Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik  werk al heel lang met Studio van Pinnacle. te beginnen van 8 tot nu 14.

bijna vier jaar geleden kocht ik een tweede hands computer, en sindsdien werk ik daarop met studio 14.

ik begrijp dat ik de huidige Studio programma's (22 of nog hoger) niet kan draaien, omdat die gemaakt zijn voor betere computers, maar waarom draait mijn studio 14 steeds trager?

Dat is toch hetzelfde programma op dezelfde computer als vier jaar geleden.

Geplaatst:

Da's een vraag met meerdere antwoorden Theo :

- mogelijk zit je met andere programma's die je in gang zette (gestart, geopend hebt)

- mogelijk zitje met malware die achter je rug om verschillende dingen op je systeem doet of dingen zit door te sturen

- mogelijk is je Windows op dat ogenblik een grote update aan het binnenhalen

- mogelijk is je antivirusprogramma op dat ogenblik een periodieke scan aan het doen

- mogelijk enz...  (het rijtje is niet volledig)

of twee of drie van deze dingen tegelijk.

Vragen die bij me opkomen (maar andere zullen wellicht ook nog andere vragen hebben)

- is het de ganse tijd dat je met Pinnacle werkt of is het af en toe gedurende jij met dat programma werkt?

- heb je het op die ogenblikken alleen met Pinnacle of ook nog met andere programma's die je opstartte?  (vb afspelen van een film,...)

- heb je op die ogenblikken als eens gekeken naar wat er veel geheugen of schijfactiviteit vraagt in je Taakbeheer?

Geplaatst:

De meeste van uw reactie's had ik al getest, door bv enkel Pinnacle op te zetten, maar dat helpt niets. er zijn geen andere gelijkwaardige programma's die ik gebruik. maar ik ben zeker dat het enkel bij Studio is.

Geplaatst:

Ik heb jaren met Pinnacle gewerkt en had toen ook al last van dit probleem. Wanneer je een beetje Google-t, kom je op meerdere fora mensen met dit probleem tegen. Er worden wel wat mogelijke oplossingen besproken, maar deze helpen niet of maar een beetje. Het lijkt een vaak voorkomend probleem te zijn waar niet echt een oplossing voor is. Ik hoop dat je de licentiesleutel weer naar voren kunt toveren en dat dan een nieuwe installatie wel het probleem voor je op zal lossen. Hou ons op de hoogte.

Geplaatst:
1 uur terug, Theo2602 zei:

vermits je zelf zegt dat niemand een goede oplossing heeft, ga ik verder sukkelen, bedankt

mag dicht

Ondertussen herinstallatie gedaan. 

Geplaatst:
Op 19/8/2024 om 17:48, Theo2602 zei:

ik  werk al heel lang met Studio van Pinnacle. te beginnen van 8 tot nu 14.

bijna vier jaar geleden kocht ik een tweede hands computer, en sindsdien werk ik daarop met studio 14.

ik begrijp dat ik de huidige Studio programma's (22 of nog hoger) niet kan draaien, omdat die gemaakt zijn voor betere computers, maar waarom draait mijn studio 14 steeds trager?

Dat is toch hetzelfde programma op dezelfde computer als vier jaar geleden.

Beste Theo, je heb het al over een wat oudere pc. Ik weet niet hoe oud deze pc al was voor jij hem tweedehands kocht, ik gok even 3 jaar dus dan is deze pc al 7 jaar.

Dan gaan ook de gebruik sporen tellen (een soort slijtage van al je hardware) hier kan je weinig aan doe wat het heeft geen nu om er nieuwe hardware in te zetten met die leeftijd.

Dit klinkiewt leuk maar zo is het éénmaal met gebruiks voorwerpen neem maar een smartfoon na 2 jaar beginnen die al op te raken, en alle apps, programma's enz vragen steeds meer van het systeem.

Je denkt het is Studio 14 maar, maar dezed word ook geupdate wardoor hij meer vraagt van je systeem en zo geld het voor al je programma's die op je pc staan.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.