Ga naar inhoud

Mail


Aanbevolen berichten

De standaard Mail app van Windows 11 heette vroeger gewoon Mail.

Die app Mail is intussen op de meeste Windows 11 pc's vervangen door Outlook (new). Die nieuwe naam zie je ook verschijnen wanneer je de muispijl boven het pictogram van dat programma in de taakbalk houdt:

 

66faa94d55066-Outlook_(new).png

 

Heb jij intussen ook Outlook (new)? Dan zou je het volgende kunnen proberen: verander de taal van Outlook (new) tijdelijk in een taal die jij ook beheerst, en daarna zet je de taal weer terug naar je eigen taal. In je profiel zie ik dat je geen Belg bent, maar Nederlander, net als ik. Klopt dat? Zo ja, dan kun je de volgende handleiding volgen:

 

Open Outlook (new) en klik op de knop Instellingen; dat is het tandwiel dat rechts boven staat:

 

66faaa6727dd7-knop_Instellingen_in_Outlo

 

In het nieuwe venster dat verschijnt, klik je in de linker kolom op Algemeen.

In de middelste kolom moet Taal en tijd geselecteerd zijn.

Wat staat er bij jou in het rechter gedeelte onder Taal en tijd? Als daar bij jou al Nederlands (Nederland) staat, dan ga je de taal tijdelijk veranderen, bijvoorbeeld naar English (United Kingdom).

Klik daarna op de knop Opslaan (onderaan in dat venster) om de wijzigingen op te slaan.

Daarna sluit je het venster Instellingen.

 

Is werkelijk alles van Outlook (new) daarna in het Engels: mappen, menubalk enzovoort? Zie het voorbeeld hieronder:

 

66faad098e2a5-mappen_in_het__Engels.png

 

Dan ga je opnieuw klikken op Instellingen om de taal terug te zetten naar Nederlands.

In de linkerkolom van Settings klik je dan op General (= Algemeen)

Onder Language and time kies je nu voor Nederlands (Nederland).

Klik onderaan op de knop Save om de wijzigingen op te slaan.

Sluit het venster Instellingen.

 

Controleer of de namen van de mappen nu in het Nederlands zijn.

Als dat nog niet het geval is, dan sluit je de app Outlook (new) en daarna open je hem weer. Zijn de mapnamen dan wel in het Nederlands?

 

Garantie kan ik je hierbij niet geven, maar dit doen (de taal twee keer wijzigen) kan in ieder geval geen kwaad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, porrelaar zei:

De standaard Mail app van Windows 11 heette vroeger gewoon Mail.

Die app Mail is intussen op de meeste Windows 11 pc's vervangen door Outlook (new). Die nieuwe naam zie je ook verschijnen wanneer je de muispijl boven het pictogram van dat programma in de taakbalk houdt:

 

66faa94d55066-Outlook_(new).png

 

Heb jij intussen ook Outlook (new)? Dan zou je het volgende kunnen proberen: verander de taal van Outlook (new) tijdelijk in een taal die jij ook beheerst, en daarna zet je de taal weer terug naar je eigen taal. In je profiel zie ik dat je geen Belg bent, maar Nederlander, net als ik. Klopt dat? Zo ja, dan kun je de volgende handleiding volgen:

 

Open Outlook (new) en klik op de knop Instellingen; dat is het tandwiel dat rechts boven staat:

 

66faaa6727dd7-knop_Instellingen_in_Outlo

 

In het nieuwe venster dat verschijnt, klik je in de linker kolom op Algemeen.

In de middelste kolom moet Taal en tijd geselecteerd zijn.

Wat staat er bij jou in het rechter gedeelte onder Taal en tijd? Als daar bij jou al Nederlands (Nederland) staat, dan ga je de taal tijdelijk veranderen, bijvoorbeeld naar English (United Kingdom).

Klik daarna op de knop Opslaan (onderaan in dat venster) om de wijzigingen op te slaan.

Daarna sluit je het venster Instellingen.

 

Is werkelijk alles van Outlook (new) daarna in het Engels: mappen, menubalk enzovoort? Zie het voorbeeld hieronder:

 

66faad098e2a5-mappen_in_het__Engels.png

 

Dan ga je opnieuw klikken op Instellingen om de taal terug te zetten naar Nederlands.

In de linkerkolom van Settings klik je dan op General (= Algemeen)

Onder Language and time kies je nu voor Nederlands (Nederland).

Klik onderaan op de knop Save om de wijzigingen op te slaan.

Sluit het venster Instellingen.

 

Controleer of de namen van de mappen nu in het Nederlands zijn.

Als dat nog niet het geval is, dan sluit je de app Outlook (new) en daarna open je hem weer. Zijn de mapnamen dan wel in het Nederlands?

 

Garantie kan ik je hierbij niet geven, maar dit doen (de taal twee keer wijzigen) kan in ieder geval geen kwaad.

 

@porrelaar

Hellaas niet gelukt is er nog een andere oplossing 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op internet wel oplossingen gezien voor jouw probleem, maar dan ging het niet over Outlook (new), maar over Office 365 of over Outlook als onderdeel van Microsoft Office. Die oplossingen kun je volgens mij niet gebruiken voor jouw probleem in Outlook (new).

 

Hopelijk heeft iemand anders nog een oplossing voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/9/2024 om 13:12, johnnyboy zei:

Ik wilde vragen hoe kan je deze items veranderen in de standaard mail van Windows 11 Sent item , draft en delete laat het me even weten .

Johnnyboy 

Goedemorgen 

Heeft iemand nog een oplossing voor het bovenstaande topic ik vind het best lastig het gaat over de nieuwe versie die standaard op windows 11 staat voeger hete het gewoon mail nu is hij vernieuwd en heet het outlook new .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Workaround: overschakelen op (voorbeeld) de gratis Thunderburd (deed ik een maand geleden ook - en die lijkt sterk op de Outlook)

 

Maar wat is de bedoeling van die mappen te gaan hernoemen? (want ik weet (nog) niet of dit in Thunderbird wel kan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Maar wat is de bedoeling van die mappen te gaan hernoemen?

Standaard hebben die mappen in Outlook (new) Nederlandse namen, zoals in de afbeelding (van mijn pc) hieronder:

 

6703d1d4cf6ae-mappenlijst_Outlook_(new).

 

Bij johnnyboy zijn de namen van de mappen Verzonden items, Concepten en Verwijderde items in het Engels. Dat is vreemd en dat zou hij liever in het Nederlands zien.

 

@johnnyboy Is de rest van Outlook (new) wel in het Nederlands? Bijvoorbeeld de knop Nieuwe e-mail en Weergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, porrelaar zei:

Standaard hebben die mappen in Outlook (new) Nederlandse namen, zoals in de afbeelding (van mijn pc) hieronder:

 

6703d1d4cf6ae-mappenlijst_Outlook_(new).

 

Bij johnnyboy zijn de namen van de mappen Verzonden items, Concepten en Verwijderde items in het Engels. Dat is vreemd en dat zou hij liever in het Nederlands zien.

 

@johnnyboy Is de rest van Outlook (new) wel in het Nederlands? Bijvoorbeeld de knop Nieuwe e-mail en Weergeven.

@porrelaar Ja de rest is wel in het Nederlands zoals je vermeld 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt al geprobeerd om de taal van Outlook (new) te wijzigen naar Engels en daarna terug naar Nederlands. Dat heeft niet geholpen.

Op internet is het lastig zoeken naar een oplossing, omdat er tegenwoordig zoveel versies van Outlook zijn:

  • Outlook (new), wat de opvolger is van de gratis app Mail in Windows 10 en Windows 11
  • Outlook, als onderdeel van Microsoft Office, een kantoorpakket waarvoor je eenmalig moet betalen
  • Outlook 365, als onderdeel van Microsoft 365, een kantoorpakket, waarvoor je een abonnement moet afsluiten
  • Outlook in de browser, wat de webmail van Microsoft is.

 

En voor al die verschillende versies zijn er weer andere instellingen.

Op internet vind ik wel oplossingen voor Outlook als onderdeel van het betaalde kantoorpakket, maar niet voor het gratis Outlook (new), wat jij gebruikt.

 

Welke e-mailaccount(s) heb jij opgenomen in de app Outlook (new)? Let op: ik wil niet jouw volledige e-mailadressen weten, maar alleen het gedeelte dat achter het @ teken staat, bijvoorbeeld telenet.be of outlook.com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

59 minuten geleden, porrelaar zei:

Je hebt al geprobeerd om de taal van Outlook (new) te wijzigen naar Engels en daarna terug naar Nederlands. Dat heeft niet geholpen.

Op internet is het lastig zoeken naar een oplossing, omdat er tegenwoordig zoveel versies van Outlook zijn:

  • Outlook (new), wat de opvolger is van de gratis app Mail in Windows 10 en Windows 11
  • Outlook, als onderdeel van Microsoft Office, een kantoorpakket waarvoor je eenmalig moet betalen
  • Outlook 365, als onderdeel van Microsoft 365, een kantoorpakket, waarvoor je een abonnement moet afsluiten
  • Outlook in de browser, wat de webmail van Microsoft is.

 

En voor al die verschillende versies zijn er weer andere instellingen.

Op internet vind ik wel oplossingen voor Outlook als onderdeel van het betaalde kantoorpakket, maar niet voor het gratis Outlook (new), wat jij gebruikt.

 

Welke e-mailaccount(s) heb jij opgenomen in de app Outlook (new)? Let op: ik wil niet jouw volledige e-mailadressen weten, maar alleen het gedeelte dat achter het @ teken staat, bijvoorbeeld telenet.be of outlook.com.

@porrelaar

Dit is het enigste e-mailacoount wat ik heb opgenomen in de aap Outlook ( new) @kpnmail.nl  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.