Ga naar inhoud

Document zoek

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden, Leono zei:

Everything kijkt ook in de Prullenbak. Dus als die niets vindt en je hebt inderdaad een SSD

euh Ja?  Dacht ik ook, maar vooraleer mijn vorig bericht te posten, controleerde ik het met een bestand van mijn Prullenbak

en hij vond het niet...

FF opnieuw proberen

...

Nee, nu twee andere bestandsnamen ingevuld en hij geeft ze niet aan.

Controleer het bij jou eens, want het kan een instelling zijn bij mij..

(Search > daar staat Everything aangevinkt bij mij)

en ik zie niet zo direct zitten wat ik nog zou kunnen aan/afvinken..  (kijk ik ergens over?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik het even niet meer.

Ik zie regelmatig dingen als dit: zie afbeelding onderaan.

Maar als ik bestandsnamen intyp die nu in mijn prullenbak zitten, dan ziet Everything die inderdaad niet.

Dus het zou heel goed kunnen dat u gelijk heeft, Passer. 

Ik zal in elk geval nog eens door de opties lopen, maar ik vrees dat dat niet veel gaat veranderen. Wéér een illusie armer!

6687bb3ccea42-Everything.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag wanneer ik het rood kruisje zie .

Ik ga naar configuratiescherm 

Dan naar  herstel

Dan herstel starten

Scherm met rood kruisje 

Ik zie scherm systeembeveiliging 

Uitgeschakeld 

Aanbevolen : beveiligen

Zie :Systeemeigenschappen 

En daar zie ik dat  : Boot >Data > en Recover  uitgeschakeld zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Leono zei:

Ik zie regelmatig dingen als dit: zie afbeelding onderaan

en daarom dacht ik dat Everything idd ook in de prullenbak zocht - want zo'n gegevens heb ik ook al gezien.

@bernard

1 'k ga even mijn vraag herhalen: waarom zou je een herstelbewerking doen, gezien zo iets je bestand niet gaat terugbrengen

2. Probeerde je het bestand al eens terug te vinden met Everything - of download je dat liever niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij wil systeemherstel gaan uitvoeren in de hoop dat je daarmee het verloren gegane bestand terugkrijgt waarin al je wachtwoorden staan.

Dat kun je vergeten. Systeemherstel voer je uit wanneer Windows (je besturingssysteem) niet goed meer werkt. Het uitvoeren van systeemherstel heeft geen invloed op je persoonlijke bestanden. Door het uitvoeren van systeemherstel zul je geen persoonlijke bestanden kwijtraken, maar je vindt er ook geen verloren bestanden door terug.

In jouw geval is het uitvoeren van systeemherstel dus zinloos

(P.S. Terwijl ik dit verhaal aan het typen was, reageerde Passer. Ook hij merkt terecht op dat systeemherstel je verloren bestand niet terug gaat brengen!)

Bovendien kun je systeemherstel niet eens uitvoeren omdat systeembeveiliging bij jou is uitgeschakeld voor alle partities van je schijf.

In ieder geval voor de C partitie moet systeembeveiliging ingeschakeld worden, zodat er daarna herstelpunten worden gemaakt, waarmee je Windows kunt repareren in geval van nood.

Doe het volgende:

Open het Configuratiescherm > Klik op Herstel > klik dan niet op Systeemherstel starten, maar op Systeemherstel configureren.

6687ebb1a316b-Systeemherstel_configurere

In het volgende venster kun je systeembeveiliging inschakelen voor de C partitie. Die zal bij jou waarschijnlijk Boot heten. Bij mij heet die schijf/partitie Windows (C:)

6687ec77919e6-Systeemherstel_C_ingeschak

Klik op Boot (C:) om die partitie (of schijf) te selecteren. De achtergrond van Boot (C:) wordt dan blauw, als teken dat die partitie geselecteerd is.

Daarna klik je op de knop Configureren.

Dan zul je het volgende venstertje te zien krijgen:

6687ed02a0df1-2024-07-05_14_44_52-Systee

Selecteer in dat venster 'Systeembeveiliging inschakelen'.

Klik daarna onderaan eerst op de knop Toepassen en daarna op OK.

Daarna krijg je weer het eerdere venster te zien:

6687edd74cd6f-herstelpunt_maken.png

Zorg ervoor dat de C schijf geselecteerd is, en klik daarna op de knop Maken. Je gaat dan een herstelpunt maken. Geef dat herstelpunt een naam naar keuze of accepteer de naam die er automatisch aan wordt toegekend.

Voortaan zullen er automatisch herstelpunten worden aangemaakt voor het installeren van Windows updates:

6687ef224f968-Systeemherstel_uitvoeren.p

Bovendien kun je voortaan ook zelf handmatig een herstelpunt aanmaken, bijvoorbeeld voordat je een nieuw programma installeert dat je enkel wil gaan proberen.

(Zoals je kunt zien heb ik systeembeveiliging alleen ingeschakeld voor de C schijf en niet voor de D partitie die bij mij Data heet en waar mijn persoonlijke bestanden op staan.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nu terug tijd voor twee andere heerlijke vragen :xd: :

2 uren geleden, Passer zei:

1 'k ga even mijn vraag herhalen: waarom zou je een herstelbewerking doen, gezien zo iets je bestand niet gaat terugbrengen

2. Probeerde je het bestand al eens terug te vinden met Everything - of download je dat liever niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik nog even iets kwijt over systeemherstel, en meer specifiek onder w11.

wil je zeker weten dat het (nog) werkt, check dat dan met enige regelmaat.

in de afgelopen weken zag ik (weer) een drietal keren dat systeemherstel door w11 zelf wordt uitgeschakeld, op pc's waar het zeker en vast ingesteld stond!

en dat kan heel vervelend uitwerken als je juist systeemherstel zou willen inzetten om de boel weer aan de praat te krijgen, niet in de laatste plaats omdat niet alleen de hersteloptie is uitgeschakeld, maar óók de gemaakte herstelpunten dan zijn verdwenen.

je moet ms steeds beter in de gaten houden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

en daarom maak ik om de veertien dagen gewoon een systeembackup en houd er enkele bij.

(natuurlijk: een herstelpunt terugzetten is sneller gedaan dan een BU terugzetten, dat wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.