de Windows-volumemixer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat u het tegenspreekt, nokiaprox, maar bij alle opnames die ik ooit gemaakt heb, speelde de volumeknop van mijn pc boxjes geen enkele rol. Hoe het kan dat u andere ervaringen heeft: geen idee, maar ik geloof u. Audacity vind ik overigens een verschrikkelijk programma. Ik heb zelf lange tijd de Audio Record Wizard gebruikt (weggeefprogramma dat verloren ging bij een nieuwe Windows installatie) en tegenwoordig dus de Ashampoo Audio Recorder Free.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.