Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een vriendin van mij heeft een vrij oude externe schijf, waarop ze de map "Afbeeldingen" niet kan openen.

Ik heb de externe schijf mee naar huis genomen en aangesloten op mijn pc. Ik heb hetzelfde probleem.

Hieronder foto's zodat u kan zien wat ik gedaan heb.

Bij de laatste foto weet ik niet wat ik moet doen.

Graag uw reactie en bij voorbaat hartelijk bedankt.

Vriendelijke groet,

Bammens.

Nummer1.jpg

Nummer2.jpg

Nummer3.jpg

Nummer4.jpg

Nummer5.jpg

Nummer6.jpg

Geplaatst:

'k heb je vraag verplaatst van Hardware naar Windows omdat het zeker geen hardwareprobleem is - je hebt dan het voordeel dat er ook meer lezers komen opdagen.

't Is eigenlijk ook niet direct Windows 11 of 10 gebonden, maar 't moest ergens staan...

Geplaatst: (aangepast)

Doe even een test:

a. probeer zo'n map eens te verplaatsen naar een andere plaats

b. Probeer zo'n map eens te kopiëren naar een andere plaats

Lukt één van de twee?

vertel het dan even

zo niet: als je àndere meldingen krijgt dan hierboven, plaats die dan ook even hier?

en - moest het bovenste niet lukken: probeer de voorstellen van https://nl.tinystm.org/how-fix-unable-display-current-owner-error-windows-11-10-114708 eens uit?

aangepast door Passer
Geplaatst:

Wat ik al dacht: het heeft met machtigingen te maken.  (je probeerde allebei: èn verplaatsen èn kopiëren?

Dan denk ik dat daar op die link wel een werkwijze voor staat.

Geplaatst: (aangepast)

In de link van @Passer (naar tinystm.org) lijkt de "Fix 2" mij onvolledig. Er zijn nog enkele verdere stappen nodig. Neem eens een kijkje op https://www.geeksforgeeks.org/how-to-take-ownership-of-a-folder-in-windows-10/, vanaf Step 7: De eerste 3 stappen nog eens uitvoeren en dan bij de Geavanceerde Beveiligingsinstellingen dit keer Toevoegen kiezen (Step 8 en verder).

Ik heb die werkwijze van geeksforgeeks ooit zelf toegepast op een map en dat lukte.

Succes!

aangepast door nokiaprox
Geplaatst:

Vanmiddag heb ik de externe schijf aan de oude pc van mijn vriendin gekoppeld en toen kon ik de map afbeeldingen gewoon openen. Op haar nieuwe pc en op de mijne lukte dat niet. Ik zag dat de oude pc van mijn vriendin op naam van haar man staat en dat zou het probleem kunnen zijn. Hij is dan de administrator neem ik aan.
Hoe dan ook: het is opgelost.

Heel hartelijk dank voor het meedenken!

Dit onderwerp kan worden gesloten.

Vriendelijke groet,

Bammens.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.