Ga naar inhoud

Ben ik Administrator of niet?

Cil

Aanbevolen berichten

Ik kom weer even langs, Gelukkig weet ik dat ik altijd bij jullie terecht kan.
Ik ben al weken bezig met een DAZ3D programma op mijn pc te krijgen maar lukt niet (Meer), heeft altijd gewerkt, tot ik er iets bij moest zetten.
Opnieuw geïnstalleerd, maar blij de foutmelding houden. Googelen dan maar jaaaaa. veel optie maar niet die ik nodig heb
Onderstaand is de foutmelding en soms geeft die ook aan dat ik geen admin ben?

image.jpeg.eda42adc8da00b5c4a77aa998d85a06a.jpeg

Bij Daz krijg je dus never nooit een antwoord ook al ticket voor gemaakt, Nu wil ik eerst weten Ben ik nu op mijn eigen pc Administrator?

image.png.70e93a2e58637237e4061f1a7b6d321b.png.3a8e8bbdd2b959f6ff5d4c7b0bc55574.png

aangepast door Maxstar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cil, jij bent administrator en dat lijkt nu juist het probleem te zijn met dit programma. Het is vooral raar dat het programma in het verleden wel goed werkte en nu niet meer.

In het topic waarnaar Passer een link gaf, was de oplossing: "I right clicked [op de snelkoppeling van DAZ Studio] and entered properties then went into the 'Compatibility' tab and unclicked 'Run as Admin'."

Een kwestie van een vinkje weghalen dus. Dat zou ik dan eerst maar gaan proberen.

Het zou prachtig zijn als je hiermee klaar was, maar in andere topics over dit probleem las ik dat dat niet hielp. Als dat bij jou ook niet helpt, dan kun je verder lezen.

DAZ Studio cannot be run with elevated permissions.

Dat lijkt een bekend probleem te zijn met DAZ Studio. Kijk hier maar eens: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=daz+studio+cannot+be+run+with+elevated+permissions

Ik heb wat topics bekeken. Sommige YouTube video's zijn redelijk te volgen, andere zijn onnavolgbaar of onverstaanbaar...

Een van de oplossingen was:

a. maak eerst een extra Windows gebruikersaccount aan. Kies voor een lokaal account met beperkte rechten. Geef dat account bijvoorbeeld de naam: DAZ3D. Zet een wachtwoord op dat account.

b. Nadat je dat extra account hebt aangemaakt, klik je met de rechter muisknop op de snelkoppeling van DAZ Studio/DAZ 3D, terwijl je de Shift-toets ingedrukt houdt. De Shift-toets hierbij ingedrukt houden is belangrijk, want alleen dan krijg je de optie 'Als andere gebruiker uitvoeren' en die optie moet je kiezen:

670be09b12a7d-Als_andere_gebruiker_uitvo

In het venstertje dat daarna opent, vul je de gebruiksnaam en het wachtwoord van dat nieuwe gebruikersaccount in.

En in dat andere account zal het programma wel werken.

Ik vond die instructies hier: https://www.daz3d.com/forums/discussion/336561/daz-studio-can-t-be-run-with-elevated-permissions-when-logged-in-the-administrator-account-solved/p2

En dan met name in de post van email_4807856 van december 2023.

Natuurlijk kun je ook de andere hits doornemen die je te zien krijgt, wanneer je klikt op de eerste  Google link in dit bericht van mij.

Misschien vind jij daar nog een eenvoudiger oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht nog even met een extra lokaal account toevoegen. Misschien is dat niet nodig.

Doe eerst het volgende:

Klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling van DAZ Studio (die jij hierboven laat zien)

Kies in het contextmenu voor Eigenschappen.

Klik daarna op het tabblad Compatibiliteit.

Er mag geen vinkje staan voor 'Dit programma als Administrator uitvoeren'.

Staat er bij jou wel een vinkje op die plek? Haal het vinkje dan weg, en klik daarna onderin dat venstertje eerst op de knop Toepassen en daarna op OK.

Probeer daarna DAZ Studio te open door dubbel te klikken op de snelkoppeling. Krijg je dan nog steeds dezelfde foutmelding of opent het programma dan wel gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vreemd, Ik heb nu een lokaal account, die kan ik ook via start menu openen, dan kan ik via de verkenner naar Program files op en daz en JA dat werkt.

Maar de optie in mijn eigen account om op de snelkoppeling met Shift rechtermuis , zie ik geen andere gebruiker.
Dat lijkt me lastig werken als ik op deze manier dat programma wil gebruiken, of moet ik hem eerst op mijn lokale account beter eerst installeren.

image.jpeg.f41fce66836120bae328e2fc236cff61.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk de Shift-toets in en houd die ingedrukt, terwijl je met de rechter muisknop klikt op de snelkoppeling. Deed je het precies zo?

Start de computer eens opnieuw op via achtereenvolgens klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

En probeer het daarna nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er weer, Pc is al vaker opnieuw gestart, echter bij de button van cms met Shift ingedrukt houden zie ik geen ander gebruiker. Als ik naar het andere account inlog werkt Daz3D wel. zonder problemen

Zie in het icoon van Daz in mijn eigen account iet meer het teken van admin, maar krijg nu steeds weer die 1e melding.
Snap er geen jota meer van

image.jpeg.15c8a3fa7be23813f2565ac842b45e21.jpegimage.jpeg.41c43f059b529c1830bce6b9e9fca95f.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.