Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al maanden is een website die op de smartphone onmiddellijk opent op mijn computer onbereikbaar, in alle browsers die ik gebruik. Het gaat om https://nl.meteocast.net/.

De mededeling is:

Fout tijdens het verbinden met nl.meteocast.net. PR_CONNECT_RESET_ERROR

Foutcode: PR_CONNECT_RESET_ERROR“.

Is hier iets tegen/aan te doen?

Vreemd genoeg was het probleem een paar weken geleden opeens een paar dagen weg, waarna het weer terugkeerde.

Het liefst bezoek ik deze website iedere dag, maar ik ben inmiddels uitgeweken naar een iets minder geschikt alternatief.

Overigens opent deze website wèl in de „Anonieme Weergave“ van Startpage. Ook al weer zo vreemd.

Ik vind het een zeer ergerniswekkend probleem!

Geplaatst:

Mmmm... 'k werk ook met Startpage en met FF en 'k kan hem gewoon direct openen...

Het ligt dus (wellicht) aan een instelling bij jou.

Probeer dit eens even: zet al je addons even uit en kijk of hij het nog heeft?

Zo niet: schakel de helft ervan terug in en kijk of hij het terug heeft of niet?  - zo niet: dan zit het hem in de andere helft, zo wel: dan zit het hem in die eerste helft.

experimenteer zo verder tot je de dader gevonden hebt en vertel het dan even welke het is (of ga zelf op zoek hoe je die kan aanpassen)

zo wel (hij heeft het dus nog), dan moeten we in een andere richting zoeken...

Geplaatst:

Sorry, dit had ik natuurlijk ook moeten vermelden:  in de veilige modus van Firefox (waarin alle addons uit zijn) werkt het ook niet.

Ik heb het idee dat het ergens in mijn (Windows) instellingen zit, want op het Firefox support forum liet ook iemand mij weten dat de website bij hem normaal opent. Omdat het dus geen Firefox probleem is, heb ik daar toen gemeld dat ik het beter op een algemeen Windows forum kon plaatsen en zo kwam ik dus hier.

Ik heb ook al eens een reset van de Windows firewall gedaan.

Niets helpt!

Geplaatst:
15 minuten geleden, Leono zei:

liet ook iemand mij weten dat de website bij hem normaal opent. Omdat het dus geen Firefox probleem is

Mogelijk (mogelijk) trek je het foute besluit: het kan bv wel aan jouw FF liggen - mijn FF is geen exacte kopie van jouw FF hé?

Maar ondertussen heb ik gelezen dat je niet alleen staat met je probleem, er zijn nog mensen die ermee sukkelen.

Probeer dit eens: in je profielmap (<klik!) staat een cert9.db- bestand.

Kieper dat gewoon eens in je prullenbak en herstart FF - helpt het?

(en geen probleem: bij het herstarten van FF maakt FF vanzelf dat bestand terug aan, maar dan is het terug een goed exemplaar - mogelijk is

jouw exemplaar brak en veroorzaakt het deze fout)

Geplaatst:

Wat ik wel al vermeld had is dat de website onbereikbaar is in alle browsers die ik gebruik. Dat wil zeggen: 1. Firefox, 2. Vivaldi en 3. Librewolf. 

Met name het feit dat het ook optreedt in Vivaldi geeft toch te denken?

Waar las u dat meer mensen er last van hebben? Dat heb ik nog nergens gezien.

Overigens zal ik uw suggestie natuurlijk wel uitproberen.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Leono zei:

Waar las u dat meer mensen er last van hebben? Dat heb ik nog nergens gezien.

Kijk hier  (<klik!) maar eens naar die verschillende vragen - blijkbaar is het nogal makkelijk/vooral voorkomend in FF.

Maar het kan verschillende oorzaken hebben blijkbaar: een niet-stabiele internetverbinding (waarbij dan van belang is: hoever je router van je systeem staat (bij wifi), of je surft via VPN,...)

en een firewall/antivirus die het tegenhoudt - en je cookies en site-data (maar dat zal bij jou wellicht niet zijn gezien je het in verschillende browsers hebt) - probeer ook eens je systeem VOLLEDIG af te zetten (dus nièt in slaapstand) en terug op te starten...

Geplaatst:

Nadat ik de vraag had gesteld „Met name het feit dat het ook optreedt in Vivaldi geeft toch te denken?“, begon ik zelf eens te denken. (Voor het eerst in mijn leven).

Zou het niet de VPN kunnen zijn?

In een podcast hoorde ik lang geleden dat het merendeel van de privacyschendingen plaatsvindt via het IP-adres. Sindsdien staat mijn VPN permanent aan. Start op met Windows en functioneert perfect.

De enige keer in al die tijd dat ik hinder ondervond van de VPN is bij Softopaz die wel eens de toegang blokkeert. Laatst had u het hier ook nog over! Voor de rest nooit geen enkel probleem. Zelfs mijn internetsnelheid is meer dan 50% hoger dan waar ik voor betaal.

Bij Softopaz merkte ik al dat blokkades afhangen van de gekozen VPN server. (Er is een zeer ruime keuze).

Dit blijkt nu ook te gelden voor Meteocast!

Ik ga nu alle servers een voor een proberen en de onwillige servers ga ik vervangen door willige servers.

Fantastisch, heer Passer, dat u dit licht bij mij heeft ontstoken. Hartelijk dank!

Geplaatst:

De foutmelding wees op geen enkele manier in de richting van de VPN. Het leek eerder te gaan over het "certificaat" van de website. Er stond zelfs: "Neem contact op met de website eigenaar".

Vanaf nu zal ik zeker eerder de VPN uitschakelen als er onverklaarbare verschijnselen optreden.

Ik ben echt heel blij dat dit relatief kleine probleem is opgelost!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.