Ga naar inhoud

opstarten oudere computer


patt2

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, patt2 zei:

goedemorgen,

 

dank voor dit verhelderend antwoord. Ik zal comp dus eerst ns terug opstarten en kijken WANNEER hi j vraagt om F1  of F2  , en dan voor F1 kiezen, wat KAN zonder knoopcel te vervangen, maar misschien best zowieso nieuwe knoopcel er in doen ?

Het apparaatje is gemakkelijk verkrijgbaar zag ik , waarop meer schijf-types kunnen aangesloten worden, en best betaalbaar is, en uitgang USB is.Dus eigenlijk staat dan ook alles wat men nodig heeft om inhoud (van oude) harde schijf te laten draaien en uit te voeren via zo een apparaatje ?

 

dank, fijne dag nog

Kleine aanvulling: ik gebruik zelf ook regelmatig zo 'uitlees-apparaatje" De meeste hebben verschillende aansluitingen zodat de meeste schijven, zeker de oudere, eenvoudig aangesloten kunnen worden. Je schijf verschijnt als extern station in je verkenner. Werkt simpel en snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemiddag,

even terug aan boord ,ik was hier beetje "ontspoord", 😉 ttz berichtje begonnen en verkeeerde toets denk ik , "en zoef,   stukje bericht was vertrokken 

WOu eigenlijk nog vragen aan Falstring of het nut had  nog te focussen op verder te doen /proberen met de oude comp,ttz  de drive er terug in zoals eerder aangehaald en zien wat de comp doet, ,maar eigenlijk vergeten dat die DRIVE tevens niet werkte,heb ook nog paar diskettes die ik wou lezen  ;-).Dus ondertussen "apparaatje'" om ide naar usb aan te sluiten besteld. Kunnen 4 soorten apparaten aangesloten worden, .Tja 1tje was genoeg in mijn geval 😉 

DUs computer  R.I.P. en harddisk kopieren.

Dank voor de hulp Falstring en Captain Kirk 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.