Ga naar inhoud

foto's worden herkend op tv

Aanbevolen berichten

Een vriend van ons vroeg me hoe het kon dat zijn foto's (van een Mac) op een usb-stick niet afgespeeld konden worden op zijn tv. Moeten de foto's dan een ander formaat krijgen of ligt dat aan de tv. Ik ben zelf een windowsgebruiker, dus ik weet niets van een Mac. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto's zullen waarschijnlijk .jpg bestanden moeten zijn. En dat zijn ze vermoedelijk ook wel. Ik denk dat nagekeken moet worden volgens welk bestandssysteem de USB stick geformatteerd is. Is dat FAT32, dan weten de meeste tv's daar wel raad mee. Maar je vriend moet natuurlijk voor de zekerheid ook in de handleiding van zijn tv nakijken volgens welk bestandssysteem een USB stick geformatteerd moet zijn, zodat hij er foto's op kan zetten die hij daarna op zijn tv kan bekijken.

Als de USB stick van je vriend geformatteerd is, terwijl hij in de Mac zat, dan is het mogelijk dat hij geformatteerd is volgens een ander bestandssysteem waarmee een tv niet uit de voeten kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor die informatie. Ik zal het hem doorgeven. Sorry, dat ik gisteren niet meteen reageerde. Ik had onverwachts een huis vol mensen. Ik kan dan aanbieden om de usb-stick met mijn laptop te formatteren op FAT32. Dan kunnen we meteen controleren of het werkt als de foto's erop staan. Ik krijg de laatste tijd vaak foto's met PNG formaat. Die zet ik dan zelf wel om naar JPG. Maar kan het zijn dat een MAC wel PNG kan maken en dat die bestanden dan weer te lezen zijn op de tv? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vxvk zei:

Sorry, dat ik gisteren niet meteen reageerde.

Niet nodig om daarvoor sorry te zeggen. Ik ga ervan uit dat mensen meer te doen hebben dan voortdurend achter hun pc zitten.

2 uren geleden, vxvk zei:

Ik krijg de laatste tijd vaak foto's met PNG formaat.

Dat zullen dan bewerkte foto's zijn. Foto's die je maakt met een smartphone of digitale camera zullen niet de extensie .png hebben.

Een Mac kan zeker overweg met .png bestanden. Als je met een Mac een screenshot (schermafbeelding) maakt, dan wordt dat standaard een .png bestand.

In de handleiding van de tv moet staan met wat voor afbeeldingstypen de tv overweg kan.

Zelf heb ik nog nooit foto's getoond op een tv, maar ik kan me voorstellen dat je dat doet, wanneer je met een groter gezelschap tegelijkertijd naar die foto's wilt kijken.

==============================

Ach kom, ik kon het ook best zelf even testen.... Ik heb een stickje van 2 GB gepakt, die geformatteerd was volgens het bestandssysteem FAT32. Daar heb ik een aantal afbeeldingen op gezet: zowel .png bestanden als .jpg bestanden. Ik stopte de stick in de tv; via de knop Source op de afstandbediening van de tv koos ik voor USB en daar kwamen de afbeeldingen, maar.... ik kreeg alleen de .jpg afbeeldingen te zien. De .png bestanden werden niet getoond en waren ook niet zichtbaar in het overzicht.

Mijn 32 inch Samsung tv kan dus alleen overweg met .jpg bestanden.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Ik denk dat ik maar even bij hem langs moet. Hij weet waarschijnlijk niet eens wat formatteren is. En bij mijn overbuurman, ook met een MAC, heb ik gemerkt dat de jpg's die op een MAC gemaakt zijn, niet gelezen worden in Windows. Alleen als ze gemaild worden, lukt dat. Maar dan moeten ze ook weer terug gemaild worden. Erg omslachtig allemaal. De zoon van die mensen regelen dan een MAC voor hun vader en voor de rest hebben ze natuurlijk geen tijd. Even naar het Leidseplein zeggen ze dan......... Maar misschien heeft hij de handleiding van de tv niet eens meer. Dan moet ik die eerst opzoeken op internet. Dat lukt mij wel maar hem niet. Maar ik ga wel zien of ik iets voor hem kan betekenen. Dankzij jouw hulp nog steeds. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.