Ga naar inhoud

Thunderbird start niet in Postvak IN

vxvk

Aanbevolen berichten

Ik werk al jaren met Thunderbird en dat bevalt me prima. Maar na de laatste update gebeuren er lastige dingen. Ten eerste start Thunderbird niet meer op met Postvak IN.Dat is lastig want dan moet ik eerst op de het pijltje rechtsboven drukken. Dan worden alle items nog een keer gestart en dan kan ik bovenin kiezen voor Postvak IN. In de regel erboven staat dan een hele rij berichten die geweest zijn. Dat is erg vervelend. Het kost heel veel tijd. Ten tweede komen antwoorden op e-mails niet meer gewoon op de datum van het antwoord binnen maar ergens, niet vetgedrukt, dus niet opvallend, bij het oorspronkelijke bericht. Het is dan niet duidelijk of er een antwoord is, want er staat alleen maar een datum van de eerste mail.  Heeft iemand hier een oplossing voor? Op mijn laptop met Windows 10 werkt alles nog gewoon als vanouds. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerda,

heb je de laatste versie?  image.png.79a15547fb5b9a26adbd352845cdfae9.png

want wat jij beschrijft komt me vreemd voor  (enfin: niet dat ik het betwijfel, maar bij mij is dit helemaal niet zo)

bij mij opent hij gewoon zo: 2024-09-27_14-39.png.9a91fb103892771c17df5abbd67a1dba.png

enne: is dit plots gekomen ?

nog enne: heb je geen backup die je kan terugzetten?  (éérst een nieuwe maken zodat jij al je huidige gegevens nog hebt, dan een oude

terugzetten, kijken of die het ook heeft - en dan je pas-gemaakte backup terugzetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, vxvk zei:

Ten eerste start Thunderbird niet meer op met Postvak IN.

Waar start Thunderbird dan mee op? Thunderbird zal openen met het postvak dat openstond toen jij de laatste keer Thunderbird afsloot. Als dat Postvak IN was, dan zal Thunderbird een volgende keer weer openen met Postvak IN geopend. Als jij de vorige keer als laatste de inhoud van de map Spam bekeek, dan zal Thunderbird openen met de map Spam.

1 uur geleden, vxvk zei:

Dat is lastig want dan moet ik eerst op de het pijltje rechtsboven drukken.

Kun je daar een screenshot van maken? Ik zie in mijn Thunderbird namelijk geen pijltje rechtsboven.

1 uur geleden, vxvk zei:

Ten tweede komen antwoorden op e-mails niet meer gewoon op de datum van het antwoord binnen maar ergens, niet vetgedrukt, dus niet opvallend, bij het oorspronkelijke bericht.

Mogelijk worden bij jou berichten als conversaties weergegeven. Dat heb ik zelf uitgeschakeld. Ik zie liever de losse berichten. Als jij dat ook wilt, dan doe je het volgende:

1. Klik in de menubalk op Beeld.
  2. Klik dan op Sorteren op
  3. Zorg ervoor dat er een vinkje staat voor Geen conversaties.

Met een afbeelding ter illustratie:

66f6aaa703421-Geen_conversaties.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaatje.jpg.fd7ab2070374edaecb14c67a092cf7c4.jpg

Ik heb in elk geval een kopie op mijn andere computer staan. En ik kan ook met Mozbackup een kopie maken. Mijn Thunderbird start op met de laatste mail die ik gelezen heb. En dan krijg ik boven in de werkbalk een hele lijst met berichten. En dan duurt het heel lang voor ik weer naar PostvakIn kan. Maar misschien moet ik eraan wennen dat ik steeds terugga naar PostvakIn voordat ik afsluit. Gerda

aangepast door Passer
mailadres geblurt
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, vxvk zei:

Mijn Thunderbird start op met de laatste mail die ik gelezen heb

Dank voor je afbeelding. Het is mij nu duidelijk wat er aan de hand is.

Normaal open je een mail door één (1) keer op de kopregel te klikken. Jij dubbelklikt echter op de kopregel, en dan wordt die mail geopend in een apart tabblad. Als je dat blijft doen, dan heb je binnen de kortste keer een balk vol met tabbladen, en dat zien we bij jou.

De oplossing is dus: niet dubbelklikken op een kopregel van een bericht, maar slechts één keer klikken. Daarna wordt die mail niet in een apart tabblad geopend, maar je blijft dan gewoon in Postvak IN en je kunt het bericht lezen in het leesvenster.

Wanneer je Thunderbird afsluit, dan zullen de volgende keer dat je Thunderbird opent, ook weer alle tabbladen geopend worden die openstonden toen je Thunderbird afsloot.

De oplossing is dus: voordat je Thunderbird afsluit, sluit je eerst alle openstaande tabbladen.  Hoe? Wanneer je de muispijl naar een van die tabbladen beweegt, dan zal er een kruisje zichtbaar worden op dat tabblad. Klik op dat kruisje om het tabblad te sluiten.

Overigens kun je ook direct naar Postvak IN, wanneer er een heleboel tabbladen open staan. Kik dan gewoon op het tabblad Postvak IN. Zie de grote rode pijl linksboven in onderstaande afbeelding:

66f7d1e7c6270-tabbladen_in_Thunderbird.p

De oorzaak is dus volgens mij niet een fout in Thunderbird, maar jouw eigen gedrag. Het terugzetten van een herstelpunt of een back-up gaat hierbij dus niet helpen. Je moet je gedrag veranderen. Niet meer dubbelklikken op een kopregel van een e-mail, maar slechts 1 keer klikken om een mail te openen.

Dubbelklikken mag wel, maar dan moet je na lezen van de mail wel dat openstaande tabblad weer sluiten door op het kruisje in dat tabblad te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra tip: jij hebt zoveel tabbladen in Thunderbird openstaan, dat de kruisjes op de tabbladen niet eens meer zichtbaar zijn. Dat kruisje op een tabblad zal vanzelf verschijnen, wanneer je de muispijl op zo'n tabblad zet.

Maar stel dat je meer dan 20 tabbladen in Thunderbird open hebt staan, dan ben je wel even bezig om die een voor een af te sluiten door op het kruisje op ieder tabblad te klikken. Dat kan gelukkig ook veel sneller:

• Zet de muispijl op het tabblad Postvak IN en klik dan daar met de rechter muisknop (Kijk naar de punt van de rode pijl in onderstaande afbeelding om te zien waar je met rechts moet klikken).
  • Er verschijnt dan een menu
  • Klik in dat menu op Overige tabbladen sluiten
  • Alle tabbladen behalve Postvak IN worden dan in een keer gesloten

66f7d8f0df263-overige_tabbladen_sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik gedaan nu. En nu is alles weer 'schoon'. Ik weet nu hoe ik met Thunderbird moet omgaan. Gek dat ik dat op mijn laptop met windows 10 nooit heb gehad. Er is dus wel iets veranderd maar ik moet kennelijk 'meegroeien' met de veranderingen. Heel erg bedankt allemaal. Ik bewaar deze adviezen voor het geval ik weer iets verkeerd aanklik. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.