Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goede avond

 

Heb pas nieuwe laptop en heb printer kunnen toevoegen en verbonden via bluethooth, kan documenten enzo afdrukken maar documenten blijven nadien steeds in wachtrij staan.

Als laptop terug word opgestart gaat deze opnieuw dezelfde documenten afdrukken.

als ik dan verder ga kijken in systeem en daar de afdruk wachtrij leeg maak is op de printer zelf de wachtrij leeg maar op de instelling pagina van de printer kan ik de documenten van vorige keer niet anneleren of verwijderen.

Als ik de spool stop en dan via systeem naar de afdrukwachtrij ga en ze daar leeg maak werkt hij weer , maar dan nadien terug hetzelfde

Geplaatst:

Welkom op het forum, @kris 003

 

Vervelend probleem heb jij. Het lijkt erop dat er slechts eenrichtingsverkeer is tussen je printer en de laptop. Er hoort tweerichtingsverkeer te zijn. Na het voltooien van de printopdracht hoort de printer een seintje terug te geven aan de laptop met als inhoud: "opdracht voltooid; dus verwijder de afdruktaak."

En dat laatste lijkt niet te gebeuren.

 

Controleer op je laptop of ondersteuning in twee richtingen is ingeschakeld. Ik ga ervan uit dat je Windows 11 gebruikt, dan doe je het volgende:

 

Open de app Instellingen op je laptop.

Klik in de linker kolom op Bluetooth en apparaten

Klik in het rechter paneel op Printers en scanners

Klik daarna op jouw HP printer.

Klik dan op Printereigenschappen.

In het volgende venstertje klik je bovenaan op het tabblad Poorten.

Je ziet dan zoiets:

 

672b8aa287221-Eigenschappen_van_Canon_MP

 

Let niet op de door mij gekozen printerpoort, want ik heb een USB printer en jij niet. Kijk of er bij jou een vinkje staat voor "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen".

Staat er bij jou nog geen vinkje voor, zet dan vinkje dan, en klik daarna eerst op de knop Toepassen en tenslotte op de knop OK.

 

Ik weet niet zeker of dit voor jou de oplossing is, maar het kan geen kwaad om het te controleren.

Geplaatst:

Bedoel je daarmee dat de optie "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen" bij jou niet zwart is, maar grijs, en dat je hem daardoor niet kunt kiezen?

Ik ging ervan uit dat die optie aanwezig en te kiezen zou zijn bij iedere manier waarop de printer verbonden was met de laptop, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Mijn 16 jaar oude Canon printer kan ik alleen via een USB kabel verbinden met een pc. Andere keuzes heb ik niet. En ik wist niet eens dat je een printer via bluetooth kon verbinden. Ik dacht dat dat alleen mogelijk was via:

  • USB-kabel
  • wifi
  • bedraad internet.

 

Maar het kan dus ook via bluetooth. Weer wat bijgeleerd. Het begrip WSD poort kende ik ook nog niet. Ik heb er hier wat meer over gelezen: https://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-Setup-Software-Drivers/WSD-port-monitor-for-Printers-and-TCP-IP-ports-what-is-the/td-p/579705

Maar zelfs na twee keer alles lezen, moet ik toegeven dat ik de essentie nog niet begrijp van die WSD poort monitor.

 

Ik hoop voor jou dat er andere leden zijn die hier meer kaas van hebben gegeten, zodat zij jou van je probleem af kunnen helpen.

Voor die helpers is het misschien ook fijn wanneer je vermeldt over welke HP printer het gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.