Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb onze HP Deskjet 2720e (in mijn werkkamer) draadloos aangesloten op een Access Point omdat de WiFi van de modem in de meterkast daar onvoldoende bereik heeft. Dit Access Point is met een netwerkkabel verbonden met mijn modem. In de woonkamer verbinden onze laptops met de WiFi van de modem. De printer staat elders in huis verbonden met het Access Point Hoe kan ik bewerkstelligen dat wij vanuit de woonkamer  toch draadloos kunnen printen op onze HP Deskjet? Ik kan de modem niet verplaatsen (glasvezelkabel).

Geplaatst:

Wat je wil doen zou geen probleem mogen zijn.

De WiFi en het AP kunnen naadloos in mekaar overgaan, dus één en hetzelfde netwerk vormen.

Vermoedelijk staat er een netwerkinstelling onjuist, omdat je apparaten niet met elkaar kunnen verbinden - wat hier nodig is.

Loggen beide laptops én de printer in op hetzelfde netwerk?  

Geplaatst:

De printer is aangelogd op de (WiFi van de) AP, de laptops zijn aangelogd op de (WiFi van de) modem. Technisch gezien zijn dat volgens mij twee verschillende WiFi-netwerken, hoewel beide middels een netwerkkabel met elkaar verbonden zijn.

Geplaatst:

Het zijn inderdaad (fysisch) twee verschillende WiFi netwerken, maar ze zouden toch één LAN netwerk moeten zijn.

Maw. dat je als je inlogt op bv. SSID "MijnThuisNetwerk" je verbinding maakt met ofwel de WiFi van je modem ofwel de WiFi van je AP: de laptops en printer kiezen die met het beste signaal.

Voer onderstaand bestand eens uit en zie of je printer in de lijst voorkomt? (in het voorbeeld hierna: een Canon printer)

Schermafbeelding 2024-12-05 092818.png

WNetWatcher.exe

Geplaatst: (aangepast)

Ja, en nog gratis ook! 😀

Is 192.168.1.19 je printer?

Kan je eens inloggen in het AP:

- Wat is het IP adres dat die krijgt van je router?

- Wat is het SSID ervan? Is dit hetzelfde als van je WiFi router?

aangepast door p38cyq
typfout
Geplaatst:

Waarschijnlijk is 192.168.1.19 de betreffende printer, immers het is een HP printer.

Het AP heeft 192.168.1.3, en SSID: ACCESS POINT TON .

Dit is niet gelijk aan het SSID van de modem.

Geplaatst:

Het AP krijgt dus een correct IP adres van de router, dat is goed.

- Normaliter kan je dus inloggen via een browser met 192.168.1.3

- Werkt dat? Zo ja, het SSID + eigenschappen (encryption WPA/PSK) overnemen van je router. Kan automatisch via "copy from router" in het menu.

- Op dat moment ook nagaan of dit AP wel degelijk als AP ingesteld staat, en niet als repeater - voor alle zekerheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.