Ga naar inhoud

iets aan de hand?


Aanbevolen berichten

hoikes,

 

een week geleden een nieuwe pc gekocht...Acer TC-1780.

maar door eigen fout ( meerdere downloads van software via torrents gedaan)...denk ik dat ik met iemand anders zit op mijn pc.

wil graag het graag zeker zijn...want firefox kon ik niet ZELF instellen van voorkeuren..en wat mij ongerust maakte..is dat wachtwoorden voor sites (zoiets ) niet kon gewijzigd worden door mij....sorry eigen fout..willen jullie mij aub helpen? heb hier gewoon eens een virusscan gedaan met clamwin..het logje kan gelezen worden via de bijlage...veel permission denied..of is dat normaal? grts arbunas !!!!

clamwin.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

C:\Program Files\Microsoft Office\root\vfs\ProgramFilesCommonX86\Microsoft Shared\OFFICE16\Mso40UIwin32client.dll: Win.Trojan.Virut-184 FOUND

Dit toont aan dat er wel degelijk, iets aan de hand is.

 

Aangezien het een nieuwe pc is, zou ik teruggaan naar de fabrieksinstellingen; dat is de toestand bij aankoop.

Daarna maak je weer je account aan en verander alle paswoorden die je in gebruik hebt want de kans bestaat dat deze gelekt zijn.

Het veranderen van paswoorden voor online toepassingen kan je ook vooraf doen vanaf een andere pc.

aangepast door kweezie wabbit
typo verbeterd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/8/2024 om 09:24, kweezie wabbit zei:
C:\Program Files\Microsoft Office\root\vfs\ProgramFilesCommonX86\Microsoft Shared\OFFICE16\Mso40UIwin32client.dll: Win.Trojan.Virut-184 FOUND

Dit toont aan dat er wel degelijk, iets aan de hand is.

 

Aangezien het een nieuwe pc is, zou ik teruggaan naar de fabrieksinstellingen; dat is de toestand bij aankoop.

Daarna maak je weer je account aan en verander alle paswoorden die je in gebruik hebt want de kans bestaat dat deze gelekt zijn.

Het veranderen van paswoorden voor online toepassingen kan je ook vooraf doen vanaf een andere pc.

vond het al abnormaal dat bij "programma's en onderdelen" een ietwat vreemde installatie van OFFICE was...moest waarschijnlijk ongeveer een 12 onderdelen van OFFICE verwijderen...veel verschillende talen enzo..nooit gezien...dit was ook een sein in mijn brein :-) ... dat er iets niet normaal aan mijn pc was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meling van de trojan is wel verdwenen.

Die waarschuwingen (Permission denied) mag je negeren want het gaat hier om systeembestanden die niet vrij toegankelijk zijn.

 

Welk anti-virus programma gebruik je?

Heb je daarmee al een scan gedaan?

Wat was daarvan het resultaat?

 

Doe anders eens een scan met FRST.

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.


Farbar Recovery Scan Tool Link


Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, kweezie wabbit zei:

De meling van de trojan is wel verdwenen.

Die waarschuwingen (Permission denied) mag je negeren want het gaat hier om systeembestanden die niet vrij toegankelijk zijn.

 

Welk anti-virus programma gebruik je?

Heb je daarmee al een scan gedaan?

Wat was daarvan het resultaat?

 

Doe anders eens een scan met FRST.

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.


Farbar Recovery Scan Tool Link


Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

 

ik doe het anders,als ik een melding krijg van smartscreen.

 

 

1.jpg

2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dank u kweezie wabbit...ben wat meer gerust gesteld op heden.

app explorer..ken dit programma niet..weet u wat het doet?

McAfee...irriterende software die wel altijd iets op de pc overhoud na verwijdering.hopelijk krijg ik het weg met mcafee-uninstaller...kan ik met een programma weten of het definitief weg is kweezie?

verder enorm bedankt voor de hulp !!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.