Ga naar inhoud

Msdos

Gast lordaxa

Aanbevolen berichten

Gast lordaxa

Hallo,

Is het mogelijk om in MSDos files die online worden geprint weg te schrijven in één file ipv ze te printen. indien ja, hebben jullie voorstellen voor deze batch file.

Het is een PC die aan een oude machine hangt en de resultaten onmiddellijk uit print. In file vorm is dit makkelijer te verwerken. bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lordaxa

Het is een machine die resultaten van een draaibank op het scherm geeft maar ook onmiddellijk uit print Nu zou het makkelijker zijn dat deze resultaten niet uitgeprint worden, maar naar een file worden geschreven die dan later kan bewerkt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lordaxa

Jammer is wel dat de machine (PC) niet op windwos draait, maar volledig op MSDOS 3.1.

Ik denk dus dat of in de autoexec.bat of in de config.sys iets moet geschreven worden. Of een bat file.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lordaxa,

MSDOS 3.1 dat is lang geleden.

Als ik mij goed herinner kun je in de bat file waar je programma mee gestart wordt een commando geven om de uitvoer naar de printer om te leiden naar een bestand. Maar welk commando het moet zijn en de syntacs, dat weet ik niet meer. Ik heb geen enkel DOS handboek meer. Als je nog altijd DOS gebruikt zul je u toch zo'n boek moeten aanschaffen.

Wat ik nog wel weet is dat je bevoorbeeld in DOS kunt schrijven "dir c: >c:\xxxx.txt" en daardoor komt de directorylijst van c: niet op het scherm maar wel in het bestand c:\xxxx.txt (voor xxxx mag je eender welke tekst gebruiken.

Misschien kun je met deze uitleg al iets aanvangen.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lordaxa

Dat is hem nu net het probleem. Het is een PLC die het hele verhaal stuurt. ik kan dus niets tonen of kopieren.

Ik zoek dus één of ander programmatje dat DOS wijsmaakt dat de printer eigenlijk een soort van txt file is.

DOS is middle age maar helaas is de machine niet capabel om te communiceren met Windows en moet ik op één of ander manier de gegevens er uit halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik dos 5 gekend maar dat is nu toch wel 19 jaar geleden.

Kan je misschien niet dat bestand overzetten op een andere computer?

Dan kan je ook dit doen:

copy c:\naam.txt > a:

Of misschien zo

copy c:\mapnaam\*.* > a:

In xp kan je zeer oude bestanden bekijken.

ga naar c:\windows\system32\progman.exe

Met die programma kan je stokoude progamma draaien.

Maar je moet wel weten hoe die werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.