Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
19 minuten geleden, porrelaar zei:

Ha, je bent al aan het recoveren, merk ik. Laat die scan helemaal doorlopen. Waarschijnlijk krijg je daarna de vraag waar de gevonden bestanden neer moeten worden gezet.

Helaas lukt dat niet met de free versie van MiniTool.

Probeer of je een schijfletter kan toekennen aan die partitie:

Klik in MiniTool op de partitie van 111,8GB en selecteer in de linkerkolom 'Change Drive Letter' en kies een letter.

Klik dan links onderaan op het vakje 'Apply'

Indien het lukt om een letter toe te kennen kan je de schijf laten scannen met recuva (de free versie volstaat). De gevonden bestanden kan je dan veilig stellen op een andere schijf.

Geplaatst:

Ik laat hem nog even doorlopen om te zien wat er gebeurd, nog 25 min. Ik ben bang dat als ik de schijfletter aanpas ik niets meer terug zie. Was al zo blij met het zien van mijn destijds opgenomen films

Geplaatst:

Dat ziet er goed uit, Cil!

Alleen ben ik bang dat je wel zult moeten gaan betalen voor een licentie als je de gevonden bestanden op wilt gaan slaan op een andere harde schijf.

Zelf heb ik versie 11.6 van MiniTool Partition Wizard Free, en als ik Data Recovery start, dan krijg ik het volgende te zien:

66b525e4d5e7e-MiniTool_Partition_Wizard_

Slechts 1 GB (= 1024 MB) kan ik gratis recoveren. Wil ik meer, dan moet ik op Register klikken, en dan moet ik dus een licentie hebben voor de betaalde versie.

Welke versie moet je dan wel hebben van Mini Tool? Dat is dan minstens de versie Pro Platinum voor $ 109:

66b52718c503e-betaalde_versie.png

Ha, terwijl ik aan het typen was, reageerde nokiaprox. Doe maar wat hij schreef...

Geplaatst:

Oke, maar stel dat ik dat ga aanschaffen "de kosten zijn sowieso voor degene waar de schijf van is"  Dan is ze goedkoper uit als dat ik alle bandjes opnieuw moet opnemen.
En als het klaar is en ik verander de schijfletter, kan ik dan met dat prorgramma alsnog de bestanden terughalen, als het met recuvo niet lukt?

Geplaatst:

zoals jullie zien zijn Lost Partitions wel in NTFS

Ga nu even de schijf een letter geven

Wordt vervolgd

Geplaatst:

Jammer, maar in die Mini kan ik ook geen schijfletter wijzigen zonder te registreren, en via schijfbeheer, krijg ik alleen de optie volume verkleinen, Voor vandaag stop ik er even mee

Geplaatst:

(even een andere inkijk)

Cil,,

vond ik toevallig dit terug: https://www.pc-helpforum.be/topic/78013-hulp-met-externe-schijf

't is een verschillende situatie, maar toch enigszins gelijklopend

en daarin sprak p38cyq op zeker ogenblik over Testdisk(=Photorec) Het is freeware en kan ook bestanden terughalen van unallocated space

en dus ga ik hem eens even proberen wakker te maken en zijn aandacht op dit topic trekken

want ik heb het idee dat hij over recorveren wel een en ander weet (of zit ik fout p38cyq  ?)

Geplaatst:
23 minuten geleden, Cil zei:

jullie bijten je ook vast op problemen bij de leden

zolang we ons maar niet aan de leden)-zelf vastbijten.

en (maar hier ben jij niks mee): laat ik toevallig een 'betaalde' versie van die MPW hebben - nu ja: eigenlijk geen 'betaalde' versie, maar een versie

die ik vorig jaar of zo eens vastkreeg als dagaanbieding. (wist ik zelfs niet meer, maar toen ik naar het plaatje van Porrelaar - zie hier boven - ging kijken

kreeg ik die melding van "please clikck the 'buy now'-link niet.  (mja, daar ben jij dus niks mee...

(p38cyq heb ik nog niet kunnen wakker maken...)

Geplaatst:

Cil (e.a.) hebben jullie even geduld?

Ik krijg - blijkbaar door foutjes in de forumsoftware - geen pb naar p38cyq gestuurd en kan dus zijn aandacht op dit topic (nog) niet trekken.

Men is er aan aan het werken...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.