Ga naar inhoud

AVI of AVI


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb twee EZVIZ cameras en gebruik de beelden ervan in mijn Familiefilm. Nu is het zo dat noch Studio van Pinnacle, noch Cyberlink Power director, die beelden kunnen lezen. Dus convertor gebruiken.

Nu kreeg ik van de firma zelf, na mijn opmerkingen, een convertor toegestuurd.  En dit was de lange inleiding van mijn eigenlijke vraag.

De geconverteerde (?) bestanden zijn noch in AVI, noch in MP4 te lezen door bovengenoemde programma's, terwijl ze allebei AVI en MP4 ondersteunen.

Is AVI dan niet altijd AVI???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die filmen gebruik ik alle filmen en foto's die ik maak, met eender welke extensie. Dus AVI, MP4, Android, JPG enz. zonder problemen. Enkel de opnamen van mijn EZVIZ kan ik niet laden hoewel daar als extensie MP4 staat.

Ik kan ze wel bekijken met VLC, of WMP, ALS ik in eigenschappen 'openen met' dat aanduid.

Dus eigenlijk had ik ook kunnen schrijven MP4 of MP4.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

('k heb het even verplaatst naar software omdat het volgens mij eerder daar thuis hoort)

 

Begrijp ik het goed: je maakt met je EZVIZ een filmpje en dat kan je als MP4 naar (vb) je computer downloaden/overbrengen,

je kan het dan afspelen met VLC of WMP  - maar alleen als je kiest voor Openen Met en NIET als je eerst VLC of WMP opent en het van

daaruit gaat afspelen (via Openen van je VLC of WMP) ? ?

 

Euh... ik vermoed dat je die EZVIZ al wel een tijdje hebt - dus vraag ik me af:

- hebben die 'het altijd gehad'

en ook

- hebben ze 'het' allebei ? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

WE komen duidelijk niet op de essentie van mijn vraag, omdat ik die misschien niet goed bracht. Eigenlijk is mijn vraag simpel: Hoe kan het dat een filmprogramma sommige (de meeste) Avi en MP4 bestanden kan openen en andere AVI en mp4 bestanden niet. Met andere woorden kan er iets verschillend zijn aan AVI of MP4 bestanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zou eerder denken aan bestanden die niet helemaal meer in orde zijn, en die door het ene programma toch en door het andere niet meer kunnen worden afgespeeld.

 

Moest je zo'n (kort) filmpje kunnen doorspelen, zou ik misschien (misschien - 'k ben ook niet een videokenner) eens kunnen proberen met het af te spelen (en kijken of het hier ook

een foutmelding geeft)

of het terug naar een mp4 te gaan omzetten (en te kijken of jij het dan wèl kan afspelen - wat dus op een fout in het mp4-bestand zou kunnen wijzen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.