Ga naar inhoud

Ram geheugen hapert


majam

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft een game pc. Werkte heel goed tot we hem van kamer verhuisden. Plots lijken er problemen met het ram geheugen of althans dat is wat de bios meegeeft. We checkten of alles nog goed zat, haalden het ram geheugen er 1 voor 1 uit. Intussen kocht mijn zoon zelfs nieuw ram geheugen, maar het mag niet baten. Iemand tips over wat er mis zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben niet meteen expert op dit gebied, maar weet wel dat deze omschrijving te vaag is.

dus stel ik maar vast wat vragen:

- wat is exact de boodschap in de bios? (evt screenshot bijvoegen)

- start die pc nog op in windows?

- wat zijn precies de klachten ('ram hapert' is voor de glazen bol)

- zijn ook de aansluitingen van de schijven in de pc losgenomen en opnieuw stevig aangedrukt?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon is effectief in bios geweest. Ik zal vanavond eens met hem bekijken wat de melding precies was. We dachten ook eerst dat ze losgekomen waren, daarom hebben we ze eruit gehaald en opnieuw ingestoken. Toen dat niet bleek te helpen kocht hij nieuw ram geheugen, maar ook dit helpt niet. Het ligt dus niet aan het ram geheugen zelf veronderstel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.