Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wacht dan liever even op nog een reactie. Ga dus nog even niets doen.
Opnieuw alles opnemen is de laatste optie.
Heb er destijds veel werk aan besteed, en heel toevallig, vorig jaar bij mezelf de boel geruimd en al de opgenomen films van mijn eigen pc verwijderd.

Geplaatst:

Ok, we gaan even kijken of nog wat mee te doen valt:

Download Mintool Partition Wizard (deze versie is freeware) en installeer die.  (een prima progje, 'k heb het al jaren op mijn systeem

en 'k heb er al een en ander mee weten te redden - hopelijk doet hij het ook voor die schijf)

Als die er bij jou op staat start je hem op en maakt een screenshotje van het scherm dat hij opent.

(dit gelijkt op die schermen van Windows hierboven)

Geplaatst:

Mmm...

Minitool geeft aan dat die schijf/ die 2 partities .. leeg zijn:

image.png.9af40a56cde924490bbfca43e6060095.png

en eronder nog eens:  (used: 0%)

image.png.c3e19acc747941532cf6944505f62548.png

En als MPW (Minitool Partition Wizard) dat vertelt, kan je ervan op aan dat het zo is...

Maar ik merk wel op (Porrelaar, je volgt mee hé?  :) ) dat ze in bestandssysteem Fat 32 staat - terwijl Windows er geen bestandssysteem in vindt / aan toekent...

Mijn voorlopige indruk:

> ofwel staat er dus helemaal niets op die schijf (maar jij zegt dat er een hoop films op staan) - ofwel is het niet de schijf waar die films op staan?

(wellicht overbodig, maar 'k vraag het toch maar: je hebt toch de goede schijf aangesloten ? )

>  ofwel is er iets grondigs mis met die schijf en kan blijkbaar MPW er ook niets mee (wat me zou verwonderen want het is een sterk programma, 

maar er zijn nog wel dingen in het leven die me verwonderd hebben...) - Alleen: je Windowsplaatjes zeggen: 'in orde'

Dit lijkt me dan gewoon een lege schijf te zijn, zoals een die je pas kocht in een winkel: daar staat ook niets op, maar ze zijn wel 'in orde'..

(en dus kom ik weer uit bij het eerste punt: ben je zeker dat je de goede schijf aan sloot?

Even apart van dit alles: ik merk (zie je windowsplaatjes) dat je eerste schijf (die met de D, G , H en F - partities) blijkbaar in een raid-opstelling staat.

euh: weet / wist je dit?

Geplaatst:

Ik weet zeker dat dit de juiste schijf is waarom het gaat, 
Er werd ook de vraag gesteld of dit schijfje op een andere pc "appel" aangesloten zou zijn geweest?  wat kan dit voor schade aanbrengen? Ik ben geen Apple mens.

apart van dit alles: ik merk (zie je windowsplaatjes) dat je eerste schijf (die met de D, G , H en F - partities) blijkbaar in een raid-opstelling staat.

euh: weet / wist je dit?

Geen idee, Ik heb in deze laptop een SSD en een HD van  1 tb en die HD dus in 4 partities verdeeld.

Geplaatst:
6 minuten geleden, Cil zei:

wat kan dit voor schade aanbrengen?

Dat Apple iets met je schijf gaat doen (vb er een indeling van zichzelf op zetten, 'k zeg maar iets) en dat daardoor Windows (en MPW) er geen zinnig idee aan kunnen vastknopen.

(een heel simpele vergelijking, maar 'k vind er geen beter zo direct: als je in een Opel auto de motor  van een ... gaat inbouwen, ga je er ook niet mee kunnen vertrekken)

Wat die 'raid'-vermelding betreft: ik heb het idee dat dit geen nadeel voor je meebrengt (anders had je 't al wel gemerkt denk ik), maar van raidopstellingen heb ik geen kaas gegeten,

'k kan er dus niets zinnigs over vertellen.

'k zou even wachten tot Porrelaar hier terug aanbelandt, misschien zetten mijn vragen/antwoorden hem op een spoor?

Geplaatst:

Ik heb in dat programma eens op Data recovery geklikt en kijk eens wat er gebeurd?
Zal ik dit even laten lopen
image.thumb.png.0f18d9ea241c68d4c0066fbc2341aac2.png

Geplaatst: (aangepast)
34 minuten geleden, Cil zei:

Er werd ook de vraag gesteld of dit schijfje op een andere pc "appel" aangesloten zou zijn geweest?  wat kan dit voor schade aanbrengen? Ik ben geen Apple mens.

Het klopt wat Passer schreef. Als je op een iMac of MacBook een externe harde schijf aansluit, dan kun je de vraag krijgen of die schijf gebruikt mag worden voor Time Machine, het programma waarmee back-ups gemaakt worden. Als je dat per ongeluk toe zou staan, dan wordt de externe harde schijf opnieuw geformatteerd, maar dan volgens een bestandssysteem (HFS+ of APFS) waar Windows helemaal niet mee overweg kan.

Dit laatste is echter niet gebeurd, dus dat mag je vergeten.

En net als Passer vind ik het frappant/opvallend dat MiniTool Partition Wizard het bestandssysteem van de externe harde schijf herkent als FAT32, terwijl Windows het bestandssysteem niet kan herkennen.

Cil, weet jij zelf nog voor welk bestandssysteem jij destijds hebt gekozen voor deze externe harde schijf? Als dat inderdaad FAT32 is, dan vermoed ik toch dat het bestandssysteem nu beschadigd is, omdat

a) Windows het bestandssysteem niet meer herkent

b) MiniTool ook aangeeft dat de schijf leeg is.

Je zou kunnen kijken of je een schijfletter kunt toekennen aan de partitie van 111,77 GB en daarna een recovery programma zoals bijv. Recuva erop los laten om te zien of die wat vindt op die externe schijf.

Je moet dan wel de beschikking hebben over een andere externe harde schijf (met voldoende lege ruimte!) waarop je de gevonden bestanden kunt parkeren.

Zelf heb ik weinig ervaring met het terugvinden van verloren bestanden. Vele jaren geleden heb ik wel voor een collega circa 90% van de foto's teruggevonden die op een defect geheugenkaartje stonden. Dat kostte mij toen 4 uur voor een kaartje van slechts 32MB!

Daarna heb ik die vaardigheid nooit meer nodig gehad.

=================

Ha, je bent al aan het recoveren, merk ik. Laat die scan helemaal doorlopen. Waarschijnlijk krijg je daarna de vraag waar de gevonden bestanden neer moeten worden gezet. Dat doe je dus op een andere harde schijf!

Nadeel is dat die gevonden bestanden niet meer hun eigen naam zullen hebben. Ze heten allemaal recovered_mp4_file(xx).mp4, waarbij xx een oplopend getal is.

Maar ja, dat is nog altijd beter dan niets.

Het valt me ook op dat er een map met de naam Android bij staat. Die zul jij er toch niet zelf op gezet hebben. Zou dat door de tv gebeurd kunnen zijn?

aangepast door porrelaar
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.