Ga naar inhoud

Vista start plots ongewenst op in XP-mode en dit kan niet ongedaan worden gemaakt

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een vreemd probleem. Ik werk met Windows Vista en op een dag start mijn pc plots op in Windows XP-mode. Normaal kan je dan via het configuratiescherm het thema weer wijzingen in Windows Vista, maar in die optie ontbreekt nu plots de Vista-mogelijkheid.

Ik kies dan voor systeemherstel en dan start Windows weer op in de Vista-mode, maar zodra ik mijn pc opnieuw opstart, heb ik weer hetzelfde probleem.

Ik kan er misschien bij vermelden dat dit probleem is ontstaan nadat ik mijn pc op een beamer heb aangesloten op het werk. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft of dat het louter toeval is.

Kan iemand mij helpen? Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook even het volgende na:

1. Kies Start

2. In het zoekvenster typt u Services

3. Start Services

4. Lokaliseer Themes

5. Normaal zou deze moeten staan op Gestart en Automatisch

attachment.php?attachmentid=2020&stc=1&d=1241850265

Mocht deze dus gestopt zijn kies dubbelklik dan even op Themes en kies Starten en bij Opstarttype kiest u Automatisch.

Kijk ook even na in het tabblad Systeemherstel en bij eerste en tweede fout moet staan Service Starten

Laat gerust even horen wat dit geeft.

Beste groeten,

Karel B;

post-2-1417703820,7671_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Bedankt voor de reactie, maar het probleem is intussen (voorlopig) van de baan. Na de derde of vierde keer systeemherstel blijft mijn Windows in de juiste modus draaien. Hopelijk is het probleem nu definitief van de baan. Moest het zich opnieuw voordoen, probeer ik jou suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.