Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Al even laat ik voor elke account op gelijke welke site google een sterk wachtwoord genereren, wat dan opgeslagen wordt in mijn google wachtwoordmanager.

Nu vraag ik me af: hoe sterk zijn die voorgestelde wachtwoorden eigenlijk? Zijn die 100% te vertrouwen als sterk wachtwoord - ik bedoel dan eigenlijk 90% aangezien 100% me onmogelijk lijkt 🤨

In mijn google account staat verificatie in 2 stappen aan om die wachtwoordmanager toch ook wat te beveiligen :)

Alvast bedankt.

Groeten

Geplaatst: (aangepast)

100% veiligheid zul je inderdaad nooit hebben. Kijk naar een gevangenis, er zit een deur in en dus moet er een manier zijn om eruit te komen. Zo ook met wachtwoorden. Maar hoe lastiger samengesteld of hoe meer karakters, hoe lastiger het zal zijn om je wachtwoorden te achterhalen. De 2FA is altijd verstandig om toe te passen. Hierdoor wordt het nog iets lastiger voor nieuwsgierigen. Je zult verbaasd staan hoeveel mensen nog een geboortedatum, huisdiernaam of de bekende 1234 als wachtwoord gebruiken als ook overal hetzelfde wachtwoord.

Ik zelf gebruik wachtwoorden bestaande uit random combinatie van letters en cijfers ne de 2FA.

Maar zoals je al zei, 100% zul je nooit halen, maar het ze lastig maken kan altijd.

aangepast door Captain Kirk
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.