Ga naar inhoud

Vraagje win 7 win 10

tagara

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraagje,

Ik heb Windows 10 op mijn pc gezet maar nu staat Windows 7 nog op mijn pc onder het kopje Windows old.

Nu is mijn vraag kan ik nu Windows old zonder gevaar van mijn pc afhalen en heeft dan Windows 10 alles wat in Windows 7 old zat/ zit nu ook of werkt dat niet zo.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Groet Carina 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een upgrade hebt uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 10, dan heb je inderdaad een map met de naam Windows.old.

Die map Windows.old zal na 10 tot 12 dagen vanzelf verdwijnen. Daar hoef je niets voor te doen.

Alles wat in Windows 7 zat (je programma's en bestanden) zit nu ook in Windows 10.

Als je geen enorm gebrek aan ruimte hebt op je harde schijf, dan zou ik zelf niets doen, maar gewoon afwachten totdat de map Windows.old automatisch verwijderd wordt.

Alleen vind ik het wel vreemd dat je er in geslaagd bent om nu nog de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 uit te voeren. Ik dacht dat die mogelijkheid een jaar geleden al was uitgeschakeld door Microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien mogelijk zou ik ook eens willen weten hoe TS daarin is geslaagd?

Want inderdaad, die map "Windows.old" verdwijnt uit zichzelf na ± 10 dagen.

Ze zelf verwijderen kan door het uitvoeren van "Schijfopruiming" en er een vinkje te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, tagara zei:

op mijn pc draait al een tijdje Windows 10

Hoe lang is “een tijdje”? Kun je wat preciezer zijn? Is “een tijdje” drie weken of een half jaar of al langer dan een jaar?

En nog een vraag: hoe groot is bij jou de map windows.old? Klik met de rechter muisknop op de map windows.old, kies dan Eigenschappen. Dan zie je hoe groot die map is in GB. Soms kan het even duren voordat de totale grootte van die map wordt aangegeven, dan zie je het aantal GB oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.