Ga naar inhoud

AVI of AVI


Theo2602

Aanbevolen berichten

Zoals @falstring zegt: niet alle .avi-bestanden hebben dezelfde eigenschappen, net zoals .mp4's verschillen. Het zijn allebei 'containerformaten'. Je kan het zien als een doosje waarin een audio- en videobestand samen verpakt zijn. Maar die ingepakte bestanden kunnen op verschillende manieren gecodeerd zijn. De naam .avi zegt niets over de inhoud.

 

Maar nu jouw probleem:

Het eerste bestand dat je doorstuurde is gecodeerd met een HVEC (H.265) codec in een formaat 2560 x 1440, en daar heeft CyberLink PowerDirector blijkbaar moeite mee. Op hun forum staan veel klachten daarover. Als ik het probeer in te laden in mijn versie (16), crasht die na enkele seconden. En blijkbaar heeft de forumsoftware er ook problemen mee: die kan de video ook niet afspelen.

 

Het geconverteerde bestand gebruikt een H.264 codec en kan ik in Cyberlink PD gewoon inladen en bewerken. Waarom dat bij jou niet lukt is mij een raadsel, tenzij jij zou beschikken over een veel oudere versie?

 

Ik heb jouw origineel bestand nog eens geconverteerd. Probeer eens of je dit kan importeren in Power Director (rechtsklik op de video om op te slaan).

 

 

 

En kan je ook een antwoord geven op de vraag van @Passer: lukte het vroeger wél om beelden van die camera's te bewerken, of deed je dat nog nooit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in mijn vorige reactie al schreef: ik heb teveel uitleg gegeven, eigenlijk was mijn vraag of er in AVI verschillen kunnen bestaan. Ik heb die twee EZVIZ calmera's respectievelijk 1 jaar en de andere 5 maanden. ik ben daar zeer tevreden van dus. van bij het begin heb ik over mijn problemen met het binnenpakken met EZVIZ gecorrespondeerd. Ondertussen had ik al een convertor gekocht, dacht ik, want het bleek gehuurd, dus moest ik elk jaar opnieuw betalen.

ondertussen zocht ik naar online convertors, en vond er een goede, waar ik wel maar 3 conversies per uur kan doen.

Dus uiteraard kan ik dat geconverteerde bestand wel in Studio en Power Directory laden.

Ik heb dus van Falstring en Nokiaprox, voldoende antwoord gehad, en dit mag dicht.

Bedankt aan de helpers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.