Ga naar inhoud

Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes.

Buffalodiehard

Aanbevolen berichten

Er zijn problemen bij het downloaden van enkele updates, maar we proberen het later opnieuw. Als deze problemen blijven optreden, zoek dan op internet of neem contact op met ondersteuning voor meer informatie. Daarbij kan deze foutcode van pas komen: (0x800f0805)2024-10 Preview cumulatieve update voor Windows 10 Version 22H2 voor systemen op basis van x64 (KB5045594)

2024-10 Preview cumulatieve update voor Windows 10 Version 22H2 voor systemen op basis van x64 (KB5045594)

Status : Download : 0%

Probeer  het opnieuw

Beste Moderator,

De laatste maandelijkse update dat is uitgevoerd is in mei 2024. Sinds dan krijg ik steeds de in titel en beschrijving vermelde commentaar.

Wat staat me te doen om de beveiliging van mijn computer weer up to date te brengen? 

Bedankt voor uw advies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

KB5045594 is een preview update. Preview updates installeer ik zelf nooit. Dat zijn test updates, waarvan de inhoud later beter gecontroleerd en waar nodig aangepast zullen verschijnen op de eerstvolgende Patch Tuesday. Iedere tweede dinsdag van de maand komen er namelijk updates voor Windows 10 en 11. In Nederland en België komen die updates dan pas na 19:00 uur beschikbaar.

20 uren geleden, Buffalodiehard zei:

De laatste maandelijkse update dat is uitgevoerd is in mei 2024.

Dan mis je wel een paar updates. Het repareren van Windows Update is vaak een lastige klus, omdat het moeilijk is om de oorzaak van het probleem te vinden.

In zulke gevallen raad ik meestal een zogenaamde in-place upgrade aan, waarbij alle Windows bestanden gecontroleerd en waar nodig vervangen worden. In feite wordt Windows 10 daarbij vernieuwd met behoud van je persoonlijke bestanden en apps (programma's).

Droske heeft daar in het verleden een zeer uitgebreide handleiding over geschreven:

Neem die handleiding op je gemak door en besluit dan zelf of je er wat voor voelt om die handelingen uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook al eens wil helpen, als er problemen zijn met updates binnen te halen, is de map "SoftwareDistribution" onder Windows leeg te maken.

image.png.d6e45c9d7989f51b9b481608ff60c5d2.png

De computer dan eens "Opnieuw opstarten".

Laat vervolgens eens terug zoeken naar updates.

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Calvus,

Ik heb jouw suggestie eerst geprobeerd zonder resultaat . 

Porrelaar,

Jouw raad gaf wel resultaat. Na 5u30 en het helpen na heropstarten door vastgelopen opstartproces , stond er terug een groen vinkje naast het vak updates en is de update van 12 oktober bijgewerkt. 

Vervolgens eens de CCleaner app laten opkuisen en daar was wel nog wat update werk aan apps, drivers en prestaties optimaliseren. 

Qualcomm Atheros AR 5B125 Wireless Networtk adaptor 3.0.2.201 nu moet 10.0.3.456 worden

Qualcomm Atheros AR 8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) 2.1.0.16 moet 2.1.0.27 worden. 

MATSHITA DVD-RAMUJ8E1 10.0.19041.4355 moet 6.3.9600.16384 worden

kan er mij iemand helpen met links voor de juiste driver updates te vinden aub? 

voor de optimalisaties vond ik oa bij zoom en adobe acrobat reader DC Continious reeds de uptodate , de rest zijn Microsoft C ++ Redistributable 2010 , 2012 (64x en 86 x versies). Zal eens bij MS gaan zien voor deze updates, geraak ik er niet uit kom ik hier later wel op terug!

Of stellen jullie voor om de betalende - premium versie van CCleaner te activeren en de tekortkomingen door de Premium versie te laten oplossen>,

Graag jullie advies 

Bedankt 

Buffalodiehard! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vijf en een half uur is inderdaad erg lang. Eén tot anderhalf uur komt vaker voor. Maar goed, het is gelukt. Windows Update werkt weer.

4 uren geleden, Buffalodiehard zei:

Vervolgens eens de CCleaner app laten opkuisen en daar was wel nog wat update werk aan apps, drivers en prestaties optimaliseren. 

Niet doen a.u.b.! Geen gebruik maken van opschoonprogramma's zoals CCleaner of andere 'optimaliseringstools'. Die tools maken meer kapot dan je lief is.

Je moet alleen op zoek gaan naar een nieuwere driver wanneer een onderdeel van je computer niet goed werkt. Werkt bij jou de toegang tot internet? Dan moet je niet op zoek gaan naar nieuwere drivers voor bedraad en draadloos internet.

Microsoft C ++ Redistributable 2010 , 2012 (64x en 86 x versies).

En hiervoor geldt hetzelfde: de versie(s) die je er nu van hebt, worden gebruikt door een of meer programma's die op je pc staan. Als die programma's goed werken, dan moet je niet op zoek naar een nieuwere versie van Microsoft C++ Redistributable.

Je mag ook geen enkele van die versies gaan verwijderen. Zo heb ik op mijn pc de volgende versies staan:

6728a95347cc8-C++.png

Het ene programma maakt gebruik van de 2008 versie; een ander programma zal gebruik maken van de 2013 versie, enzovoort.

En het is altijd de juiste versie. Niet op zoek gaan naar nieuwere versies.

Of stellen jullie voor om de betalende - premium versie van CCleaner te activeren en de tekortkomingen door de Premium versie te laten oplossen>,

Absoluut niet! Als je hier al raad in zou geven, dan zou ik zeggen: verwijder CCleaner en vermijd ook andere optimaliseringstools.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n drie jaar geleden gebruikte Buffalodiehard ook CCleaner om te zoeken naar nieuwere drivers. zie dit topic:

https://www.pc-helpforum.be/topic/76766-bij-te-werken-stuurprogrammas-6-volgens-cclearner-driver-updater/

En ook toen kreeg hij de raad om die drivers met rust te laten. Zowel droske als Dasle schreven dat. Een zeer ware uitspraak van Dasle luidt: "If it ain't broken, don't fix it."

Blijkbaar is Buffalodiehard dat vergeten of hij is het niet eens met Dasle en droske.

============================================================

Dat de in-place upgrade zo lang duurde is ook op een andere manier te verklaren. Ik heb een paar oudere topics van Buffalodiehard doorgenomen.

@Buffalodiehard Gaat het hier nog steeds om die Packard Bell laptop met de volgende specificaties:

Processor: AMD E1-1200

4 GB RAM

gewone harde schijf van 500 GB

Als dat het geval is dan is het verklaarbaar dat het zo lang duurde. 4 GB RAM is aan de krappe kant en een gewone harde schijf is veel trager dan een modernere SSD. Maar het grootste struikelpunt is de zeer trage processor, en die is niet te vervangen.

Die Packard Bell laptop is een budget laptop geweest, die alleen geschikt is voor zeer eenvoudige taken. De nieuwprijs van deze laptop lag destijds (11 à 12 jaar geleden) zo rond of nog onder de 400 euro. En voor dat geld kun je geen vlotte nieuwe laptop kopen.

Daarom snap ik ook wel dat je optimaliseringsprogramma's wilt gebruiken om de computer wat vlotter te maken, maar ik kan je verzekeren dat dat niets uithaalt. Je kunt er alleen maar brokken mee maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaarInderdaad, ik gebruik dat PC -tje vooral nog om mijn e-mails te lezen en e-mail box te ordenen en op te kuisen en te browsen op het net. De kwaliteits updates zijn bijgewerkt en dank zij jullie heeft hij na drie jaar trouwe dienst weer eens een opfrisbeurt gehad. Bedankt voor uw advies met betrekking tot CCleaner en de drivers. 

@Passer228GB van de 442GB zijn in gebruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.