Ga naar inhoud

Heb ik een aparte grafische kaart nodig voor Photoshop of is de onboard grafische kaart van Intel Iris Xe Graphics ruim dan voldoende?

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dag Dasle.  Ik heb mijn oog laten vallen op de laptop MSI Creator M16 HX C14VEG-273BE  (www.mediamarkt.be).  Wat denk jij ervan?  Op mediamarkt staat dat er 4 accucellen inzitten maar heb dit even nagekeken op Tweakers en daar staat dat er maar 3 accucellen inzitten (van 65 Wh).  Het vermogen van de AC-adaptor is 180 Watt.  Het zou een krachtige laptop moeten zijn maar is 180 Watt vermogen dan niet te weinig, gaat hij alles dan wel aankunnen en niet vastlopen ofzo (De meeste laptops die ik vergeleken heb liggen tussen 240 - 300 Watt).  Is het ook niet beter om meerdere accucellen te hebben en met een hoger aantal Wh zodat de batterij langer zou meegaan?  Ik heb ook geen idee hoeveel uur de batterij gemiddeld gebruikt kan worden zonder hem terug te laden, vind ik nergens terug.  Groetjes,

Geplaatst:
Op 29/11/2024 om 18:11, WhitePegasus zei:

Op mediamarkt staat dat er 4 accucellen inzitten maar heb dit even nagekeken op Tweakers en daar staat dat er maar 3 accucellen inzitten (van 65 Wh).

Op Tweakers kon ik niets terug vinden over het aantal accucellen maar op de website van MSI staat er bij de specificaties dat er 4 accucellen gebruikt worden.

->  https://www.msi.com/Content-Creation/Creator-M16-HX-C14VX/Specification

Het vermogen van de AC-adaptor is 180 Watt.  Het zou een krachtige laptop moeten zijn maar is 180 Watt vermogen dan niet te weinig, gaat hij alles dan wel aankunnen en niet vastlopen ofzo (De meeste laptops die ik vergeleken heb liggen tussen 240 - 300

180 Watt is al heel wat voor een laptop en zit je al in een hogere klasse, ter vergelijking de laptop die je in je beginpost aanhaalde  namelijk de ASUS VivoBook heeft een adapter van 65 Watt waarmee deze adapter bijna 3 keer zo krachtig is.

Is het ook niet beter om meerdere accucellen te hebben en met een hoger aantal Wh zodat de batterij langer zou meegaan?

Tuurlijk is het prettig als je een grotere batterij hebt en zolang mogelijk op 1 batterijlading kunt doorwerken maar als je zo krachtigere laptop stevig aan het werk gaat zetten gaat dit wel ten koste hoe lang je op 1 lading kunt werken zonder op te laden. Als je dan de vergelijking doortrekt naar die ASUS VivoBook met een batterij van 42Wh en een lader van 65 Watt dan zou deze laptop met een 180 Watt lader een batterij moeten hebben die bijna 3 keer zo groot is. Dan ga jij last van je rug krijgen want dan wordt hij vrij zwaar ;)

Als ik beide processors vergelijk is deze van de MSI iets krachtiger en verbruikt een paar Watt meer stroom maar daar deze krachtiger en meer cores heeft zal deze ook sneller klaar zijn met zijn berekeningen.

Ik heb ook geen idee hoeveel uur de batterij gemiddeld gebruikt kan worden zonder hem terug te laden

Heb op het internet en op Youtube gezocht maar over hoelang deze batterij het vol houd op 1 lading daar kan ik helaas niets van terug vinden.

Heb wel een filmpje gevonden over de bouw van deze laptop ->

Zo op het eerste zicht zit deze wel degelijk in elkaar en heeft hij ook een grote koeling met heatpipes.

Als je deze zou overwegen aan te kopen lijkt me dat een goede optie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.