Ga naar inhoud

Office gedeactiveerd?

DHZ

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft een actief Office 365 Family abonnement dat hij deelt met mij. Ik mag dus Office 365 installeren op maximum 5 apparaten. Op één van mijn PC's (de RK4L9AV) waarop Office 365 geactiveerd was kreeg ik al enige tijd melding dat ik mij opnieuw moest aanmelden alvorens ik bestanden kon bewerken of bewaren (saven). Er stond dan bv. in Excel of Word een image.png.ea9ff30fb86693e49f72e2745b517982.pngnaast mijn naam rechtsboven in de header. Na opnieuw aanmelden verdween die waarschuwing en werkte alles weer normaal. Sinds deze week verdwijnt de waarschuwing echter niet meer na inloggen. En sinds gisteren verschijnt bij openen van bv. Word of Excel de melding "Aanmelden verplicht" en "Product gedeactiveerd".

opnieuwaanmeldenverplicht.jpg.cac3209211e0b9645c756f105ed69d1a.jpg

Herhaalde pogingen tot aanmelden verandert hier echter niets aan.

Wanneer ik inlog op mijn Microsoft account zie ik inderdaad mijn abonnement op Microsoft 365 Family staan en wanneer ik klik op "Apparaten" zie ik de 4 PC's die ik regelmatig gebruik.

Ik heb geprobeerd Microsoft 365 Family opnieuw te installeren op apparaat RK4L9AV vanaf mijn Microsoft account, maar dat heeft geen verandering opgeleverd.

Wie kan mij op weg helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft een actief Office 365 Family abonnement dat hij deelt met mij. Ik mag dus Office 365 installeren op maximum 5 apparaten.

Klopt niet, op maximum 4 apparaten want ik neem aan dat je zoon er ook een gebruikt, of misschien zijn vrouw ook een,dan blijven er maar drie over.

Delete compleet alle office abo's op je apparaten en installeer het op één.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Uw Microsoft 365 Family-abonnement delen - Microsoft Ondersteuning lees ik o.a.

• Microsoft 365 Family abonnees kunnen abonnementsvoordelen delen met maximaal vijf andere personen. 
  • Zonder extra kosten krijgt elke persoon waarmee u deelt het volgende:
    Elke persoon kan Microsoft 365 installeren op al zijn of haar apparaten en zich aanmelden bij Microsoft 365 op vijf apparaten tegelijk.

Bovendien werkt Office 365 perfect indien mijn vrouw inlogt op dezelfde PC (RK4L9AV).

Waar ben ik fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens bij je zoon geïnformeerd of hij zelf wijzigingen aan het abonnement heeft aangebracht ? Dat zou mogelijk al een richting kunnen aangeven wat er gebeurd kan zijn en je eventueel op weg zetten naar een (mogelijke) oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
21 uren geleden, kape zei:

Heb je al eens bij je zoon geïnformeerd of hij zelf wijzigingen aan het abonnement heeft aangebracht ? Dat zou mogelijk al een richting kunnen aangeven wat er gebeurd kan zijn en je eventueel op weg zetten naar een (mogelijke) oplossing.

Het abonnement is nog steeds actief en er zijn geen extra apparaten bijgekomen, noch wijzigingen aangebracht.

Ik probeer te omschrijven wat er achtereenvolgens gebeurt op apparaat RK4L9AV ("de probleem-PC"):

• Ik start de PC en log in op mijn Microsoft account met mijn PIN code.
  • Mijn OneDrive wordt bijgewerkt (bv. nieuwe foto's van GSM worden geupload) en ik kan zowel lokaal (op de C-drive) als online de bestanden zien in mijn OneDrive zonder opnieuw te moeten inloggen (wat normaal is). Op de online versie van OneDrive staat onderaan (bij "Opslag") dat ik 70 GB gebruik heb van de toegestane 1 TB, wat correct is.
  • Wanneer ik echter Word of Excel opstart en een bestand wil openen verschijnt het meldingnietaangemeld.jpg.7959eae5a5db40b60d39b8b6757d7494.jpg naast mijn naam (linksboven op het scherm) en verschijnt de melding productgedeactiveerdWord.jpg.09300e05e797c6d673c57e2f0048ce1b.jpg
  • Wanneer ik vervolgens klik op "Opnieuw activeren" verschijnt de melding productgedeactiveerd.jpg.6f48a413c6a7a8a92870f3ee60747b7c.jpg
    Wanneer ik vervolgens klik op "Aanmelden" verschijnt volgend scherm

aanmelden.jpg.f9ff672327b3ac0d9b2d5884f928b8c7.jpg
In de volgende schermen wordt dan mijn e-mail adres en PIN code gevraagd en de melding "product gedeactiveerd" verdwijnt.

• Het meldingnietaangemeld.jpg.7959eae5a5db40b60d39b8b6757d7494.jpgnaast mijn naam staat er echter nog steeds.
  • Wanneer ik dit bestand echter wil opslaan op mijn OneDrive wordt opnieuw gevraagd mij aan te melden, wat onmogelijk is (ik selecteer mijn account (Microsoft e-mail adres) in het scherm, maar er gebeurt verder niets meer.
  • Klik ik op het meldingnietaangemeld.jpg.7959eae5a5db40b60d39b8b6757d7494.jpg, dan word ik opnieuw gevraagd aan te melden met de boodschap "Fout in account. Uw account kan nu niet worden geopend. Meld u opnieuw aan om dit op te lossen."
  • Bij poging om dit te doen verschijnt

accountverificatie.jpg.c0c0ab4e59ff92d84a8525afd4ae4eda.jpg

En op dat ogenblik loopt het mis. Blijkbaar wordt de PIN code niet herkend en het laatste scherm wordt steeds opnieuw herhaald. Ook een andere methode (bv. met authentificatie met de Microsoft Authentificator app) lukt niet.
    Wat wel lukt is "overschakelen naar een ander account": wanneer ik bv. (nog steeds op dezelfde computer) inlog met het account van mijn vrouw, dan werkt alles probleemloos (geen meldingen dat Word of Excel gedeactiveerd zijn).
  • Ook als mijn vrouw na opstarten van de PC rechtstreeks inlogt op haar account werkt alles probleemloos.

Waar ligt de oplossing van dit probleem?
aangepast door DHZ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/6/2024 om 14:32, kape zei:

Als je in de laatste fase op "ik ben mijn pincode vergeten" aanklikt, wat gebeurt er dan ?

Dan verschijnt een tekst die zegt waar je een nieuwe code kan instellen (Instellingen - Accounts - Aanmeldopties - Windows Hello pincode - Ik ben mijn pincode vergeten). Ik heb de pincode gewijzigd, de PC opnieuw opgestart, maar alles blijft zoals hierboven omschreven. Ook identificatie via Authenticator in plaats van PIN of paswoord lukt niet. Er zou een fout zijn met mijn account, maar dan wel specifiek op die PC, want op de andere PC's is er geen probleem. Mijn vrouw kan nog steeds alle Office functies gebruiken op de PC, terwijl ik steeds de boodschap krijg dat Word of Excel gedeactiveerd zijn.

Ik heb mij ook al eens uitgelogd en geprobeerd met een nieuwe link naar Office 365 Family, maar dat werkt ook niet.

Ik heb nu de PC verwijderd van "Mijn apparaten" in "Mijn Microsoft account" (Er blijven nu nog slechts 2 apparaten over). Volgens Microsoft zou het tot 72 uur kunnen duren eer dat ook bij hen uitgevoerd is (!). Ik wacht nu even af en probeer morgen of zo nog eens opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een andere pc kan je met je microsoft account wel office zonder problemen gebruiken.

Op deze pc kan je vrouw met haar microsoft account office zonder problemen gebruiken.

Het ligt dus niet aan je microsoft account of aan de pc.

Ik  vermoed dat jouw profiel op deze pc op een of andere wijze corrupt geraakt is.

Probeer eens om je profiel te herstellen via een van deze methodes.

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-beschadigd-gebruikersprofiel-herstellen-in-windows-1cf41c18-7ce3-12f9-8e1d-95896661c5c9

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.