Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inmiddels hebben AP en modem dezelfde SSID en wachtwoord (Laptops en mobiels zijn hierop aangepast....). Wel verwarrend, want je weet nooit met welke WiFi je bent verbonden. De printer is opnieuw (draadloos op de WiFi van het AP) geinstalleerd. Printen lukt alleen binnen het WiFi-bereik van het AP.

Ondanks de juiste instellingen ("automatisch verbinden") schakelen laptops en mobiel niet vanzelf over naar de sterkste WiFi....(?)

Geplaatst:

Waarom je dit verwarrend vindt is mij een raadsel, immers je zou nu verbonden moeten zijn met één en hetzelfde netwerk? 

Als je in Verkenner -> Netwerk gaat, zie je dan de printer vanuit de laptops? Normaliter wel, gezien hij voorkomt in je IP lijst.

Ik begin stilaan te vermoeden dat je AP hier voor iets tussen zit (als het correct ingesteld staat): dit AP kost vanaf ongeveer 10 Eur, wat bijzonder weinig is.  

Geplaatst:

Zoals ik al vermeldde, Het automatisch overschakelen van de WiFi van AP naar de WiFi van de modem ( en vice versa) verloopt niet soepel en vanzelf. Hierdoor krijg ik nog te maken met een ontbrekend WiFi-signaal op de mobiel en moet ik de omschakeling soms handmatig regelen.

Na enkele testen is het alsnog wél gelukt om te printen zowel vanuit het WiFi-bereik van de AP als vanuit het bereik van de modem.

Het Acces Point van All Teq kost inderdaad bijna niks maar doet kennelijk wel wat het moet doen. What more do you need?

Via Verkenner --> Netwerk zie ik de Printer en kan ik in de "Embedded Web Server" komen, zo leer ik weer wat nieuws.

Heel erg bedankt voor je ondersteuning!

Mooie Feestdagen!

Groet,

Ton

Geplaatst: (aangepast)
Op 8-12-2024 om 00:31, Antonius57 zei:

Zoals ik al vermeldde, Het automatisch overschakelen van de WiFi van AP naar de WiFi van de modem ( en vice versa) verloopt niet soepel en vanzelf. Hierdoor krijg ik nog te maken met een ontbrekend WiFi-signaal op de mobiel en moet ik de omschakeling soms handmatig regelen.

Na enkele testen is het alsnog wél gelukt om te printen zowel vanuit het WiFi-bereik van de AP als vanuit het bereik van de modem.

Het Acces Point van All Teq kost inderdaad bijna niks maar doet kennelijk wel wat het moet doen. What more do you need?

Via Verkenner --> Netwerk zie ik de Printer en kan ik in de "Embedded Web Server" komen, zo leer ik weer wat nieuws.

Heel erg bedankt voor je ondersteuning!

Mooie Feestdagen!

Groet,

Ton

meer hier

Alles lijkt goed te werken, ondanks een beetje ongemak met overschakelen. Ik vraag me af of het mogelijk is om voorrang te geven aan netwerken op de telefoon?

aangepast door Paul_Hilbert
Geplaatst:

Graag gedaan Ton.

Als je moeilijkheden ondervindt met het verbinden resp. omschakelen naar een van beide is dit mogelijks te wijten aan een minder goede "Roaming" functie, een gekend fenomeen dat er voor zorgt dat een apparaat soms "blijft plakken" aan het minder sterke WiFi signaal. 

@Paul_HilbertVoorrang netwerken op de telefoon: ik denk niet dat zulks mogelijk is bij een WiFi netwerk. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.