Ga naar inhoud

Windows 11 vraagt naar opnieuw activeren! ( PC is zeker 4j oud en nooit moeten doen )

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zojuist, p38cyq zei:

Weet je van waar die pc afkomstig is? Zo op het eerste zicht van een organisatie die met volume-licenties werkt; jouw Windows is geen retail versie.

Medion PC gekocht bij Aldi.

Geplaatst:

Dat is vreemd, bij mijn weten verkoopt Aldi enkel retail versies.

Eigenlijk kan je nu niet meer doen dan een Windows licentie aanschaffen denk ik.

Geplaatst:
7 minuten geleden, p38cyq zei:

Dat is vreemd, bij mijn weten verkoopt Aldi enkel retail versies.

Eigenlijk kan je nu niet meer doen dan een Windows licentie aanschaffen denk ik.

Bedankt voor de hulp maar degoutant van Medion.
Zo hebben ze u altijd liggen.
Een PC van 4j oud.

Geplaatst: (aangepast)

Iets meer dan 4 jaar geleden overwoog je bij Aldi een Medion pc te kopen. Daarvoor plaatste je het volgende topic op het forum: https://www.pc-helpforum.be/topic/74318-medion-pc-actie-woensdag-1832020/

Heb je diezelfde Medion pc toen ook daadwerkelijk gekocht?

Indien ja, dan gaat het hier om deze pc van de Aldi: https://www.medion.com/aldi/pcs/md34220-nl-nl/?wt_mc=nl.coop.md34220.anl.med_start-ka

Dit is de Medion Akoya E62009, ook wel de MD34220 genoemd.

Die pc werd geleverd met Windows 10 Home.

Je hebt er nu Windows 11 op staan. Heb je die upgrade van Windows 10 naar Windows 11 zelf uitgevoerd? Werd die update spontaan aangeboden door Windows Update? Als dat zo is dan behoud je een geldige licentie voor Windows 11 Home.

Hoe kan het dan dat je nu opeens een volumelicentie van een bedrijf hebt? Heb je deze pc misschien een keer laten repareren en is Windows 10 of 11 toen opnieuw geïnstalleerd? Dan zou die 'reparateur' een foute licentie voor Windows kunnen hebben gebruikt, namelijk een licentie voor een bedrijf.

Heb je je pc echter nooit naar een reparateur gebracht die Windows opnieuw geïnstalleerd heeft, dan is het mij een raadsel waarom je nu opeens een volumelicentie hebt.

In dat geval zou je tijdens kantooruren kunnen bellen naar Microsoft en je probleem daar voorleggen:

Als je in Nederland woont, bel je naar 020-500 1500

Als je in België woont, bel je naar 02-503 31 13

aangepast door porrelaar
tikfout in tel.nr.
Geplaatst:
29 minuten geleden, porrelaar zei:

Iets meer dan 4 jaar geleden overwoog je bij Aldi een Medion pc te kopen. Daarvoor plaatste je het volgende topic op het forum: https://www.pc-helpforum.be/topic/74318-medion-pc-actie-woensdag-1832020/

Heb je diezelfde Medion pc toen ook daadwerkelijk gekocht?

Indien ja, dan gaat het hier om deze pc van de Aldi: https://www.medion.com/aldi/pcs/md34220-nl-nl/?wt_mc=nl.coop.md34220.anl.med_start-ka

Dit is de Medion Akoya E62009, ook wel de MD34220 genoemd.

Die pc werd geleverd met Windows 10 Home.

Je hebt er nu Windows 11 op staan. Heb je die upgrade van Windows 10 naar Windows 11 zelf uitgevoerd? Werd die update spontaan aangeboden door Windows Update? Als dat zo is dan behoud je een geldige licentie voor Windows 11 Home.

Hoe kan het dan dat je nu opeens een volumelicentie van een bedrijf hebt? Heb je deze pc misschien een keer laten repareren en is Windows 10 of 11 toen opnieuw geïnstalleerd? Dan zou die 'reparateur' een foute licentie voor Windows kunnen hebben gebruikt, namelijk een licentie voor een bedrijf.

Heb je je pc echter nooit naar een reparateur gebracht die Windows opnieuw geïnstalleerd heeft, dan is het mij een raadsel waarom je nu opeens een volumelicentie hebt.

In dat geval zou je tijdens kantooruren kunnen bellen naar Microsoft en je probleem daar voorleggen:

Als je in Nederland woont, bel je naar 020-500 1500

Als je in België woont, bel je naar 02-503 31 13

Ik heb idd deze PC gekocht.
PC is nooit hersteld geweest....is nooit in andere handen geweest en is nooit geformatteerd geweest of naar fabrieksherstellingen gezet geweest.
Ik ben er zeer tevreden over buiten dit euvel.
De update werd spontaan aangboden en heb deze ook laten installeren.

Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen. Het is mij dus een raadsel waarom jij opeens een volumelicentie hebt.

Ik bedenk net iets. Vroeger, in de tijd van Windows 7 en daarvoor, werd er op de zijkant of achterkant van de pc altijd een licentiesticker geplakt, waarop o.a. stond: Certificate of Authenticity. En op die sticker stond ook de product key, die je kon gebruiken om Windows opnieuw te installeren.

Die product key bestaat uit 5 keer 5 tekens (waarbij die tekens letters of cijfers kunnen zijn).

Hieronder een afbeelding van de sticker op mijn 11 jaar oude Asus pc, die nu draait op Windows 10, maar bij aankoop geleverd werd met Windows 7.

Ik heb een groot deel van de product key geblurd om misbruik te voorkomen, maar hij staat dus in het rode kader.

6657231b2db48-Product_key_Win_7-geblurd.

Ik weet niet of dat ook nog steeds wordt gedaan bij pc's die geleverd worden met Windows 10 of Windows 11. Zit er op jouw Medion pc ook zo'n sticker op de zijkant of achterkant van de pc?

Als dat zo is, en er staat op die sticker de product key van Windows 10 Home, dan zou je volgens mij die productcode van Windows 10 Home in kunnen voeren om weer een geldige en permanente activering te krijgen voor jouw Windows 11 Home.

Geplaatst:
1 minuut geleden, porrelaar zei:

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen. Het is mij dus een raadsel waarom jij opeens een volumelicentie hebt.

Ik bedenk net iets. Vroeger, in de tijd van Windows 7 en daarvoor, werd er op de zijkant of achterkant van de pc altijd een licentiesticker geplakt, waarop o.a. stond: Certificate of Authenticity. En op die sticker stond ook de product key, die je kon gebruiken om Windows opnieuw te installeren.

Die product key bestaat uit 5 keer 5 tekens (waarbij die tekens letters of cijfers kunnen zijn).

Hieronder een afbeelding van de sticker op mijn 11 jaar oude Asus pc, die nu draait op Windows 10, maar bij aankoop geleverd werd met Windows 7.

Ik heb een groot deel van de product key geblurd om misbruik te voorkomen, maar hij staat dus in het rode kader.

6657231b2db48-Product_key_Win_7-geblurd.

Ik weet niet of dat ook nog steeds wordt gedaan bij pc's die geleverd worden met Windows 10 of Windows 11. Zit er op jouw Medion pc ook zo'n sticker op de zijkant of achterkant van de pc?

Als dat zo is, en er staat op die sticker de product key van Windows 10 Home, dan zou je volgens mij die productcode van Windows 10 Home in kunnen voeren om weer een geldige en permanente activering te krijgen voor jouw Windows 11 Home.

Bedankt voor je hulp.
FF gekeken maar zie zo geen stikker meer op deze PC.

Ik heb juist telefonisch contact gehad met Microsoft.

De persoon vond het ook uiterst vreemd.
Hij vroeg me in de opdrachtpromp in te typen: slui 4 maar het lukte niet om via de telefoon te activeren.

Hierop stelde hij voor om af te wachten tot de licentie effectief verloopt want zonder licentiecode kon hij niets doen momenteel.

Heel vriendelijke man.
Dus: We wachten nog enkele weken en zal iets laten weten hier.

Bedankt idereen al voor de hulp.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.