Ga naar inhoud

Printen van etiketten

Lendal

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Passer

dank u voor de perfecte begeleiding. Het doet me plezier iemand getroffen te hebben die blijkbaar een zeer goede oplossing gevonden heeft. Maar je weet dat uw sollicitant nog zeer veel moet leren maar hij spant zich in.  

Om te eindigen wil ik u vragen : hoe verkrijg je  het blad met de  etiketten 1,2,3,4 ? Uiteraard gebruik makend van Word. Ik vermoed dat je het antwoord zo kent !

Ik wens u een fijne regenloze (?) zondag

Lendal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen Lendal,

eerst nog dit: achteraf dacht ik - hiervoor moet hij opletten: je kan een etikettenblad beter NIET invoeren met de zijde waar etiketten verwijderd zijn eerst.

Wat ik bedoel: in mijn plaatjes van gisteren zette ik de af-te-drukken etiketten bòvenaan het document;

dit doe je beter niet omdat je daarna die etiketten gaat gebruiken en een etikettenblad overhoudt waar bovenaan alleen het dunne achterblad overblijft.

en je voert beter een etikettenblad in met de (nog) dikste kant eerst - anders kan het gaan rimpelen in je printer (en heb je 'vodden')

Wat ikzelf dus altijd doe: de etiketten ONDERAAN mijn document typen en dan een volgende keer mijn etikettenblad weer eerst met de dikste kant in te voeren.

(kan je volgen?)

Stel dat ik dan een etikettenblad heb waar de onderste rij plus het rechteretiket van de rij erboven al gebruikt zijn,

en ik moet er weer drie afdrukken,

dan breng ik die adressen (of wat dan ook) in mijn Worddocument hier aan:

image.png.ea5a3d6edc277cc25d6aaf0ac825adb4.png  (waarbij de grijze plaatsen de 'lege' plaatsen zijn, zonder etiket dus.

Je kan dus beter je blad invoeren met de lege (grijze) gedeelten àchteraan

Verder: op die manier hebben wij het ook moeten leren toch?

En wat je laatste vraag betreft, moet ik je teleurstellen omdat ik (bijna) niet met Word werk, maar nog met het oeroude (maar goede!) Wordperfect.

Ik kan je wel enkele tips meegeven die ook in Word gelden: als je denkt een goed etikettenblad ingevoerd te hebben (vb 3x8)  ga dan niet direct etiketten afdrukken op zo'n etikettenblad

want als je beschrijving/plaats/... niet correct is, verlies je (dure) etikettenbladen.

(en etiketten op een blad definiëren is niet zo eenvoudig...)

1

Wat ik dan doe: print het gewoon op een 4-tje af en leg dat daarna op je etikettenblad en kijk of ze op de juiste plaats komen.

Staan je etiketten niet juist, dan verlies je alleen maar een A4-tje en niet zo'n etikettenblad.

2 als ik later àndere etiketten moet definiëren, vertrek ik altijd van dat eerste (goed bevonden) blad en wis daar alle adressen en voeg nieuwe in.

Het voordeel is dan, dat je niet opnieuw van nul moet vertrekken, maar kan vertrekken van een goed gedefinieerd blad

(dit natuurlijk als je terug vb 3x8 etiketten gaat gebruiken - stel dat je later  een blad van 10 etiketten moet maken, dan moet je natuurlijk terug opnieuw

van nul vertrekken)

succes (en zijn er vragen: stel ze maar - 'k probeer dan een oplossing te vinden)

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Passer

dit is een zin die ik niet goed begrijp  :  en je voert beter een etikettenblad in met de (nog) dikste kant eerst - anders kan het gaan rimpelen in je printer (en heb je 'vodden')

Er wordt toch niet bedoeld dat je het vel met etiketten in de lader brengt omgekeerd ttz de etiketten naar onder , vel naarboven ???

Dank u voor de prachtige begeleiding. Je hebt zeer goede communicatievaardigheden ! Proficiat  Ik kan mij niet herinneren ooit een dergelijke goed verstaanbare en uitgesponnen antwoord op mijn vraag gekregen te hebben. Je bent aanbevolen voor het onderwijs !

Mvg

Lendal  

Link naar reactie
Delen op andere sites

grijns (op je laatst zin - maar graag gedaan hé)

wat ik bedoel: als je van een etikettenblad enkele etiketten gebruikt hebt, dan blijft op die plaats alleen het dunne (geplastificeerde) achterblad over. (zie de grijze delen op het plaatje hierboven)

En diè kant van een blad voer ik nooit in de printer in (omdat ik vrees dat hij dan mogelijk gaat stroppen/vastlopen met zo'n dun blad)

wacht... een plaatje zegt altijd meer dan een tekst:

Plaatje-2.jpg.7c2bd806aac659aa18add83cc0e37542.jpgJe kan het blad er zo invoeren (met de 'lege' plaatsen onderaan, maar dan komt het dunne gedeelte van je etiketpapier éérst in de printer

en dat vermijd ik altijd.

Plaatje-3.jpg.225d3cf60eb890f13c289d94dd9c11dc.jpgDe plaatsen waar dus geen etiketten meer zijn, voer ik altijd achteraan in de printer in.

Dan moet je natuurlijk op je ontwerpblad uitkijken waar je nog etiketten staan hebt zodat je niet op een 'lege' plaats gaat afdrukken

(maar dat ondervind en leer je snel :) )

Is dit meer te begrijpen?

(de grijze etiketten op de plaatjes zijn dus plaatsen waarvan je het etiket vroeger al verwijderde )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.