Ga naar inhoud

Windows 11 vraagt naar opnieuw activeren! ( PC is zeker 4j oud en nooit moeten doen )

Aanbevolen berichten

Zojuist, Leono zei:

Zijn er niet ook programma's om de productcode te achterhalen? Was het niet Magical Jellybean of zoiets?

Ik denk dat het probleem is dat ik de mogelijkheid niet heb om een code in te geven tot wanneer de vervaldatum bereikt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leono Voor de lol heb ik het programmaatje Keyfinder van Magical Jelly Bean even gedownload van deze website: https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Ik koos natuurlijk de gratis versie. Zip bestand downloaden en uitpakken. Installeren is niet nodig; dubbelklikken op keyfinder.exe is voldoende.

Op mijn Windows 10 pc werd het volgende gevonden:

665733b7a6f3f-2024-05-29_15_53_25-Magica

Geef ik nu zomaar mijn CD Key (=product key) weg? Jazeker, want hiermee kun je Windows niet activeren. Het is een generieke code. Zie ook hier: https://www.tenforums.com/tutorials/95922-generic-product-keys-install-windows-10-editions.html

En op die website kom ik diezelfde generieke code tegen voor Windows 10 Home:

665734f08b1e9-generieke_code.png

Kortom, je hebt niets aan dat programmaatje bij een pc die je kant en klaar hebt gekocht.

Het beste lijkt me om het via de hulp van Microsoft af te handelen.

N.B. In de afbeelding van Keyfinder zie je ook nog een Product ID. Daar is helemaal niets geheimzinnigs aan. Die geeft aan welke versie van Windows ik gebruik en op welke ondersteuning ik recht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, want ik herinner mij het programma uit de tijd dat ik een laptop had met Windows 7, met een sticker op de onderkant. Verder meen ik mij te herinneren dat de code op de onderkant overeen kwam met de code die het programma vond. Maar deze laatste herinnering moet dan dus een misleidende hersenschim zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hallo meneer porrelaar,

Nu heb ik -net als u- eens voor de grap/voor de lol de Magical Jellybean uitgeprobeerd.

Ik deed eerst de „cmd“ van p38cyq en dacht: dat zal de echte productcode wel zijn. Dat weet ik dus niet 100% zeker.

Daarna dus de Magical Jellybean en ik krijg exact dezelfde code als met „cmd“. Zo ging het volgens mij ook met mijn Windows 7 laptop met sticker. Als dat anders was geweest had ik dat toen ook wel gemerkt.

Heeft het wellicht iets te maken met wel of niet OEM?

Bij u zie ik het woord OEM niet staan, bij mij wel.

Bij mij staat ook het e-mail adres voor mijn Microsoft account vermeld.

En de naam van mijn computer staat er ook bij.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, p38cyq zei:

In CMD, typ wmic path softwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey

Wat zie je dan?

softwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey
OA3xOriginalProductKey
6***2-J4**4-X***X-3***8-2***Q

Als ik met Magical Jellybean werk kom ik op een ander nummer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, p38cyq zei:

Ik kan niets zeggen over Magical Jellybean, maar heb wel alle vertrouwen in de CMD van Windows zelf.

Een andere toepassing is ShowKeyPlus, ook een app van Windows:  ShowKeyPlus - Microsoftpp-apps

Kan je een check doen.

De installer vind je hierbij.

ShowKeyPlus Installer.exe 843.53 kB · 1 download

Heb de test gedaan met ShowKeyPlus en Magical Jellybean en CMD:

ShowKeyPlus geeft de gëinstalleerde sleutel alsook de originele sleutel.

Magical Jellybean geeft enkel de gëinstalleerde sleutel.

Opdrachtpromt  wmic path softwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey >> geeft enkel de originele sleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.