Ga naar inhoud

Windows herkent tweede monitor plots niet meer


Duelen

Aanbevolen berichten

Ik werk altijd op twee externe monitors die gekoppeld zijn aan een Windows Surface Pro. Sinds de stroom even uitviel, wil het maar niet lukken om de instellingen terug te krijgen zoals het voorheen was. Beide externe monitors werken wél afzonderlijk, maar niet meer samen. Drivers updaten, systeemherstel van toen alles nog goed was, uitschakelen en opnieuw opstarten verhelpen allen het probleem niet. Iemand die raad weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dasle zei:

Hoi Duelen,

 

Welk Windows Surface Pro model of versie gebruik je en via welke interface zijn de externe beeldschermen verbonden met je Windows Surface Pro?

 

 

 

 

Ik heb een Windows Surface Pro 8 en beide monitors zijn verbonden met de laptop via een USB-C kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je het volgende reeds geprobeerd hebt maar wil je het toch nog even meegeven.

Beide externe monitors werken wél afzonderlijk zeg je maar werken ze ook afzonderlijk op beide USB-C poorten die je voor de monitoren gebruikt?

Wat als je de monitors wisselt van USB-C poort?

Bekijk anders eens de probleemoplossing van Microsoft of die je op weg kan helpen.

https://support.microsoft.com/nl-nl/surface/problemen-oplossen-met-het-aansluiten-van-de-surface-op-een-extern-beeldscherm-bc8f5121-a4cb-cf0b-5770-2df7a66a3b28

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Dasle zei:

Ik neem aan dat je het volgende reeds geprobeerd hebt maar wil je het toch nog even meegeven.

Beide externe monitors werken wél afzonderlijk zeg je maar werken ze ook afzonderlijk op beide USB-C poorten die je voor de monitoren gebruikt?

Wat als je de monitors wisselt van USB-C poort?

Bekijk anders eens de probleemoplossing van Microsoft of die je op weg kan helpen.

https://support.microsoft.com/nl-nl/surface/problemen-oplossen-met-het-aansluiten-van-de-surface-op-een-extern-beeldscherm-bc8f5121-a4cb-cf0b-5770-2df7a66a3b28

 

Hartelijk dank voor je input @Dasle. Het is uiteindelijk dan toch gelukt! Onderstaande heeft uiteindelijk het probleem verholpen, mogelijk kan het anderen in de toekomst helpen die hiernaar zoeken:

 

"Problemen met USB-C-poort oplossen
Als je problemen hebt met de USB-C-poort op je Surface of een USB-C-adapter, probeer je dit eerst.

Koppel je USB-C-apparaat los en sluit de Surface af door Start  > Aan/  uit > Afsluiten te selecteren. Houd na 10 seconden de aan/uit-knop ongeveer 20 seconden ingedrukt totdat het Windows-logo verschijnt, verdwijnt en vervolgens weer wordt weergegeven. Sluit daarna uw USB-C-apparaat opnieuw aan."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan en mooi te horen dat je probleem opgelost is.

Dank voor het delen wat voor jou uiteindelijk de oplossing is geweest, wat handig kan zijn voor mensen met een gelijkaardig probleem.

Dan wens ik je nog veel computer plezier :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.