Ga naar inhoud

Office gedeactiveerd?

DHZ

Aanbevolen berichten

Op 20/6/2024 om 10:07, kweezie wabbit zei:

Op een andere pc kan je met je microsoft account wel office zonder problemen gebruiken.

Op deze pc kan je vrouw met haar microsoft account office zonder problemen gebruiken.

Het ligt dus niet aan je microsoft account of aan de pc.

Dank voor uw reactie. Dat was inderdaad het probleem.

Ik heb via de geadviseerde methode (zie link in uw reactie) een nieuwe gebruiker aangemaakt en deze administrator rechten gegeven. Maar bij het kopiëren van de bestanden van de "oude gebruikersnaam" naar de "nieuwe gebruikersnaam" kreeg ik een foutmelding, waarschijnlijk omdat verborgen mappen en bestanden nog "aan" stonden. (Ik heb de tekst "Waarschuwing: Wijzig de weergaveopties van de Verkenner niet om verborgen bestanden en mappen weer te geven of verborgen beveiligde besturingssysteembestanden weer te geven." iets te letterlijk geïnterpreteerd :-) ).

Ik heb dan maar de enkele bestanden (in "downloads") naar de "nieuwe gebruiksnaam" gekopieerd en de "oude gebruikersnaam" verwijderd en daarna opnieuw aangemaakt. Dat heeft dan wel langer geduurd, gezien het groot aantal bestanden in OneDrive. Ik had beter ook de OneDrive bestanden van de "oude gebruikersnaam" ook mee gekopieerd, dat was waarschijnlijk vlugger gegaan, want die stonden al op de harde schijf.

Maar alles schijnt opnieuw te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
Op 27/8/2024 om 17:07, Annemie w zei:

Beste, 

ik heb dit probleem ook, hoe heeft u dit opgelost? 

Dank u

Annemie

Klik op de link https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-beschadigd-gebruikersprofiel-herstellen-in-windows-1cf41c18-7ce3-12f9-8e1d-95896661c5c9 en volg de stappen in "een beschadigd gebruikersprofiel herstellen". 

Zorg er bij het selecteren van de bestanden van de "oude" gebruiker naar de "nieuwe" gebruiker voor dat verborgen bestanden niet mee gekopieerd worden.

Op die manier werkte het bij mij. Succes!

Wel eigenaardig dat ik sinds enkele dagen hetzelfde probleem heb op een andere computer. Ik zal eens proberen of ik dat probleem op dezelfde manier kan oplossen. Ik zal het resultaat hier posten.

aangepast door DHZ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/9/2024 om 10:51, Annemie w zei:

Beste, de link werkt bij mij niet, en ik heb dit probleem op meerdere computers.

Beste Annemie,

Aangezien je het probleem zelf ook hebt maar, zoals je aan geeft, op meerdere pc's, wil ik je vragen een eigen nieuw topic te starten met deze hulpvraag. Zo zien onze helpers je vraag en kunnen ze kijken of ze je verder kunnen helpen. Nu staat je vraag in het topic van iemand anders en wordt jouw hulpvraag soms over het hoofd gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.