Ga naar inhoud

Ben ik Administrator of niet?

Cil

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden, Cil zei:

Snap er geen jota meer van

Ik ook niet, Cil.

Dat schildje dat je in sommige snelkoppelingen ziet staan, is het schildje van gebruikersaccountbeheer. Als je op een snelkoppeling met een schildje klikt, dan verschijnt er daarna een venstertje waarin gevraagd wordt of je wilt toestaan dat die app wijzigingen aan je apparaat aanbrengt. Dat venstertje ziet er zo uit:

670d190c53e5b-Gebruikersaccountbeheer.jp

Sommige programma's hebben altijd zo'n schildje als overlay op de snelkoppeling staan. Hieronder twee van mijn pc:

670d1953e7b02-snelkoppelingen_met_schild

Bij fotobewerkingsprogramma's heb ik dat schildje echter nog nooit gezien. Daarom vind ik het vreemd dat er bij jou een schildje op de snelkoppeling van DAZ Studio staat (of stond? want je schrijft dat je dat schildje nu niet meer ziet).

49 minuten geleden, Cil zei:

echter bij de button van cms met Shift ingedrukt houden zie ik geen ander gebruiker.

Die zin begrijp ik niet. Met 'button' zul je 'knop' bedoelen. Maar wat bedoel je met 'cms'?

Het is de bedoeling dat je terwijl je in je eigen account bent ingelogd, de Shift-toets indrukt en ingedrukt blijft houden, terwijl je dan met de rechter muisknop klikt op de snelkoppeling van DAZ Studio:

670d1bba4da1d-DAZ_Studio_koppeling.png

Als je de Shift-toets hebt ingedrukt, dan hoor je een ander contextmenu te krijgen, dan wanneer je enkel rechtsklikt zonder die Shift-toets in te drukken.

Ik laat de verschillen hieronder zien met de snelkoppeling naar een willekeurig programma, Picasa in dit geval.

Contextmenu waarbij ik de Shift-toets niet ingedrukt hield:

670d1d380dadb-rmk_zonder_Shift.png

En dan hieronder het contextmenu wanneer ik de Shift-toets wel ingedrukt hield:

670d1d795e35c-rmk_met_shift.png

Alleen wanneer ik rechtsklik op een snelkoppeling met ingedrukte Shift-toets, krijg ik een uitgebreider contextmenu waarin ook de optie 'Als andere gebruiker uitvoeren' aanwezig is.

Zelf ken ik het programma DAZ Studio niet. Ik vrees dat ik je hierbij niet verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu even achter de laptop (daarop heb ik voor PaintShop ook zo'n account icoontje, en dan lukt het wel wat je uitlegt. Echter heb ik hier geen lokaal account op. en hier werkt Daz gewoon, dus daar ga ik nu niet mee stoeien

image.png.2a9f7a19e839f098b48586ebda4e4967.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve helpers,
Deze actie ga ik afsluiten.
Zoveel pogingen zonder resultaat. Ik ben vaak niet voor een gat te vangen en zeker geen opgever, maar deze actie doet me geen goed, waarom het niet wil werken.
Op de laptop zie ik (zonder lokaal gebruiker) gewoon de actie die jullie adviseren met SHIFT en rechtermuis op Button,
Zodra ik achter de pc zit lukt dat niet zowel met of zonder lokaal account.
Wel werkt het programma als ik inlog op de lokale gebruiker

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Cil zei:

Het probleem nog niet opgelost hoor.
Inmiddels met Microsoft contact gehad, die hebben mijn W11 geüpgraded naar 24H2 ipv 21H2, dat zou het probleem moet oplossen.
Helaas.
Bij DAZ3D inmiddels 2x een formulier verzonden (zouden binnen 24 uur reageren) NIET dus
Wat ik raar blij vinden is dat ik nog steeds niet (zoals een eerdere printscreen) met de rechtermuis via andere gebruiker openen, is daar soms een aparte instelling voor nodig?
Blijf proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cil zei:

Het probleem nog niet opgelost hoor.
Inmiddels met Microsoft contact gehad, die hebben mijn W11 geüpgraded naar 24H2 ipv 21H2, dat zou het probleem moet oplossen.
Helaas.
Bij DAZ3D inmiddels 2x een formulier verzonden (zouden binnen 24 uur reageren) NIET dus
Wat ik raar blij vinden is dat ik nog steeds niet (zoals een eerdere printscreen) met de rechtermuis via andere gebruiker openen, is daar soms een aparte instelling voor nodig?
Blijf proberen

Van mijn werkende Daz3D van de laptop, de hele map op een usb gezet en deze naar de pc gezet, Als ik nu klik op Exe dan mist hij 3 dll. bestanden, Waar kan ik die halen en waar zet ik die?

QtGui4.dll
QtCore4.dll
BugTrap-x64.dll

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.