Ga naar inhoud

Fb messenger automatisch bericht terug sturen

kristof28

Aanbevolen berichten

Een automatisch antwoord instellen in Facebook Messenger
Klik op "Inbox".
Klik op "Automatische reacties".
Een van de automatische antwoordopties in- of uitschakelen.
Nadat u een optie hebt geselecteerd, klikt u op de blauwe knop "Bericht bewerken" om het geautomatiseerde antwoord aan te passen.
Niet vergeten het resultaat op te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kweezie wabbit zei:
Een automatisch antwoord instellen in Facebook Messenger
Klik op "Inbox".
Klik op "Automatische reacties".
Een van de automatische antwoordopties in- of uitschakelen.
Nadat u een optie hebt geselecteerd, klikt u op de blauwe knop "Bericht bewerken" om het geautomatiseerde antwoord aan te passen.
Niet vergeten het resultaat op te slaan.

Inbox.... als ik op de app messenger klik. Zie ik chat, marketplace, berichtverzoeken enz staan.... geen inbox....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het dan eens op deze manier.

• Stap 1: Ga naar je Facebookpagina
  • Stap 2: Klik bovenaan je scherm op instellingen
  • Stap 3: Klik onder algemeen op het kopje chatberichten
  • Stap 4: Zorg dat het vinkje aanstaat
  • Stap 5: Klik onder het kopje berichten en scroll naar Reactieassistent
  • Stap 6: Zet de expresreactie aan en indien nodig het bericht aanpassen
  • Stap 7: Indien nodig, kan je een personalisatie toevoegen aan het bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Probeer het dan eens op deze manier.

• Stap 1: Ga naar je Facebookpagina
  • Stap 2: Klik bovenaan je scherm op instellingen
  • Stap 3: Klik onder algemeen op het kopje chatberichten
  • Stap 4: Zorg dat het vinkje aanstaat
  • Stap 5: Klik onder het kopje berichten en scroll naar Reactieassistent
  • Stap 6: Zet de expresreactie aan en indien nodig het bericht aanpassen
  • Stap 7: Indien nodig, kan je een personalisatie toevoegen aan het bericht.

Oeioei oei. Met facebook pagina bedoel je gewoon klikbop je fb app op de smartphone? Heb ik gedaan. En die instellingen. Ik ga er van uit dat dat die 3 horizontale streepjes zijn waarna ik kan doorklikken naar een tandwiel dat bovenaan rechts zich bevind. Algemeen zie ik nergens staan.... ook geen chatberichten. 🫨😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kristof28 Heb jij een zakelijk account op Facebook (dus heb jij een eigen bedrijf) of heb je een persoonlijke Facebook account?

De reacties in dit topic lezend kreeg ik steeds meer het idee dat automatische antwoorden (auto replies) alleen mogelijk zijn bij een zakelijk Facebook account en niet bij een persoonlijk account.

Ik heb de vraag maar aan Google gesteld: "Can I set up Facebook Messenger auto replies on a personal account and not a page?"

Bij de hits die dit opleverde las ik onder andere het volgende (reactie van Santa Claus, van 1 jaar geleden):

"Facebook Messenger auto-replies are currently only available for Facebook Pages and not for personal accounts. If you have a Facebook page, you can set up auto-replies to respond to messages automatically when you are not available to respond in real-time. However, if you do not have a Facebook page, you will not be able to use this feature.

For personal accounts, you can set up a simple "away message" to let people know that you are not available to respond to messages at the moment. To set up an away message on Facebook Messenger, go to your Messenger settings, and toggle on the "Away Message" option. From there, you can customize your away message and set the duration for how long you want it to be active."

Bron: https://www.quora.com/Can-I-set-up-Facebook-Messenger-auto-replies-on-a-personal-account-and-not-a-page

Vertaald naar het Nederlands:

"Automatische antwoorden op Facebook Messenger zijn momenteel alleen beschikbaar voor Facebook-pagina's en niet voor persoonlijke accounts. Als u een Facebook-pagina hebt, kunt u automatische antwoorden instellen om automatisch op berichten te reageren wanneer u niet beschikbaar bent om in realtime te reageren. Als u echter geen Facebook-pagina hebt, kunt u deze functie niet gebruiken.

Voor persoonlijke accounts kunt u een eenvoudig 'afwezigheidsbericht' instellen om mensen te laten weten dat u op dit moment niet beschikbaar bent om op berichten te reageren. Om een afwezigheidsbericht op Facebook Messenger in te stellen, gaat u naar uw Messenger-instellingen en schakelt u de optie 'Afwezigheidsbericht' in. Vanaf daar kunt u uw afwezigheidsbericht aanpassen en instellen hoe lang u wilt dat het actief is."

Zelf maak ik geen gebruik van Facebook.

Is het aan te raden om als persoonlijke gebruiker van Facebook een automatisch bericht te versturen wanneer je met vakantie gaat (of bent)? Ik vind van niet. Zelf zou ik dat nooit doen. Waarom niet? Voor bedrijven is zo'n bericht aanvaardbaar, ja zelfs aan te bevelen. Je klanten weten dan dat je tijdelijk afwezig bent en dat je hun bericht na terugkomst op zult pikken en beantwoorden.

Voor privé personen is het af te raden, omdat je nooit weet wie er allemaal meelezen. Je wil toch niet terugkomen van vakantie en je huis leeggeroofd terugvinden? Ook de politie raadt het af om op Facebook en andere social media te melden dat je op vakantie gaat of bent. De politie zegt: "Plaats zo weinig mogelijk over je vakantie op social media. Inbrekers hebben meer in de gaten dan je denkt. Het is beter om foto’s van je vakantiebestemming te plaatsen als de vakantie voorbij is."

Op 27/10/2024 om 14:09, kristof28 zei:

Zoals bij een email bericht. Bv ik ben met vakantie van tot die datum etc

En dat zou ik dus ook niet doen als persoonlijke gebruiker. Waarom zit die functie dan wel in Outlook (onderdeel van Microsoft Office)? Omdat die versie van Outlook in de eerste plaats bedoeld is voor bedrijven en niet voor privé personen. In Microsoft Office voor thuisgebruik en studenten ontbreekt Outlook dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, porrelaar zei:

@kristof28 Heb jij een zakelijk account op Facebook (dus heb jij een eigen bedrijf) of heb je een persoonlijke Facebook account?

De reacties in dit topic lezend kreeg ik steeds meer het idee dat automatische antwoorden (auto replies) alleen mogelijk zijn bij een zakelijk Facebook account en niet bij een persoonlijk account.

Ik heb de vraag maar aan Google gesteld: "Can I set up Facebook Messenger auto replies on a personal account and not a page?"

Bij de hits die dit opleverde las ik onder andere het volgende (reactie van Santa Claus, van 1 jaar geleden):

"Facebook Messenger auto-replies are currently only available for Facebook Pages and not for personal accounts. If you have a Facebook page, you can set up auto-replies to respond to messages automatically when you are not available to respond in real-time. However, if you do not have a Facebook page, you will not be able to use this feature.

For personal accounts, you can set up a simple "away message" to let people know that you are not available to respond to messages at the moment. To set up an away message on Facebook Messenger, go to your Messenger settings, and toggle on the "Away Message" option. From there, you can customize your away message and set the duration for how long you want it to be active."

Bron: https://www.quora.com/Can-I-set-up-Facebook-Messenger-auto-replies-on-a-personal-account-and-not-a-page

Vertaald naar het Nederlands:

"Automatische antwoorden op Facebook Messenger zijn momenteel alleen beschikbaar voor Facebook-pagina's en niet voor persoonlijke accounts. Als u een Facebook-pagina hebt, kunt u automatische antwoorden instellen om automatisch op berichten te reageren wanneer u niet beschikbaar bent om in realtime te reageren. Als u echter geen Facebook-pagina hebt, kunt u deze functie niet gebruiken.

Voor persoonlijke accounts kunt u een eenvoudig 'afwezigheidsbericht' instellen om mensen te laten weten dat u op dit moment niet beschikbaar bent om op berichten te reageren. Om een afwezigheidsbericht op Facebook Messenger in te stellen, gaat u naar uw Messenger-instellingen en schakelt u de optie 'Afwezigheidsbericht' in. Vanaf daar kunt u uw afwezigheidsbericht aanpassen en instellen hoe lang u wilt dat het actief is."

Zelf maak ik geen gebruik van Facebook.

Is het aan te raden om als persoonlijke gebruiker van Facebook een automatisch bericht te versturen wanneer je met vakantie gaat (of bent)? Ik vind van niet. Zelf zou ik dat nooit doen. Waarom niet? Voor bedrijven is zo'n bericht aanvaardbaar, ja zelfs aan te bevelen. Je klanten weten dan dat je tijdelijk afwezig bent en dat je hun bericht na terugkomst op zult pikken en beantwoorden.

Voor privé personen is het af te raden, omdat je nooit weet wie er allemaal meelezen. Je wil toch niet terugkomen van vakantie en je huis leeggeroofd terugvinden? Ook de politie raadt het af om op Facebook en andere social media te melden dat je op vakantie gaat of bent. De politie zegt: "Plaats zo weinig mogelijk over je vakantie op social media. Inbrekers hebben meer in de gaten dan je denkt. Het is beter om foto’s van je vakantiebestemming te plaatsen als de vakantie voorbij is."

En dat zou ik dus ook niet doen als persoonlijke gebruiker. Waarom zit die functie dan wel in Outlook (onderdeel van Microsoft Office)? Omdat die versie van Outlook in de eerste plaats bedoeld is voor bedrijven en niet voor privé personen. In Microsoft Office voor thuisgebruik en studenten ontbreekt Outlook dan ook.

Idd. Ik heb gisteren ook gelezen dat het voor bedrijven is maar ik dacht en uit gewone nieuwsgierigheid mss is het desondanks ook mogelijk voor een privé account zoals het mijne en heb ik de vraag hier toch gesteld. Niet dat ik per se een automatisch bericht wil sturen dat ik op reis ben maar eventueel in de toekomst als ik geen goesting heb om gelijk welk bericht te antwoorden dat ik zo zen of ander bericht kan instellen. En wzt vakantie betreft als dat ingesteld worden onder 'vrienden' denk ik niet dat dat kwaad kan.🫠 Maar ik vroeg die vraag vooral uit nieuwsgierigheid 😄😉 Mercikes om te antwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.