Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,
Als ik mijn computer (Windows 10) aanzet krijg ik het volgende te zien (zie foto's)

Ik kan bij foto 3 de optie: "Geavanceerde opties" aanklikken, maar welke optie ik dan ook neem, hij start niet.
Vanaf mijn laptop heb ik een herstart Windows op een USB stick gezet en met deze stick opgestart, maar ook dan krijg ik hetzelfde beeld.

Graag jullie reactie en bij voorbaat hartelijk dank.

Groet,

Bammens.

Lenovo1.jpg

Lenovo2.jpg

Lenovo3.jpg

Geplaatst:

Hallo Passer,
Dank voor je reactie. Wat ik ook doe, ik kom telkens weer uit bij de 3 foto's die ik heb meegestuurd. Kan dus ook niet opstarten in veilige modus. Herinstalleren met behoud van programma's lukt ook niet. Steeds weer hetzelfde beeld. Harde schijf misschien kapot?

Groet,

Bammens.

Geplaatst:

Als ik mijn pc opnieuw probeer in te stellen krijg ik te zien: foto 4
Bij het eerste beeld druk ik dan op enter en krijg ik te zien: foto 5

Inmiddels heb ik alle opties wel geprobeerd, maar hij blijft bij het beeld dat ik jullie al eerder stuurde (zie foto's in mijn eerste bericht)

Lenovo4.jpg

Lenovo5.jpg

Geplaatst:
6 uren geleden, Bammens zei:

Herinstalleren met behoud van programma's lukt ook niet

Dit doet me de wenkbrauwen fronsen - vertel even hoe jij het doet?

En waar ik ook geen weg mee weet: dat hij eerst gewoon spreekt van automatisch herstel en problemen oplossen,

terwijl er nu gesproken wordt van een ontbrekende account ...

Maar vertel eerst even hoe jij dat windows-herstel aanpakte?

Geplaatst:

Passer,

Het is gelukkig niet mijn pc, maar van een vriend.

Als ik de pc aanzet krijg ik:

Automatisch herstel voorbereiden

Daarna:

Problemen vaststellen op de computer

Dan het beeld: Automatisch herstellen

Ik kan nu kiezen tussen "Opnieuw opstarten" of "Geavanceerde opties".

Als ik kies voor "Opnieuw opstarten" begint hij weer van voren af aan, dus: Automatisch herstel voorbereiden en Problemen vaststellen op de computer.

Als ik kies voor "Geavanceerde opties" krijg ik: "Doorgaan", "Problemen oplossen" en "De pc uitzetten".

Ik kies voor "Problemen oplossen".

Dan: Geavanceerde opties

Dan: Opstartinstellingen

Dan: opnieuw opstarten

Dan: Ik kom in Opstartinstellingen en moet op een cijfer drukken of een F toets.

Ik kies voor F4 of voor 4 en krijg dan:

Automatisch herstel voorbereiden

Daarna:

Problemen vaststellen op de computer

Dan: kan weer opstarten of geavanceerde opties kiezen

Als ik bij "Kies een optie" kies voor: Doorgaan naar Windows 10

Krijg ik weer: Automatisch herstel voorbereiden

Dan: Problemen vaststellen op de computer

Kies ik in "Kies een optie" voor:

Problemen oplossen

Deze pc opnieuw instellen

Dan: Mijn bestanden behouden

Dan krijg ik bij: Deze pc opnieuw instellen te zien:

U moet zich aanmelden als administrator om door te gaan, maar deze pc bevat geen administratoraccounts.

Ik druk dan maar op Enter.

Geplaatst:

'k zie al waar het hem zit, ik bedoelde niet dàt, maar wel dit: https://www.pc-helpforum.be/topic/68686-problemn-met-internetverbinding/page/3/#findComment-541127

Hou in de gaten dat dit al een oudere post is (gemaakt in 18, aangepast in 20) , dat er mogelijk een en ander veranderde ondertussen - al zal het meeste wel hetzelfde zijn.

Je kan uitgebreide uitleg ook nog vinden op https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

>>> je downloadt dus eerst dat tooltje (Media creation tool)  en dan ga je er in verkenner naartoe. Je opent het en dubbelklikt de Setup.exe

dan kan je terug volgen vanaf punt 5 op die link bovenaan of op de site van Microsoft.

Twee zaken in het oog houden:

a (belangrijk!) op zeker ogenblik krijg je de keuze om Windows te gaan hernieuwen tussen a. een volledig nieuwe installatie (waarbij programma's en instellingen NIET behouden blijven

of b. een nieuwe installatie mèt behoud van programma's en instellingen  - voor dit laatste kies je dan, zoniet moeten alle programma's van de eigenaar er terug opgezet worden (en dat

is in dit geval beter te voorkomen)

b. voor je zover bent, krijg je de vraag om in te loggen met een microsoftaccount. Nu weet ik niet of de eigenaar vorige keer op die manier installeerde - zo ja: dan vul je zijn/haar emailadres in

en gaat verder.  Zo nee, dan kan je dit toepassen:  "Als Windows vraagt om een emailadres om een account in te stellen gewoon a@a.com (of een ander fake adres) invullen. (het moet

wel fake zijn ! Of je installeert onder iemand anders zijn account  ! !)     Dan krijg je een foutmelding en vraagt hij of je zonder aanmelden door wil gaan. Je zegt dan van Ja. "

en de installatie gaat verder zonder Microsoftaccount

succes !

Geplaatst:

Goedemorgen Passer,

Je zegt:  je downloadt dus eerst dat tooltje (Media creation tool)  en dan ga je er in verkenner naartoe.

Ik heb het gedownload vanaf mijn eigen pc en op een USB stick gezet en moet het dus openen in de Verkenner. Ik neem aan dat je bedoelt dat ik het moet openen in de verkenner van de computer die niet werkt. Maar ik kom niet verder dan het blauwe scherm.

Groet,
Bammens.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.