Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In Windows weet ik het wel maar niet in Linux, daar zie ik maar 1 ikoon op taakbalk, dan krijg ik wel dat zwarte scherm jet al bij windows

Geplaatst:

Ben m'n grieperige hoofd vanmiddag de filmpjes die ik werkend had, vergeleken met de video/camera bandjes, heb ef nog 6 over om te kijken wat er op staat, van een ben ik erachter dat ik een werkende en een niet werkende had,dus dat scheelt weer, nu met een vest aan even chillen

Geplaatst:

Goedemiddag allen,

De griep weer overwonnen met een korte antibiotica en codeïne, ben weer redelijk op de been.
De films ben ik inmiddels op een "eigen" schijf aan het zetten, en voor de dame in kwestie op haar nieuwe externe.
Ik wil haar oude externe nu formatteren om daar de kopie op te plaatsen, maar in schijfbeheer lukt dat niet, als ik rechtermuis klik kan ik alleen volume verwijderen, en klik op op partitie 4, dan kan ik alleen schijf converteren naar dynamische schijf(Geen idee wat ik daarmee kan)

Geplaatst:
20 uren geleden, Cil zei:

en klik op op partitie 4

Partitie 4?

Kijk jij wel naar de juiste harde schijf, Cil? Op de probleemschijf staan slechts 2 partities, dus geen 4.

66c324336e39f-probleemschijf.png

Ik vermoed dat die kleine partitie van slechts 16 MB erop gekomen is, doordat hij aangesloten is geweest op de tv.

Welke partitie kon je wel verwijderen? Want dat is wat je eerst moet doen. Jij kunt die harde schijf niet direct opnieuw gaan formatteren.

Eerst moet jij beide partities van die harde schijf gaan verwijderen. Daarna heb je een aaneengesloten niet-toegewezen ruimte. En op die niet-toegewezen ruimte moet je dan rechtsklikken, waarna je kiest voor Nieuw eenvoudig volume.

Verwijder met schijfbeheer eerst de partitie die je wel kunt verwijderen van die probleemschijf.

Om de andere onwillige partitie op die probleemschijf te verwijderen kun je diskpart gebruiken.

Let goed op bij diskpart dat je de juiste partitie kiest! Kijk goed naar de grootte van de partities zoals die in diskpart worden weergegeven.

Nadat je met diskpart die onwillige partitie verwijderd hebt, kun je schijfbeheer weer gebruiken om een nieuw volume aan te maken.

Hier wordt door Menno Schoone uitgelegd hoe je met diskpart een partitie kunt verwijderen die je niet met schijfbeheer kunt verwijderen: https://www.schoonepc.nl/vragen/nb103-04_onwelwillende_partities_verwijderen_diskpart.html

Geplaatst:
1 uur geleden, porrelaar zei:

Om de andere onwillige partitie op die probleemschijf te verwijderen kun je diskpart gebruiken.

Ik denk dat Cil ondertussen Minitool Partition Wizard (nog) op haar systeem staan heeft - dan kan het (makkelijker) hiermee denk ik ?

(dan hoeft ze oa niet op te letten dat ze geen foute partitie neemt. Trouwens: als ze dan rechtsklikt op die C, dan heb je ook de keuze: àlle partities verwijderen.

alles in één beweging dus.

Geplaatst:

Met die minitool even geprobeerd, met een SSD welke ik nog had liggen en als externe wil gaan gebruiken. In schijfbeheer staat die als schijf 2, in mini als 3, daar kon ik alles partities verwijderen zo je ziet, en de schijf heet nu Unallocated, waarom is dat schijfbeheer en verkenner niet zichtbaar?
image.thumb.png.5fdf793785358d66578d745b6605d08d.png

Geplaatst:

Met de tip van Diskpart uitleg is dat gelukt.

Dat begint erop te lijken, waarom is de schijf 1 groen gekleurd en de rest blauw? Ga de die andere ook op deze manier gebruiken

image.png.c806df3f89cfe647d4f441c35dfc459f.png

Geplaatst:

unallocated = niet toegewezen : de schijf heeft geen naam, geen letter en geen schijfindeling of: het is eigenlijk een 'blanco' schijf zonder iets op, een lege schijf

En verkenner ziet/herkent geen unallocated schijven

maar je bent ondertussen verder en je kan ze nu gaan gebruiken.

18 minuten geleden, Cil zei:

waarom is de schijf 1 groen gekleurd

Kijk eens naar je eigen plaatje van twee posts geleden (linker plaatje ervan), naar het Type - dan merk je het direct.

Dus: diè schijf is een dynamische schijf, je andere zijn standaard/klassieke schijven.

Ik vermoed dat dàt je nu weer niets zal zeggen, maar als jij je kennis wil uitbreiden: https://nl.easeus.com/schijfbeheer/basisschijf-versus-dynamische-schijf.html

(ps: daar staat een Downloadknop - laat die maar voor wat hij is, niets gaan downloaden tenzij je 1. goed weet wàt je binnenhaalt en 2. dat ook wil binnenhalen..  :)

Of: diè schijf is (na aankoop?) als dynamische schijf geformateerd geweest en wordt dus nu zo weergegeven. Voor een gewoon gebruiker heeft dit geen

(zichtbare) voor- noch nadelen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.