Ga naar inhoud

In deze pc geen bibliotheken

Aanbevolen berichten

Beste,

Normaal is bibliotheken aangeduid onder deze pc, zo ook bij mijn oudere pc.
Bij mijn nieuwe staat dit er niet bij.
Dit is een foto van de oude pc, bij de nieuwe ontbreekt "bibliotheken".
Ook heb ik daar geen pijltjes in het linker venster om mappen uit te vouwen..

Hoe kan ik dit oplossen?

Dank bij voorbaat

Patric

Deze pc 2024-06-07 085223.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/6/2024 om 09:01, Baert Patric zei:

Normaal is bibliotheken aangeduid onder deze pc

Nee, normaal is Bibliotheken volgens mij verborgen (dus niet zichtbaar) onder Deze pc in de navigatiekolom van de Verkenner. Maar je kunt Bibliotheken wel heel makkelijk zichtbaar maken in de navigatiekolom. Dat vergt slechts twee klikken:

Klik met de rechter muisknop op een lege plek onder Netwerk.

Er zal een contextmenu verschijnen. Klik in dat contextmenu op Bibliotheken weergeven:

666589741027f-bibiotheken_weergeven.png

En klaar ben je!

Als ik dat doe, dan zie ik daarna het volgende:

66658a32ee9ab-bibiotheken_weergeven_onde

Bibliotheken staat nu in de Verkenner onder Deze pc.

Overigens geldt dit niet alleen voor Windows 11, maar ook voor Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze info. Is nu in orde.

Zou je mij ook kunnen uitleggen hoe ik synchronisatie moet inschakelen? Nu zie ik lege kaders in mijn bibliotheek foto's en krijg de melding synchronisatie inschakelen. Ik zie niet hoe dit te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Baert Patric zei:

Zou je mij ook kunnen uitleggen hoe ik synchronisatie moet inschakelen?

Nee, want daar maak ik zelf geen gebruik van. Ik heb meerdere computers, maar de afbeeldingen (foto's) worden bij mij niet gesynchroniseerd. Ik zie dus niet op iedere pc of laptop dezelfde foto's. Het enige dat bij mij gesynchroniseerd wordt, zijn mijn wachtwoorden. Die kan ik op iedere pc gebruiken dankzij mijn wachtwoordmanager.

Wat gebeurt er als jij klikt op de melding "Synchronisatie inschakelen"? Krijg je dan uitleg daarover?

Ik heb het vermoeden dat het te maken zou kunnen hebben met OneDrive. Je kunt daarin een back-up van je foto's opslaan, zodat je die vanaf iedere pc kunt bekijken. Helaas biedt OneDrive slechts 5 GB aan gratis opslag. Als je meer opslag nodig hebt, dan moet je daarvoor een abonnement afsluiten.

Hopelijk kunnen andere leden jou verder helpen met die melding: synchronisatie inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.