Ga naar inhoud

Iconen Bureablad


traffic

Aanbevolen berichten

Misschien kwam traffic er pas later achter dat hij zijn topic in het verkeerde onderdeel had geplaatst? Hij gebruikt namelijk Windows 11, en niet Windows 10.

Maar lomar43 heeft wel gelijk met zijn opmerking. Twee topics openen over hetzelfde probleem is niet toegestaan. Als je je vraag per abuis in het verkeerde forumonderdeel hebt geplaatst, dan kun je aan een lid van het PCH team vragen om je topic te verplaatsen naar het juiste forumonderdeel. In jouw geval naar Windows 11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(het ander topic sloot ik dan maar)

 

Blijkbaar  heeft TS nog al wel eens problemen met iconen gehad: https://www.pc-helpforum.be/topic/78835-alle-iconen-verdwenen/?do=findComment&comment=609514

(zou hij wel eens 'experimenteren' met zijn iconen?  :) )

 

Ik herhaal ook even mijn vraag: is dit plots gekomen (wat ik vermoed) en zo ja: wat deed je even daarvoor met je systeem?  (iets verwijderen, installeren,... ???)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer De iconen zijn niet blanco, maar er ligt een witte overlay overheen. Die witte overlay ziet eruit als een velletje wit papier waarvan een hoekje is omgevouwen. Kijk bijvoorbeeld in de afbeelding van traffic naar het icoon van Microsoft Edge. Dat icoon hoort er in Windows 11 (ja, het gaat hier over Windows 11 en niet over Windows 10...) zo uit te zien:

 

668e8cdad901d-Edge_snelkoppeling.png

 

Ook daar is sprake van een overlay, maar die overlay bestaat uit een blauwe pijl in een wit vierkantje. Dat is de normale manier waarmee in Windows 11 wordt aangeduid dat het hier om een snelkoppeling gaat.

Om de een of andere reden worden bij @traffic de blauwe pijltjes niet meer weergegeven. In plaats daarvan ziet hij die witte overlay.

 

@traffic heeft dezelfde vraag gesteld op Helpmij.nl: https://www.helpmij.nl/forum/threads/iconen-bureablad.972448/

Daar heeft edmoor hem aangeraden om het bestand bestand IconCache.db te verwijderen.

Ik ben er niet 100% zeker van dat traffic(data) dat ook gedaan heeft. Dus @traffic : heb jij het bestand IconCache.db verwijderd en daarna de pc opnieuw opgestart? Graag een antwoord op die vraag...

 

De vraag is ook sinds wanneer dit probleem zich voordoet?

Heeft traffic in het verleden een programma gebruikt waardoor de pijltjes bij snelkoppeling verdwijnen? Zo ja, welk programma?

 

Heb je geen programma gebruikt om de pijltjes bij snelkoppelingen te laten verdwijnen? Dan zou je een herstelpunt terug kunnen zetten:

Klik op het vergrootglas of het zoekvak dat naast de knop Start staat.

Typ: herstelpunt

Kies "Een herstelpunt maken"

In het volgende venster controleer je eerst of Systeembeveiliging is ingeschakeld voor de C schijf. Indien ja, dan klik je op de knop Systeemherstel.

 

668e91269e63c-2024-07-10_15_34_46-Systee

 

In het volgende venster klik je op de knop Volgende.

Daarna krijg je een venster te zien waarin meestal maar 1 herstelpunt staat, namelijk het laatste herstelpunt dat gemaakt is.

Bij dat herstelpunt staat een datum. Had je op die datum nog niet het probleem met je snelkoppelingen, dan kun je dat laatste herstelpunt kiezen. Als je verder terug moet in de tijd, dan klik je links onderaan op 'Meer herstelpunten weergeven'.

Kies dan een herstelpunt dat gemaakt is voordat je het probleem kreeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Passer sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.