Ga naar inhoud

E boeken van laptop naar tablet


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb e boeken van mijn laptop naar de tablet van mijn vrouw gestuurd.

Dat is gelukt , maar als ik nu op de tablet een boek wil openen , wordt er naar app die dit bestandstype kan openen .

Deze kan ik dus in play store openen .

De vraag is welke moet ik daar voor hebben , zodat ik kan lezen waar het boek over gaat

 

En hoe kan ik van die boeken een eigen app maken op mijn beginscherm ? zodat ik gelijk in de boeken  kan zien 

 

 

Vraagje , hoe krijg ik die spoiler uit beeld ?

 

 

Spoiler

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welk bestandstype gaat het? Is dat .epub of iets anders?

Er bestaan verschillende apps voor android waarmee je e-books kunt lezen. Een voorbeeld van zo'n app is de app Aldiko. Lees er hier meer over: https://id.nl/huis-en-entertainment/mobiel/smartphone-en-tablet/zo-lees-je-een-epub-bestand-op-je-android-tablet-61886

 

Daar wordt uitgelegd hoe je boeken toevoegt aan je bibliotheek.

Wanneer je daarna een keer een boek wilt gaan lezen, dan moet je eerst de app Aldiko openen en dan het boek kiezen dat je wilt lezen.

 

2 uren geleden, bernard zei:

Vraagje , hoe krijg ik die spoiler uit beeld ?

Je hebt per ongeluk op het oogje geklikt; zie de rode pijl hieronder:

 

66cc9a10a6d25-spoiler.png

 

Dan verschijnt die spoiler in beeld. Nu is voor jou de bewerkingstijd verstreken. Je hebt namelijk als gewoon lid maar 5 of 10 minuten om je geplaatste bericht te bewerken. Daarna kan dat niet meer. Maar zodra je merkt dat je per ongeluk op dat oogje hebt gedrukt, dan kun je direct op de Delete toets drukken. Dan verdwijnt die spoiler weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om bestandstype :  epub 

Kun je mij een foto sturen ,hoe de app van aldiko er uit ziet 
En kan ik een behoorlijke hoeveelheid boeken in 1 x naar de app sturen of moet dit 1 voo1

 

De boeken die ik van de laptop naar de tablet heb gestuurd , staan nu op de tablet onder  documenten ,

en die wil ik graag in 1 app hebben, zodat ik de app op het bureaublad heb staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aldiko heet sinds kort Cantook by Aldiko. Die app is hier te downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aldiko.android

Ik lees echter bij de reviews dat deze app de laatste tijd (sinds de naamwisseling) veel slechter is geworden. Vergeet Aldiko daarom maar.

 

Een boekenlees-app die wél goede reviews krijgt, is ReadEra. Ook die app download je met je tablet in de Google Play Store, en wel hier: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.readera

Als je die app gedownload en geïnstalleerd hebt, dan open je die app. Hij lijkt dan zelf te gaan zoeken naar epubs die op je Android apparaat staan. Ik kan dat niet voor je nakijken omdat ik zelf geen Android apparaat meer gebruik.

Hier een video over het gebruik van de app ReadEra:

 

 

 

Geen geweldige video. Hij is in het Engels gesproken en het beeld is niet erg scherp. Maar wat ik eruit haalde is het volgende:

Als je de app ReadEra geïnstalleerd hebt en daarna opent, dan zal gevraagd worden of er op je android apparaat gezocht mag worden naar boeken in de vorm van epubs en pdf's. Natuurlijk moet je daar toestemming voor geven. Even later zou je dan in de app een lijst moeten zien met alle boeken die gevonden zijn. Tik dan op een boek om dat boek te gaan lezen.

Ik zou zeggen: probeer het.

Er is ook een betaalde versie van die app. Geen idee of die echt meerwaarde biedt boven de gratis versie. Eerst maar beginnen met de gratis app, lijkt mij.

 

3 uren geleden, bernard zei:

De boeken die ik van de laptop naar de tablet heb gestuurd , staan nu op de tablet onder  documenten ,

en die wil ik graag in 1 app hebben, zodat ik de app op het bureaublad heb staan

Bij een Windows pc of laptop wordt gesproken van het bureaublad, maar bij een android tablet spreken we van het startscherm. De boeken die nu op je tablet onder Documenten staan, komen als het goed is, allemaal in de app ReadEra te staan.

Waar jij het pictogram van ReadEra op je startscherm plaatst, kun jij zelf bepalen. Als je veel apps hebt op je android tablet, dan zul je meerdere startschermen hebben. Je kunt een app verplaatsen van startscherm 3 naar startscherm 1.

 

66ccef3c54abd-app_verplaatsen_van_starts

 

Bron: https://support.google.com/android/answer/9450271?hl=nl#zippy=%2Ceen-app-toevoegen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.