Ga naar inhoud

Een share opzetten voor een groep gebruikers in OneDrive stuit op onverwacht probleem

mfigeys

Aanbevolen berichten

Ik zet een share op voor een vereniging: Bestanden op onedrive waar de leden van het bestuur leestoegang krijgen.

Ik beheer dit via een speciaal daarvoor opgezet Account (NShare id verder genoemd).

Ik heb al een 8 tal mensen toegang gegeven. Maar nu bij het volgende bestuurslid lukt het niet. We krijgen een merkwaardig resultaat,

De man krijgt zoals gewoonlijk een mail vanuit het NShare id, waar hij op een button 'openen' moet klikken om toegang te krijgen tot de bestanden van de Share. Echter in plaats daarvan krijgt hij 2 foto's en de namen van zijn eigen op het eerste zicht willekeurige bestanden die, hij ook niet kan openen.

Ik ben stomverbaasd dat een mail afkomstig van het NShare id kan leiden naar bestanden die het niet onder beheer heeft.

Kan u vertellen wat hier misloopt ?

\Afbeelding : Het bericht dat de NShare id verstuurd naar het bestuurslid

(afbeeldingAfbeelding1.png.46a1955e272c710454e9e671f96b2e92.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet een share op voor een groep mensen: Bestanden op Onedrive waar zij allen leestoegang toekrijgen. Ik beheer dit via een speciaal daarvoor opgezet Account (NShare id verder genoemd).

Ik heb al zeven mensen toegang gegeven, zonder probleem.

Maar nu bij de achtste lukt  het niet. De man krijgt zoals de anderen een mail vanuit het NShare id, waar hij op een button 'openen' moet klikken om toegang te krijgen tot de bestanden van de Share.

Echter in plaats daarvan krijgt hij 2 foto's en de namen van zijn eigen op het eerste zicht willekeurige bestanden die, hij ook niet kan openen.

Als ik dezelfde mail forward naar een van de andere groepsleden forward dan werkt het perfect: men krijgt de inhoud van de share te zien.

Het probleem moet dus iets te maken hebben met de computeromgeving van de achtste man. 

Hij gebruikt Windows 10, terwijl de andere Windows 11 gebruiken.  Kan dit de problemen veroorzaken.  Zijn er andere elementen in de computeromgeving van die man die dit eigenaardige resultaat kunnen verklaren ?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb je beide berichten samengevoegd; zo blijft het overzichtelijk en vermijden we dubbel werk.

Dat er nog geen reactie is op je vraag, komt vermoedelijk omdat er weinig of geen mensen zijn die iets gelijkaardig hebben voorgehad.

Ik maak zelf geen gebruik van one-drive en kan je dus ook niet helpen maar ik wens je alle succes in de zoektocht naar een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.