Ga naar inhoud

pc/laptop en one drive

Cil

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen.
Slecht weer, dus dan maar even hier de boel op orde "proberen" te houden.
Waarom komt op mijn laptop als in bv een Corel2020 installeer automatisch een map in mij Onze driver met Corel 2020 en een map Purchased?
In Corel2020 wil ik voorkeuren instellen maar wil dat niet in One drive maar in een eigen map op een andere partitie.
Op zowel de laptop als de Pc heb ik maar 1 account, maar de boel loopt dus niet zoals ik wil. 

Hier onder de verschillende met hetzelfde programma

psplaptop.jpg.cd78b54fac789f2e59037d90f43607c8.jpgpsppc.jpg.e16e911a0ea717b1ff64a4dc2048385e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Cil zei:

map in mij Onze driver

Typfoutje; je zult bedoelen een map in mijn OneDrive....

In de bovenste afbeelding wordt je probleem getoond.

Onder Opslaan naar: zou ik steeds alleen het volgende eruit halen: OneDrive\

Het pad wordt dan: C:\Users\cgdes\Documenten\Corel PaintShop Pro\2020\Aangepaste lijnstijlen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik ook niet, Cil.

Gebruik je op pc én laptop een Microsoft account om in te loggen?

Zelf maak ik op mijn pc's en laptops alleen gebruik van lokale accounts. Maar Microsoft maakt het, vooral bij Windows 11, steeds moeilijker om het gebruik van een Microsoft account te vermijden. En als je inlogt met een Microsoft account, dan is het een hele toer om opslaan van je persoonlijke bestanden in OneDrive te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch kom ik nog even terug op die One Drive
hoe komt het dat er in die fotomappen van alles wordt opgeslagen door de jaren heen, Is geen beginnen aan, Al vanaf 2007,
Terwijl ik met die Corel lessen maken totaal niets in One Drive zet. Hieronder een klein overzicht

image.thumb.png.2d862cd7c8b04639b16c860eaae99df7.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet erg thuis in OneDrive. Op mijn Windows 10 pc heb ik wel zelf een paar bestanden (vooral afbeeldingen) in OneDrive gezet, maar dat heb ik met opzet gedaan om kennis te maken met OneDrive. Er komen bij mij geen bestanden in OneDrive terecht zonder dat ik daar expliciet toestemming voor gegeven heb.

OneDrive start bij mij ook niet automatisch op. Dat heb ik uitgeschakeld in Taakbeheer > tabblad Opstarten: Microsoft OneDrive

In Windows 11 doe je dat via Taakbeheer > Opstart-apps: OneDrive.exe

Bij jou lijken bestanden automatisch in OneDrive terecht te komen. Het kan ermee te maken hebben dat jij op je Windows 11 pc inlogt met een Microsoft account. Lees het volgende artikel van Menno Schoone over OneDrive eens door: https://www.schoonepc.nl/windows11/onedrive.html

Daarin staat ook hoe je mappen kunt uitsluiten van synchroniseren.

Ik geef je expres die link naar de website van Menno Schoone, omdat ik zelf te weinig kennis heb van OneDrive. Ik gebruik OneDrive vrijwel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geen gebruiker van OneDrive, maar zit het hem hier niet, dat je hier het venster moet openklikken en een andere keuze (naar (een map van) je eigen computer) moet maken?

2024-10-01_09-57.png.6e28cc1d7ed2b5ea54be1181fccc9bb3.png

in je tweede plaatje wordt gezegd wààr het opgeslagen wordt: image.png.4a7ee1aa6edfe3ac9aeaba00285c2dc8.png

Als je dan op OK (opslaan) klikt, komt het natuurlijk dààr te staan.

Bij Corel kan je dat (via Opties vermoed ik, 'k ken ook de 2020 niet) gaan aangeven wààr standaard dingen opgeslagen moeten worden

Al denk ik dat je dit allemaal ook al ontdekt had, vermits je schrijft:

17 uren geleden, Cil zei:

Ik zal de mappen in Corel2020 wel even aanpassen en opslaan naar een ander pad.

of ben ik ergens niet mee?  ('k werk zelf altijd zonder MS aanmelding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Corel2020 (voorheen Jaqs PaintShop, werk ik al jaren,
Waar ik nu tegenaan loop, dat ik wil weten waarom bij de ene pc hij geen map aanmaakt in One Drive en op de andere laptop wel?
Ik ga de link die je hier boven geeft eens bestuderen, en mogelijk kan ik daar ook mijn vraag kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.