Ga naar inhoud

ontladen batterij

lomar43

Aanbevolen berichten

Beste,

Een probleempje met het ontladen van mijn batterij. Aan mijn laptop hangen 2 externe schijven. Als ik vergeet deze af te koppelen en de stroomvoorziening uitschakel dan blijven die externe stroom afnemen van de batterij. Bij het terug inschakelen van de laptop is de batterij van 100% gezakt naar 2 a 5%

Kan ik dit ergens met instellingen voorkomen ?

http://speccy.piriform.com/results/SVCt8VqfAs0kdrFN35oR2NO

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt een HP laptop. Gebruik Google (of een andere zoekmachine) en zoek dan naar: Turn Off Power To USB Ports When HP Laptop Is Off

(Waarom in het Engels? Dan krijg je meestal meer resultaten...)

Ik vond o.a. dit topic: https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware-and-Upgrade-Questions/Turn-Off-Power-To-USB-Ports-When-Laptop-Is-Off/td-p/7346247

Die vraag kreeg daar twee antwoorden:

1. Schakel de functie Snel opstarten uit. Hoe je dat doet wordt hier uitgelegd: https://id.nl/huis-en-entertainment/computer-en-gaming/software/de-functie-snel-opstarten-beter-uit-dan-aan

2. Dat is volgens mij niet voldoende. Daarom daarna ook in het BIOS een kijkje nemen: In BIOS under heading "Configuration" disable "USB charging". This should disable USB charging when the notebook is turned off.

=====================================

P.S. Ik heb zojuist even gekeken in het BIOS van mijn 9 jaar oude HP laptop (Druk herhaaldelijk op de Esc toets direct na aanzetten van de laptop om in het BIOS te komen), maar daar is de optie "USB charging" niet aanwezig onder de tab System Configuration. Hopelijk is dat bij jouw nieuwere laptop wel het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gezocht naar een filmpje over het uitschakelen van USB charging op een HP laptop op YouTube:

Daar is de optie USB charging wel aanwezig zodat die uitgeschakeld kan worden:

6691127d3c6b4-How_to_Power_Off_USB_Ports

Als jij die optie ook hebt, dan weet je nu waar je moet zijn. Na uitschakelen van USB charging natuurlijk de wijzigingen opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag net dat er in de handleiding van ID.nl over het uitschakelen van de functie Snel opstarten een paar foutjes zaten. Goed dat jij toch gevonden hebt hoe het moest. Dan moet het er bij jou nu ook zo uitzien als bij mijn Windows 11 pc:

66911da9c7bb7-snel_opstarten_uitgeschake

Dus er mag geen vinkje staan voor 'Snel opstarten inschakelen'.

Als je Windows op een SSD hebt staan dan biedt die functie niet of nauwelijks voordelen. Hij kan daarentegen wel soms voor vreemde problemen zorgen omdat je, wanneer die functie is ingeschakeld, nooit een frisse start maakt, wanneer je de computer uitzet en de volgende dag weer aanzet.

Zelf heb ik de functie Snel opstarten daarom uitgeschakeld op al mijn computers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze volgorde

Configuratiescherm...Energiebeheer geeft dit scherm

ScreenShot07-12-24at05_13PM.thumb.JPG.ad39cb46cb3cfd494810b497930b77bd.JPG

Eerst klikken op "Het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen. " Geeft volgend scherm.

ScreenShot07-12-24at05_14PM.thumb.JPG.e572fd5974eff66e3c5bd44770c08aaf.JPG

Hier kan ik Snel opstarten nog niet veranderen. Eerst klikken op "Instellingen die momenteel niet beschikbaar zijn." Geeft volgend scherm.

ScreenShot07-12-24at05_15PM.thumb.JPG.9c743e5010e8e15a93ae5a312724cb5b.JPG

Hier kan ik wel "Snel opstarten" veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.