Ga naar inhoud

USB stick nog te redden ?


lomar43

Aanbevolen berichten

Tijdens het uitpakken vaneen zip bestand naar de stick stopte alles ongeveer halfwege.

Stick werd niet meer herkend.

In verkenner niet meer zichtbaar.

Schermafbeelding2024-08-28102931.jpg.247fd292d758fa4749fea7a666537cf5.jpg

In schijfbeheer zichtbaar als F

Schermafbeelding2024-08-28103234.thumb.jpg.063d4e3c1b9a515235885164584e1131.jpg

In EaseUs niet zichtbaar.

Schermafbeelding2024-08-28103332.thumb.jpg.5be7ed437e73bc78771d523be59539c1.jpg

Nog te redden of vuilbak ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, lomar43 zei:

In schijfbeheer zichtbaar als F

Het is nog maar de vraag of F je defecte USB stick is. Het kan ook iets heel anders zijn...

 

Ik heb even Schijfbeheer geopend op mijn pc. Er was bij mij toen geen F schijf zichtbaar. Terwijl Schijfbeheer geopend was, zette ik mijn printer aan. En hé, daar verscheen opeens een schijf 2 Verwisselbaar (F:). Dat is bij mij dus de USB poort die op de printer aanwezig is. Ik zou daar een USB stick in kunnen doen om de bestanden die op die stick staan, te printen. Maar toen ik het screenshot maakte, zat er geen USB stick in die USB poort op mijn printer.

Screenshot van mijn Schijfbeheer:

 

66cefb87eba71-Schijfbeheer_met_usb_poort

 

Had jij misschien een printer (met USB poort of SD card poort) aangesloten en ingeschakeld staan, toen jij het screenshot van Schijfbeheer maakte?

 

===================================================

Een USB stick die opeens onbruikbaar wordt, vertrouw ik niet meer. Die gaat bij mij de prullenbak in. Ze zijn immers tegenwoordig niet zo duur meer. Voor een tientje koop je al een USB 3.1 stick met een opslagcapaciteit van 64 GB.

Bij Amazon kocht ik onlangs een SanDisk USB 3.2 stick met een opslagcapaciteit van 128 GB voor € 11,99. Even checken...

Ik zie dat hij nu 1 euro duurder is geworden.

Voor dat geld zou ik niet gaan tobben. Het gaat om je bestanden. Die wil je niet kwijtraken. Ook al krijg je die stick weer werkend, zou jij hem dan volledig vertrouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

('k hou me voorlopig even terzijde , maar een usb is soms nog te redden, 't is me al twee keer gelukt met een stick die niet meer herkend wordt. en die heb ik nu nog steeds

in gebruik.

Alles hangt natuurlijk af van wàt er precies aan scheelt, maar 'k zou hem niet direct weggooien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maak je me nieuwsgierig, Passer... Laat maar weten wat jouw oplossing is.

 

Maar om een USB stick te kunnen repareren moet je hem toch eerst te zien krijgen in een of ander programma. @lomar43 denkt dat hij hem ziet in Schijfbeheer, maar ik heb daar mijn bedenkingen bij: het zou ook een lege USB poort van een printer kunnen zijn die hij als F ziet weergegeven in Schijfbeheer. Er staat immers bij: "Geen medium". Net zoals in de afbeelding van mijn Schijfbeheer ook bij het CD-station "Geen medium" staat, omdat er momenteel geen CD of DVD in zit.

 

@lomar43 Heb je de USB stick ook al eens aangesloten op een andere USB poort of een andere pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit het hem juist: die werd dus bij mij ook niet meer herkend in de klassieke progs of Windows, maar wel... ('k val voor jou in herhaling denk ik): door Minitool Partition Wizard.

Die kon hem ook herstellen - enfin: de inhoud elders kopiëren, stick formatteren en de inhoud terugzetten.

('k moet het in detail terug gaan bekijken, maar zo was het ongeveer)

(een stevig programmatje hoor, die MPW)

Natuurlijk: als hij in je achterzak zat en je bent er op gevallen en hij is in twee, dan kan ook MPW er niks meer mee  :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.