Ga naar inhoud

muziek van platenspeler komt niet binnen via usb


vxvk

Aanbevolen berichten

@Leono :

Het klopt uiteraard dat de volumeknop van de boxjes geen rol speelt bij een opname. Maar het niveau dat naar die boxjes gestuurd wordt (en dat is ook wat opgenomen wordt) is wél afhankelijk van de Windows-volumeregeling. Vandaar de verwarring.


Ik ben het met u eens dat Audacity niet het meest gebruiksvriendelijke programma is, Ashampoo Audio recorder is veel eenvoudiger en voldoet als het enkel om opnemen en bijknippen gaat. Maar als ik de beginpost lees, is het vooral de bedoeling om de afspeelsnelheid aan te passen, en dàt kan Ashampoo, voor zover ik weet, niet, met Audactity kan dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/5/2024 om 23:21, vxvk zei:

Het blijkt nu dat de platenspeler helemaal niet opneemt op de pc maar alleen op een usb. Ik kreeg elke keer een stukje meer informatie. Eerst over de software,  toen aanwijzingen welke knoppen ik moest gebruiken, toen weer dat het alleen mogelijk was met een usb en toen weer dat het alleen kon met een usb die geformatteerd was met FAT32. Ik heb al die dingen geprobeerd, ook nog een usb geformatteerd met standaard FAT. Maar het werkte gewoon niet. Ik vond het erg onhandig dat ik alle informatie steeds bij stukjes en beetjes kreeg. Ik had net besloten om de platenspeler maar naar de Kringloop te brengen. Ik heb er zoveel tijd in gestoken. Als platenspeler deed hij het wel maar daar had ik hem niet voor gekocht. Nu mocht ik hem terugsturen. Daar kreeg ik vanmorgen bericht over. Dat heb ik dus vandaag gedaan. Hij wordt gerepareerd of ik krijg een andere. Ik houd jullie verder op de hoogte. Gerda

Vervelend dat je sowieso alle informatie maar in stukjes kreeg. Dit soort apparaten hoort gewoon bijna plug-en-play te zijn.

Fijn dat je het terug kan sturen. Mocht je op zoek zijn naar een ander, kijk dan eens bij bijvoorbeeld Bax-Shop. Volgens mij leveren ze ook in België en hebben ze een winkel in Antwerpen. Daar hebben ze ook ruime keus in USB-platenspelers. Groot deel van mijn studio komt daar vandaan, bestel er al jaren en ben erg tevreden over de service. Hoop dat er snel een goede oplossing voor je komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, nokiaprox zei:

Maar als ik de beginpost lees, is het vooral de bedoeling om de afspeelsnelheid aan te passen, en dàt kan Ashampoo, voor zover ik weet, niet, met Audactity kan dat wel.

 

Waar ik op reageerde was de zin van Gerda (de onderwerpstarter): "Via Spotify kan ik die muziek ook wel luisteren maar niet opnemen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een plaat gekocht die 16 2/3 snelheid heeft. Dus de helft van 33 toeren. Ik probeerde die snelheid dan aan te passen naar 33 toeren. Maar omdat ik helemaal niets kon opnemen, lukte dat niet. De 78 toeren plaat die ik ontvangen had, is zo beschadigd dat er eigenlijk geen muziek meer afkomt. Gisteren kreeg ik weer een andere die ik besteld had, maar die bleek gewoon in tweeën gebroken te zijn. Geen verzekering, geen verhaal dus. Daarom is het nu extra belangrijk dat ik die muziek van you tube of spotify kan opnemen. Het heeft alles bij elkaar veel geld gekost, maar misschien dat het nu toch gaat lukken. Met jullie hulp. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Ashampoo Audio recorder gedownload en geïnstalleerd. Maar het programma werkt niet. Als ik het programma start, verdwijnt het meteen. Ik heb het nog een keer geïnstalleerd en het opnieuw gedownload. Niets werkt. Ik kan het programma starten, maar ik kan er verder niets mee, want het verdwijnt gewoon. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het programma verwijderd. Ik ga het nog een keer installeren op mijn pc met windows 11. Maar ik ontdekte dat in het register nog heel veel sleutels staan met ashampoo. Is daar een veilig programma voor of moet ik die sleutels gewoon handmatig verwijderen. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er een mp3 bestand van is. Het gaat om een plaat van Nico Carstens, Skokiaan en Zambesi. Ik denk dat die plaat uit de vijftiger jaren is. Ik heb hem wel op jou tube gevonden. Gerda

nico_carstens.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Gerda, klik op de volgende link: https://archive.org/details/78_zambesi_nico-carstens-en-sy-orkes-nico-cartens-arian-de-waal_gbia0480008a

 

Dat is volgens mij het stukje muziek dat je in je laatste bericht laat zien.

Op die website klik je aan de rechterkant met de rechter muisknop op VBR MP3; in het contextmenu klik je daarna op 'Koppeling opslaan als'. Kies de geschikte locatie en sla het mp3 bestand op.

 

6653349b9c481-2024-05-26_15_06_18-Window

 

Ik weet niet of het mogelijk is om op dit forum een .mp3 bestand toe te voegen. Ik ga het nu even proberen...

 

Lijkt gelukt te zijn. Zie de bijlage. Maar is dit stukje muziek de enige muziek die op die plaat staat?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Op youtube kan je inderdaad verschillende songs terugvinden.

Je kan het bestand dowloaden, en converteren naar MP3

 

porrelaar was dit maal sneller.😉

aangepast door Eddy X
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.