Ga naar inhoud

welke drivers? help aub...

arbunas

Aanbevolen berichten

zo pc is net uit herstelling...opnieuw ingesteld..zonet gekeken naar mijn acer pc...welke drivers moet ik in feite installeren? niet allemaal...maar welke zijn essentieel?

een hele waslijst maakt het mij niet makkelijk..hierbij afbeelding over de driver downloads van mijn pc.

iemand die hulp kan aanbieden aub?

Product Support - TC-1780 _ Acer United States.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bijlage is een .htm bestand. Als ik dat bestand opsla en daarna open, dan krijg ik niet te zien welke drivers jij nodig hebt voor jouw pc. 

Ik kan wel zien dat jij een Acer TC-1780 hebt, maar daarvan bestaan veel verschillende types. Er hoort nog wat meer achter het type te staan, bijvoorbeeld i7502 of i5526.

Ik vermoed dat jij geen enkele driver hoeft te installeren. Bij een nieuwe installatie worden de benodigde drivers meestal automatisch geïnstalleerd. Als nu alles goed werkt, dan hoef je niet op zoek naar drivers.

Controleer in Apparaatbeheer of er ergens uitroeptekens staan:

Klik met de rechter muisknop op de knop Start, en kies dan Apparaatbeheer.

Zie je in Apparaatbeheer nergens een uitroepteken voor staan, dan is alles in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nergens een uitroepteken te bespeuren....ik dacht dat er iets van drivers nog moest geinstalleerd worden,omdat ik op mijn vorige 2 pc's steeds nvidea drivers had..deze maal niet.

nou verkeerd gedacht dus...dank u voor de hulp porrelaar !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, arbunas zei:

omdat ik op mijn vorige 2 pc's steeds nvidea drivers had..deze maal niet.

Jij hebt een Acer TC-1780. Ik schreef al eerder dat daar veel verschillende types van bestaan. Hier zie je maar liefst 11 verschillende uitvoeringen/versies van de Acer TC-1780: https://tweakers.net/pcs/acer/aspire-tc-1780_p1598076/vergelijken/

Van die 11 uitvoeringen heeft er maar 1 een aparte grafische kaart van Nvidia, namelijk de GeForce GTX 1650.

De overige 10 uitvoeringen hebben geen aparte grafische kaart met eigen werkgeheugen, maar een geïntegreerde gpu; dat is een grafische chip die een geheel vormt met de processor. Die grafische chip kan bij jou een Intel UHD 730 of 770 zijn. Deze geïntegreerde grafische chip heeft geen eigen werkgeheugen. Hij 'leent' werkgeheugen van het geïnstalleerde RAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Op de website van Acer Support NL kun je je serienummer ingeven. Dat heb ik al voor jou gedaan. Klik op de volgende link: https://www.acer.com/nl-nl/support/product-support/TC-1780/DT.BK6EH.006/details?sn=DTBK6EH006311006779600

Het kan even duren voordat die pagina geladen is. Even geduld oefenen....

Daarna krijg je de productgegevens te zien.

Achter Model grafische kaart staat: UHD Graphics 770

Dat betekent dat jij een grafische chip onboard hebt van Intel.

Je hebt dus geen aparte grafische kaart van Nvidia.

Je hoeft dus niet verder te gaan zoeken naar een driver, want er waren geen uitroeptekens te zien in Apparaatbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 1/11/2024 om 12:39, porrelaar zei:

Op de website van Acer Support NL kun je je serienummer ingeven. Dat heb ik al voor jou gedaan. Klik op de volgende link: https://www.acer.com/nl-nl/support/product-support/TC-1780/DT.BK6EH.006/details?sn=DTBK6EH006311006779600

Het kan even duren voordat die pagina geladen is. Even geduld oefenen....

Daarna krijg je de productgegevens te zien.

Achter Model grafische kaart staat: UHD Graphics 770

Dat betekent dat jij een grafische chip onboard hebt van Intel.

Je hebt dus geen aparte grafische kaart van Nvidia.

Je hoeft dus niet verder te gaan zoeken naar een driver, want er waren geen uitroeptekens te zien in Apparaatbeheer.

OK DANK U PORRELAAR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.