Ga naar inhoud

Pc start niet na plaatsen pci poort voor firewire

nvra

Aanbevolen berichten

Hallo,

Om mijn oude videocamera te kunnen aansluiten op mijn pc en hopelijk ook de videobandjes te digitaliseren, heb ik een firewire kaart gekocht. Ik heb deze in de pc geplaatst op de enige vrije plek die er was. Na plaatsen start de computer niet meer op: hij reageert wel als ik hem aanzet (ik hoor namelijk gezoem), maar er komt geen signaal op het scherm. De lichtjes op het toetsenbord en de muis branden ook niet.

Mijn computer is een Dell optiplex 9020 en hij draait op windows 10 professional.

De kaart is een "2 port pci express 1394a firewire card" van startech.com.

De camera is een Sony DCR-HC51.

Wat kan het probleem zijn? 

En stel dat ik dit probleem opgelost krijg, bestaat er dan nog software waarmee ik de omzetting van de videobandjes kan doen? 

Groeten,

Nele

Link naar reactie
Delen op andere sites

al geprobeerd om de kaart er weer uit te nemen en het ding weer op te starten?

weet je zeker dat alle bekabeling in de pc nog correct zit nadat je er met je handen in bent geweest?

wat jij beschrijft lijkt sterk op een voedingsklacht: sommige circuits doen het wel, en andere niet....

dus eerst eens proberen om zonder die firewire op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart past zonder problemen, dus ik heb niets geforceerd. De sleuf waar ze in moet is wel breder dan de kaart zelf.

Ik heb ook al contact opgenomen met kabeldirect, omdat zij mij deze kaart aangeraden hebben op basis van het pc model dat ik had doorgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat eerste zinnetje snap ik niet zo goed :-). De kaart past maar op 1 manier in die sleuf, al is er dan langs 1 kant wat ruimte over. Ze past er alleen op die manier in omdat anders de uitgangen niet gelijk lopen met de achterkant van de pc en ook omdat er in de sleuf een onderverdeling zit met een smaller gedeelte en een breder gedeelte. Het smallere deel is ongeveer 1 cm breed en komt qua breedte exact overeen met het overeenkomste stukje van de kaart. Het bredere deel is een centimeter of 3, maar het overeenkomstige deel van de kaart is maar iets meer dan een halve centimeter.

Als ik de kaart terugstuur, waar kan ik dan wel een juiste kaart vinden?

aangepast door nvra
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eerst in de handleiding naar de layout van je moederbord naar de exacte benaming van die ene poort.

en met dat gegeven ga je na welke fw je moet kiezen cq of de geleverde kaart wel/niet daarmee overeenkomt.

met dat zinnetje bedoel ik precies wat er staat, soms past het soms niet.

het feit dat je ruimte overhoudt wil zeggen dat de fw niet 'exact' past.

soms kan dat dan wel werken is de praktijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.