Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

'k was even fout met de werkwijze, want 'k had er niet aan gedacht dat je nergens aan kon, op die computer.

Goed: dan moet je niet bij 5 beginnen, maar wel bij 1 en op deze manier:

je sluit die computer af, plugt de usb in en start hem opnieuw op.

Dan moet je direct naar de Bios gaan en daar in de opstartvolgorde de stick als éérste laten opstarten.

UIt de bios gaan met Save en Exit, de computer start terug op en je krijgt even een melding: als je van de stick wil opstarten,

druk dan op een toets. Je drukt dan gewoon op zo maar een toets - en het proces start.

Zie nu verder in dat topic

'k heb die site van MS ook in het nederlands gevonden: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 )

Klik daar dit open en je hebt een uitgebreidere uitleg:  image.thumb.png.6de69da0f93567a46898ed331a4f601b.png

aangepast door Passer
Geplaatst:

ook een goeie morgen, Bammens (al is het hier serieus mistig)

dit tooltje downloaden (1) van de link in mijn vorige post en dan naar 2 gaan

2024-12-27_10-44.png.34aa8569357d1dc233cf8ea20ac822b9.png

Geplaatst:

Ik bewonder je geduld.

Heb Media Creation Tool_22 H2 gedownload en op een USB stick gezet.

USB stick in de pc.

Ik zie weer: Automatisch herstel voorbereiden

Dan: Problemen vaststellen op de computer

Dan kom ik in: Automatisch herstellen

Dan kan ik kiezen: "Opnieuw opstarten" of "Geavanceerde opties".

Ik kies voor: "Geavanceerde opties".

Ik zie: "Doorgaan", "Problemen oplossen" en "PC uitzetten".

Ik kies: "Problemen oplossen".

Dan: "Geavanceerde opties".

En dan???

Geplaatst:
41 minuten geleden, Bammens zei:

Heb Media Creation Tool_22 H2 gedownload en op een USB stick gezet.

USB stick in de pc.

dan

Op 26/12/2024 om 11:18, Passer zei:

plugt de usb in en start hem opnieuw op.

Dan moet je direct naar de Bios gaan en daar in de opstartvolgorde de stick als éérste laten opstarten.

UIt de bios gaan met Save en Exit, de computer start terug op en je krijgt even een melding: als je van de stick wil opstarten,

druk dan op een toets. Je drukt dan gewoon op zo maar een toets - en het proces start.

Zie nu verder in dat topic

dit stukje overgeslagen denk ik - dus: de stick is gemaakt? dan de computer uitzetten en terug aanzetten en dan - in het begin van het opstarten - de bios activeren.

Ben je iets of wat vertrouwd met de bios?

Geplaatst:

Als ik opstart met de USB stick kom ik niet in de BIOS. Hij begint gewoon weer het hele programma van voren af aan: Automatisch herstel voorbereiden en dan Problemen vaststellen op de computer.

Heb ooit wel in de BIOS dingen veranderd, weet het dus wel.

Geplaatst:

Om in de bios te geraken moet je tijdens het booten op een bepaalde toets drukken.

Normaal wordt helemaal in het begin gezegd hoe je in de bios raakt  ( Hit .... to enter setup)

Lees even dit: https://nl.wikihow.com/Het-BIOS-openen

Als je die toets niet indrukt, start de computer gewoon op - druk die toets dus zeker in, anders krijg je Automatisch herstel voorbereiden weer te zien :)

(vanaf dadelijk ben ik vandaag wel afwezig)

Geplaatst:

U moet eerst naar de BIOS gaan. Hoe dat moet verschilt per merk computer. Dan stelt u in: "USB-stick als eerste opstarter".

Daarna pas plugt u de USB-stick in en kiest voor "Computer opnieuw opstarten".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.