Ga naar inhoud

Macro met datums.


Gordon

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

 

De vraag is of het mogelijk is voor het volgende;

 

Op het moment heb ik macro's om nieuwe excelbestanden op te slaan op een server met bij elk bestand een nieuwe datum erin.

 

De macro maakt voor elke dag van de week een nieuw bestand aan met in het bestand de juiste datum van die dag;

 

1ma.xlsm

1di.xlsm

1wo.xlsm

1do.xlsm

1vr.xlsm

 

 

Het enige wat men nu nog moet doen is om de naamswijziging van het bestand handmatig moet wijzigen van die dag....

(b.v. van; 1ma.xlsm naar 2024-14-10.xlsm)

 

Nu wilde ik graag weten of dat ook met een macro kan....

 

Hoor graag jullie ervaring! 

 

 

aangepast door Gordon
Type fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zal ik dan een voorbeeld voor moeten maken ivm geheime info nubin het bestand....

 

Als ik al wist welke opdracht er is

om in de macro te zetten

Voor een variable waarde in een cel (datum) copy-paste te maken naar de bestandsnaam, zou dat al voldoende zijn. ;)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/10/2024 om 18:21, Gordon zei:

Beste lezer,

 

De vraag is of het mogelijk is voor het volgende;

 

Op het moment heb ik macro's om nieuwe excelbestanden op te slaan op een server met bij elk bestand een nieuwe datum erin.

 

De macro maakt voor elke dag van de week een nieuw bestand aan met in het bestand de juiste datum van die dag;

 

1ma.xlsm

1di.xlsm

1wo.xlsm

1do.xlsm

1vr.xlsm

 

 

Het enige wat men nu nog moet doen is om de naamswijziging van het bestand handmatig moet wijzigen van die dag....

(b.v. van; 1ma.xlsm naar 2024-14-10.xlsm)

 

Nu wilde ik graag weten of dat ook met een macro kan....

 

Hoor graag jullie ervaring! 

 

 

 

Voorbeeld.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.